Menu

TOP 21 největších českých influencerů – kdo jsou a kolik mají sledujících?

Autor Jan Vohralík Jan Vohralík

Influenceři – jsou všude, ale jen málokdo dokáže přesně říct, kdo jsou a co vlastně dělají. Nejjednodušší a nejširší definicí toho slova může být „každá osoba s určitým vlivem, a to převážně na sociálních sítích“. Český termín pro ně je „vlivníci“, který (zatím neúspěšně) razí jeden z tuzemských influencerů Kovy.

Pojďme se ale podívat na to, kdo patří mezi ty nejsledovanější Čechy na Instagramu, jak se k rekordním číslům dostali a které značky na svých profilech prezentují.

1. Petr Čech – 2,1 milionu

Nejsledovanějším Čechem na Instagramu je legendární brankář a držitel mnoha rekordů v Premier League, Petr Čech. Na sociálních sítích je velice aktivní a samozřejmě komunikuje i v angličtině. Od loňského roku je ambasadorem značky Volkswagen, který je oficiálním partnerem fotbalového EURA. Petr kromě fotek týkajících se sportu přidává svá hudební videa, čímž si vysloužil popularitu, protože je to dost netradiční spojení – vrcholový sportovec je i vášnivým bubeníkem. 

Značky, se kterými spolupracuje: Volkswagen, Cadbury UK

Influencer kategorie: sport, celebrita, hudba

Jiné sociální sítě: Twitter (1,8 milionu), Facebook (7,4 milionu)

1 milion +

Do této kategorie můžeme zařadit ty, kteří prolomili magickou hranici milionu sledujících, to se v Česku podařilo pouze pěti osobnostem. Kromě moderátora Leoše Mareše je mezi nimi i Dominik Feri. Ten překonal hranici letos, a to díky svému covidovému zpravodajství, a byl i oceněn na Czech Social Awards 2020. Do tohoto článku ho ale zahrnovat nebudeme, jelikož není influencerem v pravém slova smyslu z hlediska influencer marketingu.

2. Makhmud Muradov – 1,2 milionu

Možná jste to ani nezaregistrovali, ale druhým nejsledovanějším Čechem není Leoš Mareš, ale MMA fighter Makhmud Muradov. Ten je sice původem z Uzbekistánu, ale žije a závodí v Česku. Nutno podotknout, že určitě nemá jen české sledující, protože i své popisky na Instagramu píše ve čtyřech jazycích včetně češtiny. Je také partnerem zpěvačky Moniky Bagárové, k níž se v tomto žebříčku ještě dostaneme.

Brand mentions na jeho profilu však příliš nenajdete, s výjimkou několika postů, ve kterých však chybí jakékoliv označení spolupráce, přestože v nich Muradov taguje profily značek. Zda jde o placené spolupráce, je tedy otázkou.

Značky, se kterými spolupracuje: Xiaomi, Satyam a Basso Bikes

Influencer kategorie: sport, celebrita, fitness

Jiné sociální sítě:

3. Leoš Mareš – 1,1 milionu

Dlouholetý moderátor Evropy 2 a zpěvák Leoš Mareš je na českém trhu hodně specifickým influencerem. Nejen kvůli tomu, že ho statisticky sleduje každý 10. Čech, ale také kvůli tomu, že mu sledující odpustí kdejakou spolupráci, za kterou by se jiní influenceři ocitli pod palbou kritiky.

Leoš Mareš ze sebe na Instagramu udělal tak nějak „chodící billboard“, ale jeho fanoušci jsou na to natolik zvyklí, že jen málokdy se v komentářích ocitne nějaká výčitka. Propaguje vlastně všechno, od potravin přes cestovní agentury po nové bytové komplexy, a zřejmě docela úspěšně. A jako plus se mu musí nechat, že všechny reklamy poměrně transparentně označuje.

Například jeho kampaň pro Penny Market, kde kroužkuje s Jiřinou Bohdalovou, rychle zlidověla, ať už jsou na ni profesionální názory jakékoliv.

Značky, se kterými spolupracuje: Penny Market, Nespresso, Mixit, Big Boy Butter, VARTA aj.

