Nejúspěšnější kampaně na TikToku: Jak na ně?
19. 04. 2021 Autor Pavla PisárováTikTok je světově nejstahovanější aplikace roku 2020, která je k dispozici ve více než 150 zemích. Od roku 2016 přináší trend krátkých videí s hudbou a filtry. Chtěli byste být na TikToku aktivní i vy? Inspirujte se nejúspěšnějšími kampaněmi.
Kreativita, nápaditost a humor jsou při jejich vytváření klíčové a uspějete tehdy, pokud budete svá videa sdílet pravidelně a naladíte se na stejnou vlnu jako vaši sledující.
Podle nejnovější statistiky má TikTok měsíčně 689 milionů aktivních uživatelů (DataReportal, 2021). Tato statistika však nezahrnuje uživatele z Číny. Čínská verze Douyin má totiž 600 milionů aktivních uživatelů. Pro ozřejmění – Instagramu trvalo šest let, než dosáhl stejného počtu uživatelů, a Facebooku více než čtyři roky, zatímco TikToku na to stačily méně než tři roky.
Vývojáři aplikace si už od začátku určili za cílovou skupinu publikum mladší 18 let a aplikaci přizpůsobili zvykům a preferencím mladých lidí. Aplikace je stále nejpopulárnější mezi mladou generací a 62 % jejích uživatelů v USA spadá do věkové kategorie od 10 do 29 let (Statista, 2020). Denně na něm stráví průměrně 89 minut (Music Business Worldwide, 2021).
Podle Tiktokuj aktivně používá sociální síť TikTok v Česku 1,4 milionů lidí měsíčně, z toho jich je 52 % ve věku 18 až 24 let. Počet dospělých uživatelů tak stále narůstá.
Spolu s počtem tvůrců a množstvím obsahu rostou i příležitosti pro značky
Pokud ještě stále váháte, zda investovat čas do tvorby videoobsahu propagujícího vaši značku, nyní je ten správný čas. Ukazuje se totiž, že tato platforma není jen o dětských tanečních videích, ale představuje i silný nástroj pro budování značky. Publikum tak můžete oslovit novým způsobem, a to buď vlastním obsahem, nebo prostřednictvím spolupráce s TikTok influencery, které vaše potenciální publikum už může sledovat.
TIP: Při výběru tiktokerů není rozhodující počet sledujících, ale počet zhlédnutí jejich videí.
TikTok má mimo jiné nejvyšší míru zapojení (engagement rate) sledujících ze všech sociálních sítí (Influencer Marketing, 2021). Současně lze na TikToku připojovat i odkazy, a tak si na web přivést smysluplnou traffic. Tvorba videoobsahu může podpořit růst počtu sledujících a získané publikum tak může snadno objevit i vaše další sociální sítě. Sledující mohou být zároveň i vašimi potenciálními klienty, protože TikTok můžete zahrnout i do marketingové strategie a rozšiřovat tak povědomí o své značce. V současnosti je výhodou, že na TikToku ještě nemusí být vaše konkurence. Tak proč toho nevyužít?
Každý z nás má jiný důvod pro používání sociálních sítí. Z globálního reportu vyplývá, že je pro lidi nejdůležitější být informován a zůstat v obraze. Druhým nejrozšířenějším důvodem, proč lidé používají sociální sítě, je hledání zábavy a zajímavého obsahu. Třetím je pak vyplnění volného času. Motivace lidí a výběr platforem se však liší v souvislosti s místem, kde se uživatelé nacházejí.
Při plánování kampaně je důležité myslet na to, koho chceme zapojit, proč by mohli používat sociální média, které platformy budou odpovídat jejich motivaci a jak můžeme tyto platformy použít k dosažení požadovaných výsledků.
Inspirujte se zajímavými kampaněmi na TikToku
TikTok zveřejnil přehled nejlepších brandových kampaní, které byly realizovány s kreativním přístupem, výzvami s využitím hashtagu a prostřednictvím různých efektů. Kulturu na platformě formují sportovní ligy a týmy, neziskové organizace či vydavatelé, kteří organicky generují miliony zhlédnutí. Ať už TikTok ve své marketingové komunikaci využíváte, nebo to ještě zvažujete, můžete se nechat inspirovat vybranými příklady z pěti následujících kategorií.
1. Hashtagové výzvy představují způsob interaktivního propojení značky a komunity prostřednictvím tvůrčího obsahu.
Výzva inspiruje komunitu, aby se zapojila a vytvořila svoji vlastní verzi.
Mezi nejlepší hashtagové výzvy patří například ta, která povzbudila nadšence krásy, aby ukázali svou kreativitu při nanášení svých oblíbených lesků na rty – řeč je o výzvě společnosti NYX Professional Makeup s hashtagem #ButterGlossPop.
