#Novinky ze světa online marketingu
PPC
GoogleAds začíná preferovat responzivní textové inzeráty
Marně jste v GoogleAds hledali, jak přidat standardní textovou rozšířenou reklamu? Žádný strach, tato možnost zatím nikam nezmizela, pouze se schovala do dalšího kroku při tvorbě kampaní. Na druhou stranu možná nám tím Google tak trochu naznačuje, že v budoucnu pro něj bude tvorba responzivních textových reklam prioritní a všechny inzerenty do toho bude postupně tímto způsobem nenápadně tlačit.
Google upravuje feedy pro sekci média a fashion pro Google shopping
Od prvního září Google upravil svoje požadavky pro Google shopping, změny se týkaly primárně médií a fashion. Pokud se vás tato odvětví týkají, doporučujeme vám změny si projít, ať nemáte problémy se zobrazováním reklam v Google shopping.
Sklik přestává zobrazovat textové inzeráty
V polovině září Sklik v obsahové síti přestane zobrazovat textové inzeráty. Jako jejich náhrada vám poslouží kombinovaná reklama.
Social
Instagram Reels je dostupný v České republice
Nový nástroj Instragam Reels je již dostupný v České republice. Tahle novinka umožňuje vytvářet, vkládat a objevovat krátká zábavná videa o délce 15 sekund. Jedná se vlastně o alternativu k platformě TikTok. IG Reels najdete ve spodní části fotoaparátu v IG stories.
Hashtagy na facebooku zvýší organický dosah
Hashtagy na facebooku nejsou nic nového. Zatímco dříve ale neplnily žádnou důležitou funkci, teď facebook slibuje, že pokud budete u vašich příspěvků na facebookových stránkách využívat zhruba dva až tři relevantní hashtagy, dosáhnete daleko vyššího organického dosahu.
Německo
Německým e-shopům se daří
Portál Statista.com zveřejnil aktualizované údaje o tom, jak se daří německé e-commerce. Podle nejnovějších čísel se e-shopům v Německu za poslední 3 měsíce vede srovnatelně s loňskou vánoční sezónou. Na přehnaný optimismus na podzim a zejména vánoční sezónu 2020 je ovšem ještě brzy. Všechno bude záležet na tom, jak moc se projeví případná druhá vlna koronaviru.
SEO
V Google Search Console přicházejí nové metriky
Google nedávno představil nové metriky Core Web Vitals. A o co se jedná? Tyto metriky se souhrnně týkají rychlosti webu a jeho uživatelské přívětivosti. Sada se skládá ze tří metrik. Ta první sleduje dobu vykreslení webu, tedy za jak dlouho se daný web načte, druhá metrika se týká uživatelské interakce a nakonec třetí metrika se týká vizuální stability webu. Náš SEO specialista Ladislav Kos pro vás připravil krátký souhrn tipů , který najdete na konci článku.
#Rozhovor s Romanem Dobiášem
Pozvání k nám tentokrát přijal Roman Dobiáš z Dognetu, kde působí jako country director pro Českou republiku. Prozradil nám, v čem je krása affiliate marketingu i proč se na něj někteří marketéři dříve dívali skrz prsty. Na závěr rozhovoru se pak dozvíte tipy, jak začít s affiliate marketingem a čemu se naopak vyvarovat.
#Nové metriky v GSC
Nástroj Google Search Console v květnu 2020 zpřístupnil nové přehledy výkonu webu. Pojmenoval je souhrnně Core Web Vitals a jedná o metriky, které rozšiřují stávající sledování rychlosti webu a apelují na uživatelskou přìvětivost. Konkrétně se jedná o tři ukazatele:
1. Doba vykreslení největšího obsahu – Largest Contentful Paint (LCP)
Udává dobu nahrání největšího prvku na stránce. Většinou se jedná o obrázek nebo video, často to může být i větší odstavec textu.
2. Zpoždění webu po interakci uživatele – First Input Delay (FID)
Doba reakce na první interakci uživatele webu do okamžiku, kdy prohlížeč na interakci reaguje. Jinak řečeno, reakce na první kliknutí uživatele webu.
3. Stabilita vykreslování prvků na webu – Cumulative Layout Shift (CLS)
Udává stabilitu prvků stránky při načítání. Skóre má rozsah 0–1. Nula znamená žádné změny a 1 znamená nejvíce změn. Tato metrika je důležitá z uživatelského hlediska, kdy chceme mít při načítání web co nejvíce stabilní. Naopak prvky, které se při načítání posouvají, kazí uživatelský dojem a často vedou k rychlému opuštění webu.
Přímo v nástroji Google Search Console tak můžete vidět, jak si Váš web aktuálně stojí. Zároveň zde uvidíte tipy na to, jak web vylepšit.
Google jistě nezveřejnil tyto metriky jen pro nic za nic. Uvedl, že se stanou od roku 2021 hodnotícími signály. Podle prvních zpráv by však neměly být příliš významné, na druhou stranu Google uvedl, že u dvou stejně hodnocených webů může uživatelská přívětivost rozhodnout. Máme tedy ještě několik měsíců na to, abychom námi spravované weby připravili a získali si před konkurenčními weby náskok.