Influencer kategorie: celebrita, lifestyle

Jiné sociální sítě:

4. Silvie Mahdalová – 1 milion

Nepříliš známým a možná trochu překvapivým jménem pak může být Silvie Mahdalová, česká kreslířka, kterou na Instagramu najdete jako @silviemahdal_art. Ani ona nemá čistě české followers a nestaví profil na své osobě, ale na svých fotorealistických výtvorech.

Vydělává si asi spíše prostřednictvím platformy Patreon, protože na jejím profilu nejsou za několik posledních měsíců k nalezení žádné spolupráce až na nápadné fotky s kelímkem od Starbucks (pod těmi je ale opakovaně napsáno, že nejde o sponzorovaný post). Rozhodně to ukazuje na velký a nevyužitý potenciál pro propagaci výtvarnických výrobků.

Značky, se kterými spolupracuje:

Influencer kategorie: art

Jiné sociální sítě: YouTube (766k), TikTok (133k)

1 milion – 800k

5. Jirka Král – 918k

Další příčku pak obsadil už ryze český influencer Jiří Král, který se k milionové hranici pomalu, ale jistě blíží. Ten se do povědomí Čechů dostal díky reality show Farma v roce 2012, na což už asi mnozí sledující zapomněli. V té době však využil své šance a založil (již neexistující) gamingový kanál na YouTube. Se svým bratrem pak rozjel marketingovou agenturu Social Park.

Dlouhodobě spolupracuje hlavně s notebooky ASUS a aplikací BeRider pro sharing motorek. Je evidentní, že si spolupráce vybírá poměrně pečlivě, protože za rok 2020 nenajdete v jeho feedu více než čtyři značky.

Značky, se kterými spolupracuje: BeRider, Milka, Oral-B, ASUS aj.

Influencer kategorie: gaming, travel, lifestyle

Jiné sociální sítě: TikTok (226k), neaktivní YouTube (1,1 milionu)

6. Anna Šulcová – 842k

Na šesté příčce se nachází youtuberka Anna Šulc, kterou na YouTube proslavily její sketche. V současnosti se ale na svém instagramovém profilu věnuje spíše cestování a módě. Do určité míry se rozhodně jedná o kvalitní influencerku, která má za sebou dlouhodobé kampaně s automobily Hyundai a značkami Zalando a Tezenis. Někoho však můžou odradit její menší kontroverze jako igelitový pytlík na hlavě či očkovací kampaň pro českou vládu.

Značky, se kterými spolupracuje: Hyundai, Zalando, Tezenis aj.

Influencer kategorie: fashion, beauty, lifestyle, travel

Jiné sociální sítě: TikTok (603k), YouTube (479k)

7. MenT – 811k

MenT je jedním z největších českých gaming youtuberů, který má na svém kanále 1,4 milionu odběratelů, a co do počtu followers rozhodně není slabý ani jeho profil na Instagramu. Spolupracuje logicky hlavně s technologickými a herními značkami a většinou vše poctivě a transparentně označuje.

Značky, se kterými spolupracuje: Nerf, vLesku, Mana, PlayStation, ASUS aj.

Influencer kategorie: gaming

Jiné sociální sítě: YouTube (1,4 milionu)

8. Monika Bagárová – 804k

Zpěvačka z 1. řady soutěže Česko Slovenská SuperStar na svém instagramovém profilu nasbírala už přes 800 000 sledujících, a to díky konstantní a otevřené komunikaci se svými fanoušky. Kromě promování vlastních aktivit dlouhodobě spolupracuje se značkou Maybelline jakožto její ambasadorka a v současné době propaguje také dětské značky, jelikož se jí loni narodila dcera.

Značky, se kterými spolupracuje: Maybelline, Zalando, Sunar aj.

Influencer kategorie: fashion, beauty, lifestyle, mama blogger, celebrity

Jiné sociální sítě: TikTok (603k), YouTube (479k)

800k–700k

9. Ben Cristovao – 796k

Na osmém místě je další účastník SuperStar, a to zpěvák Ben Cristovao, který se do spoluprací příliš nehrne, s většinou z níže vypsaných značek spolupracoval v předchozích letech. V současnosti propaguje hlavně svou novou hudbu a také veganskou hospodu Výčep Kabelovna, kterou si otevřel.