Tato značka využívá platformu TikTok od srpna 2019 a touto výzvou chtěli zkusit něco odlišného. Kampaň trvala šest dní, značka přitom vytvořila pro kampaň originální píseň a spolupracovala s pěti influencery. Společnost vyzvala diváky, aby při zpěvu nebo tanci vyzkoušeli více odstínů lesku na rty. Jeden náhodně vybraný účastník pak získal produkty značky NYX v hodnotě 1200 dolarů. V rámci kampaně uživatelé vytvořili více než 2 miliony videí, které se dočkaly více než 10 miliard přehrání.
Díky šestidenní kampani společnost zaznamenala 42% nárůst povědomí o značce, vyplynulo to z průzkumu, kterého se účastnilo přibližně 10 000 lidí. To, zda vzrostl záměr spotřebitelů nakupovat produkty od NYX, firma odmítla sdílet, uvedla ale, že kampaň měla „pozitivní dopad na prodej“.
2. Jedním z mnoha způsobů, jak se komunita na platformě TikToku vyjadřuje, je využívání kreativních efektů.
Značky mají možnost vytvářet své vlastní efekty a vnášet tak do kampaní interaktivní prvek.
Mezi nejlepší „branded effects“ byla vybrána například Světová zdravotnická organizace s hashtagem #ProtectYourHero. Organizace se na TikToku zaregistrovala v únoru minulého roku, a to ve snaze zamezit šíření dezinformací týkajících se koronaviru a kvůli tomu, aby poskytovala spolehlivé rady v oblasti veřejného zdraví.
V rámci výzvy chtěla poukázat na to, že i ty nejnesmyslnější činy lidí, kteří pobývají doma, mají hrdinské následky. Podpořila a sjednotila tvůrce, aby zůstali doma a zachycovali při tom všední či neočekávané činy.
3. Hudba je od začátku duší a jádrem TikToku a některé oblíbené trendy začaly právě ruku v ruce s chytlavou melodií.
Mezi nejlepší hashtagové výzvy, které rozhýbaly uživatele prostřednictvím hudby, patří výzva s hashtagem #InTheHouseParty od EPIC.
Představovala výzvu pro ty, kteří se připravovali na třídenní virtuální událost v aplikaci Houseparty. Ta uzavřela spolupráci s Curtisem Roachem, rapperem z Detroitu, který vytvořil remix svého hitu „Bored in the House“. Za jeho zvuku pak mohli uživatelé předvést své přípravy před virtuálním večírkem se svými přáteli.
4. Kategorii nejlepších virálních videí od firemních značek zastupuje například barevné ASMR video, které za pomoci zvuků navozuje příjemné pocity a uvolňuje napětí.
Oblíbené jsou rovněž videoukázky ze zákulisí nejrůznějších oborů, popularitě se těší třeba záběry z obyčejných dnů v kanceláři s maskotem Indianapolis Colts nebo ty, v nichž hraje hlavní roli hroch Otis, ze kterého se stal miláček komunity.
Nezisková organizace San Diego Zoo přináší vtipná a zajímavá videa o zvířatech a jejich ochraně. Výsledky, kterých dosáhla v roce 2020, byly ohromující. Získala 1,8 milionu sledujících (nárůst o 2148 %), její videa mají na svém kontě 152 milionů zhlédnutí, 21 milionů lajků a oslovila jimi 134 milionů potenciálních ochránců přírody.
5. TikTok je skvělou platformou, kde mohou i malé podniky ukázat svou vášeň a zapálení, které do své práce vkládají.
V současnosti si více než kdykoliv předtím nacházejí na TikToku svou komunitu, která se aktivně zapojuje do dění.
Například kavárna Pounce Cat Cafe nabízí kávu a mimo to úspěšně našla domov pro více než 2000 koček. Queen City Alchemy je lékárna v Ohiu, která využívá TikTok k propagaci vlastních výrobků a zároveň vzdělává svých již více než 27 000 sledujících o bylinkách.
Donnie Galli je zakladatelem Designs by Donnie. S působením na TikToku začal v době, kdy byl nezaměstnaný a potřeboval práci. Ve své garáži začal rozebírat starý nábytek a vyrábět z něj nové kousky. Dnes se tomu s manželkou věnují na plný úvazek, sdílejí pohledy do zákulisí své práce a jejich videa už viděly miliony lidí.
Lidé vyhledávají TikTok nejen kvůli zábavě, ale i novým informacím, inspiraci a komunitě, kterou spojují autentická a smysluplná videa. Aplikace je na dobré cestě, aby v letošním roce oslovila miliardu uživatelů, a tak určitě stojí za zvážení její zahrnutí do marketingové strategie.
Pokud zvažujete rozjet kampaň na TikToku i vy, napište nám na e-mail info@evisions.cz, rádi vám s tím pomůžeme.
Komentáře