Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13. 08. 2020 Autor Roman TeuschelVítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro vás máme porci nejdůležitějších novinek ze světa online marketingu. A těšit se můžete i na rozhovor s velmi speciálním hostem – Petrou Nulíčkovou, se kterou si popovídáme nejen o tom, jak se dělá HR v Alze.
Novinky ze světa online marketingu
1. Social
Facebook spustil Blueprint kurz k Shops
Shops je nástroj zaměřený na e-shopy, který Facebook představil už v květnu. Prodejcům umožňuje provozovat e-shop zdarma a přímo na Facebooku, kde si zákazníci mohou zboží nejen prohlížet, ale také vložit přímo do košíku a zaplatit za něj. Nový Blueprint kurz je zdarma a ukáže vám, jak s nástrojem Shops zacházet od A do Z.
Instagram nabízí nové možnosti v náhledu IGTV
Nová aktualizace Instagramu přinesla funkce, které tvůrcům obsahu umožňují upravovat náhledové fotografie a miniatury v IGTV. Aktualizace zároveň vylepšila možnost funkce Prozkoumat neboli Search, která doposud byla pouze v rukou Instagramu.
Instagram nově umožňuje připnout komentáře
Instagram nově umožňuje připnout vybrané komentáře pod příspěvky. Vybrat můžete až tři komentáře, které můžete jednoduše připnout přímo pod příspěvek. Tvůrci obsahu tak získávají větší kontrolu nad konverzací před příspěvkem, mohou měnit její směr nebo zvýraznit zajímavé komentáře, u kterých by byla škoda, aby zapadly ve feedu.
2. SEO
Nový přehled v Google Search Console
Google Search Console zobrazuje nová data v přehledu výkonu webu. Jedná se o přehled Zprávy, který najdete v levém horním filtru „Typ vyhledávání“. A stejně jako u stávajících přehledů Web, Obrázek nebo Video, i tady vidíte počty zobrazení v SERPu a prokliky na web. Tyto statistiky doporučujeme sledovat hlavně u větších webů, které mohou mít zmínky jak na zpravodajských serverech, tak ve velkých oborových magazínech.
Rozšířené výsledky vyhledávání
Druhá novinka se týká rozšířených výsledků ve vyhledávání. Google v minulých týdnech spustil beta verzi Rich Results Test, což je v podstatě test strukturovaných dat. Snadno si tak vyzkoušíte, jestli je váš web připraven na to, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazoval lépe a zajímavěji než konkurence.
Mobil First Index
Google vydal zprávu, že kompletní přechod na Mobile First Index posouvá až o půl roku, odhadem na březen 2021. Posun avizuje jako vstřícný krok v nejisté době, kdy lidé mají často větší problémy než optimalizaci mobilního webu. A v jaké formě se nachází mobilní verze vašeho webu? V tomto článku na blogu najdete hlavní doporučení, kterých byste se při optimalizaci mobilní verze webu měli držet.
3. PPC
Seznam spustil online Sklik Akademii
Seznam spustil Sklik Akademii, a to rovnou ve dvou verzích. První je pro marketéry, kteří chtějí mít jen základní přehled. Dozví se tam například, co je to Sklik, jaké typy reklamních kampaní nabízí a jak je správně vyhodnotit. Druhá verze je potom přímo pro PPC specialisty, a to jak na juniorské, tak pokročilejší úrovni. Dozví se například o vyhledávácí síti, display reklamách i produktových inzerátech. Tento kurz pokrývá jak úplné základy, tak i pokročilejší části, jako je například samostatná lekce o brandingu nebo nastavení retargetingu.
Nové formáty v obsahových reklamách Google Ads
Google Ads nabízí nové formáty obsahových reklam. Ve Smart Shoppingu, Smart display a responzivních reklamách můžete teď snadno vytvořit videoreklamu, která se automaticky generuje z podkladů, které jste systému dodali. Tuto funkci jednoduše zapnete při tvorbě reklamy v záložce Další možnosti formátu.
Google Ads umožňuje vkládání lokality do responzivních reklam
V Google Ads je možné do responzivních vyhledávacích inzerátů vkládat také lokality. Pokud tak máte kampaň, ve které cílíte na více měst, můžete nyní do svých reklam automaticky vložit nadpisy typu „Žaluzie Praha“.
#Rozhovor
Petra Nulíčková se během čtyř let vypracovala ze stážistky na pozici Business HR Partner, kde má pod palcem sociální sítě Alzy pro HR, PR i online marketing. V rozhovoru nám prozradila nejen to, jak v Alze funguje HR, ale i jaké sociální sítě Petře pomohly vybudovat si tak silný osobní brand.
Komentáře