Značky, se kterými spolupracuje: MATE.BIKE, Red Bull, Puma aj.

Influencer kategorie: celebrity, vegan, fitness, lifestyle

Jiné sociální sítě: TikTok (173k)

10. Kovy – 772k

Jedním z nejznámějších českých influencerských jmen, které se dostalo do povědomí i starší generace (třeba i díky jeho účasti v pořadu StarDance), je rozhodně Kovy alias Karel Kovář. Jeho hlavní platformou pro sdílení obsahu je sice převážně YouTube, kde publikuje delší edukativní videa, ale fanoušky evidentně zajímá i jeho osobní život na Instagramu.

Kovy si patrně velmi pečlivě vybírá, s kým spolupracuje. Za rok 2020 měl pouze tři spolupráce, a to dvě dlouhodobé se Zalando a s Bageterií Boulevard a jednu nárazovou se společností Grohe komunikující šetření vodou.

Značky, se kterými spolupracuje: Zalando, Grohe, Bageterie Boulevard aj.

Influencer kategorie: lifestyle, travel, comedy, educational

Jiné sociální sítě: YouTube (842k)

11. Zuzka Light – 760k

Top 11 pak uzavírá pro Čechy možná ne až tak známé jméno – Zuzka Light. Tato fitness trenérka totiž komunikuje hlavně v angličtině a bydlí v USA. Nepodařilo se nám dohledat jakékoliv předchozí spolupráce, skrze Instagram totiž propaguje hlavně svůj vlastní brand a služby, které poskytuje.

Značky, se kterými spolupracuje:

Influencer kategorie: fitness, lifestyle

Jiné sociální sítě: YouTube (819k)

700k–600k

12. Kazma Kazmitch – 663k

Prankster Kazma proslavený skrze svou vlastní One Man Show je na 11. místě, a podobně jako předchozí zmíněná, nepoužívá svůj profil na Instagramu jako výdělečný nástroj. Na platformě propaguje své vlastní projekty a fanouškům spíše dává nahlédnout do svého života. Jediná spolupráce, kterou v poslední době měl, byla pro Pepsi, na které pracoval se svou partnerkou a modelkou Andreou Kalousovou.

Značky, se kterými spolupracuje: Pepsi

Influencer kategorie: celebrity, lifestyle

Jiné sociální sítě: TikTok (4k), YouTube (170k)

13. Adam Ondra – 661k

Horolezec Adam Ondra má na Instagramu mezinárodní publikum, a komunikuje proto především anglicky. Do češtiny přepíná hlavně v rámci sponzorovaných příspěvků, kterých není mnoho. Jako sportovec spolupracuje hlavně se výrobky zdravého životního stylu nebo sportovními značkami.

Značky, se kterými spolupracuje: SanDisk, Mazagrande, SENS Foods aj.

Influencer kategorie: sport, lifestyle, travel

Jiné sociální sítě: YouTube (260k)

14. Erik Meldik – 632k

Jednomu z původních ViralBrothers patří na Instagramu 14. místo, kam ho vynesly léta tvorby pranků s „bratrem“ Čeňkem a manželkou Mama Domisha, jejíž profil na IG patří v Česku k těm nejsilnějším v dané „mama kategorii“. Za poslední rok však v Meldikově feedu nenajdete žádné spolupráce kromě propagace jejich rodinné značky. Za zmínku také stojí jeho TikTok, na kterém má dokonce 2,4 milionu followers.

Značky, se kterými spolupracuje:

Influencer kategorie: papa blogger, lifestyle, comedy

Jiné sociální sítě: Youtube (424k), Tik Tok (2,4 milionu)

15. VladaVideos – 629k

Na patnáctém místě se nachází youtuber, který svou kariéru rozjel hlavně na prankových a komických videích. Vláďa Kadlec tak komunikuje i nadále a svou působnost zčásti rozšířil i o fitness. Za poslední dobu nemá na feedu žádné spolupráce.

Značky, se kterými spolupracuje:

Influencer kategorie: comedy, fitness

Jiné sociální sítě: YouTube (716k)

16. Tary – 626k

I přes veškerou kontroverzi, kterou vyvolává (např. virálním videem, v němž dítěti říká, že nemá na jeho merchandise), se do top 20 s největším počtem sledujících dostal influencer a parkourista Tary. Komunikuje převážně směrem k dětskému publiku, což se odráží i v jeho spolupracích.

Značky, se kterými spolupracuje: Jumex, Laser Game, Electro World, Ladylab aj.

Influencer kategorie: comedy, sport, fitness, papa blogger

Jiné sociální sítě: YouTube (896k), TikTok (674k)

600k–500k

17. Gejmr – 599k

Tajuplný influencer Gejmr, který úspěšně a dlouhodobě tají svou identitu i na tak vizuální síti, jako je Instagram, se brzy přehoupne přes hranici 600 000 sledujících. Spolupráce s herními společnostmi najdeme spíše na Gejmrově YouTube kanále, který má přes milion odběratelů, ale na jeho instagramovém profilu se za poslední dobu žádné nevyskytují.

Značky, se kterými spolupracuje:

Influencer kategorie: gaming, comedy

Jiné sociální sítě: YouTube (1,2 milionu), TikTok (39k)

18. Petra Kvitová – 597k

Tenistka Petra Kvitová na svém profilu na Instagramu nasbírala více než půl milionu followers. Pravděpodobně mezi ně opět nepatří jen Češi, protože na profilu komunikuje převážně v angličtině. Do češtiny přepíná především v rámci reklamních sdělení, jako tomu bylo u kosmetické značky L’Occitane, která byla za poslední rok její jedinou spoluprací.

Značky, se kterými spolupracuje: L’Occitane

Influencer kategorie: celebrity, sport, fitness, health

Jiné sociální sítě:

19. Nikol Štíbrová – 585k

Bývalá herečka, moderátorka a jedna ze 3v1 Nikol Štíbrová se na Instagramu blíží k 600k sledujících a sledovanost jejího profilu dlouhodobě roste. Spoluprací se rozhodně nebojí a podobně jako u Leoše Mareše i jí její fanoušci odpouštějí velké množství reklamy. Za poslední rok se nejvýrazněji spojila se značkou ZOOT, pro kterou byla s partnerem Petrem Leitgebem tváří vánoční kampaně. A v současnosti staví nový dům, který znamená spolupráce spojené se stavebními firmami.

Značky, se kterými spolupracuje: ZOOT, Potten & Pannen , MAC Cosmetics, Tempus Design, Actimel, Levi’s aj.

Influencer kategorie: comedy, lifestyle, celebrity, mama blogger, fashion

Jiné sociální sítě:

20. Alena Šeredová – 582k

Další bilingvální, a tudíž i více sledovaný profil na Instagramu patří modelce Aleně Šeredové. Ta na něm komunikuje italsky a česky a spolupracuje tak se značkami z obou zemí. V současné době má jako maminka také velké množství spoluprací spjatých s výrobky pro děti.

Sponzorované příspěvky však většinou označuje pouze hashtagem #ad, který byl některými kritiky označován za nedostatečný.

Značky, se kterými spolupracuje: MonoDerma, Health Factory, Good Gout, Egg

Influencer kategorie: fashion, beauty, mama blogger, health

Jiné sociální sítě:

21. Martin Carev – 565k

Náš žebříček uzavírá jeden z „původních“ influencerů v Česku. Youtuber Martin Carev, který se dříve prezentoval hlavně pod přezdívkou „Jmenuju se Martin“. Od komických sketchů přešel hlavně k cestování a lifestyle a fitness komunikaci. Od roku 2020 je také modelem pro Elite Model a dlouhodobě spolupracuje se značkou Samsung.

Značky, se kterými spolupracuje: Samsung, Be Elite Clinic, KrasneVune.cz

Influencer kategorie: travel, lifestyle, fashion, fitness, comedy

Jiné sociální sítě: YouTube (554k)

05.05.2021

Komentáře