Instagram hacks: Jak efektivně využívat hashtagy?
11. 08. 2021 Autor Pavla PisárováPokud chcete oslovit nové publikum, získat více interakcí či zlepšit viditelnost ve výsledcích vyhledávání, je na čase zjistit, jak strategicky používat hashtagy. Instagramové příspěvky s hashtagem mají ve srovnání s těmi bez něj zvýšenou míru zapojení (engagementu), a to o 12,6 %. Naučte se je efektivně využívat!
Hashtag je slovo nebo fráze, před kterým je symbol mřížky #, který pomáhá kategorizovat podobný obsah a dělá ho ještě viditelnějším.
Na webu se používal i před rokem 2007, avšak potom ho Chris Messina, produktový designér ze Silicon Valley, poprvé použil na Twitteru. Chtěl, aby se související tweety mohly takovýmto způsobem sdružovat. A víte, co mu na to řekla společnost? Že se to nikdy neuchytí.
Po prvním použití hashtagu však jejich dosah a účinnost pouze rostly, a to i díky tomu, že Messina dokázal v průběhu následujících měsíců ovlivnit své kontakty, které ve svých tweetech také začaly používat hashtagy. Nakonec v roce 2009 přidal Twitter funkci, která umožňovala vyhledávání hashtagů, a o rok později bylo toto slovo zařazeno do Oxford Dictionary. Dnes se hashtagy používají i na jiných platformách.
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
— Chris Messina (@chrismessina) August 23, 2007
Základy používání hashtagů
- Hashtagy se používají s úmyslem objevit nový obsah, a tak se mohou vaše příspěvky dostat k cílovému publiku, které je předtím nesledovalo.
- Základním předpokladem k efektivnímu používání hashtagů je, aby byl váš profil veřejný, a příspěvky se tak mohly zobrazovat na příslušné stránce s hashtagy.
- Před slovem nebo frází nepoužívejte mezeru, protože to jinak nebude fungovat. Používání čísel je povoleno, ale speciální znaky * nebudou fungovat.
- Vytvářejte relevantní a cílené hashtagy, které tematicky souvisejí s příspěvkem, a buďte struční. Klidně vymyslete snadno zapamatovatelný a výstižný slogan nebo slovo, které vystihuje vaši značku.
- Maximální počet hashtagů u jednoho příspěvku je 30, u Instagram Stories 10, ale nemusíte je použít všechny, protože to pak působí jako spam. Někteří marketéři doporučují zakomponovat 5–10 hashtagů a podle výzkumu je optimální počet 11.
- Pokud však najdete maximum relevantních, klidně je použijte – přinesou vám více příležitostí k tomu, aby vás objevilo nové publikum.
- Zvažte také variantu, že hashtagy přidáte do komentáře k příspěvku, aby se fanoušci mohli plně soustředit na popisek, ale vy nepřišli o možnost zapojení nového publika.
Důležité je, abyste to vyzkoušeli a přišli na to, co vám funguje nejlépe.
Ať už jsou pro vás hashtagy denním chlebem, nebo zatím o jejich využití jen uvažujete, následující tipy vám pomohou zorientovat se v principech jejich používání. Prostřednictvím efektivní práce s hashtagy rozšíříte svůj dosah a povědomí o značce či zvýšíte míru zapojení a počet interakcí.
#1 Poznejte své publikum
Nejdůležitější je, aby byly vybrány hashtagy, které jsou v souladu se zájmy vašeho cílového publika a zároveň jsou i populární. Ale pozor! Ne příliš, protože pak se váš příspěvek může ztratit v mase dalších. Zaměřte se na konkrétní téma své značky a vyberte hashtag i s ohledem na něj.
Zjistěte, jaké hashtagy vaše publikum používá a které z nich souvisí s vámi publikovaným obsahem. Pokud najdete klíčová slova, která vaši fanoušci včetně těch potenciálních vyhledávají, rozšíření svého publika máte zajištěno.
#2 Prozkoumejte relevantní hashtagy
Pokud do hashtagů zadáte náhodná nebo první výstižná slova, která vás při tvorbě příspěvku napadnou, nemusí to vždy dobře zafungovat. Abyste je mohli využívat smysluplně a efektivně, neobejdete se bez průzkumu, s nímž vám mohou pomoci online nástroje.
Ty dokážou vygenerovat relevantní hashtagy a zároveň vám poskytnou informace o jejich popularitě. Pokud například zadáte do Hashtagify jakýkoliv hashtag, získáte údaje o jeho celkové a nedávné popularitě či o týdenním a měsíčním trendu. Takových nástrojů existuje více – Ingramer nebo třeba All Hashtag.
Nápady na hashtagy lze zadat i přímo do vyhledávací lišty na Instagramu, kde si následně můžete prohlédnout nejlepší hashtagy, které souvisejí s tím vaším.
#3 Zkontrolujte konkurenci
Nechat se inspirovat značkami s podobným obsahem, produktem či službami není nikdy na škodu. Zanalyzujte, jaká klíčová slova používají, jak interagují s vaším sdíleným cílovým publikem, a získaná data využijte ve svůj prospěch při tvorbě dalších příspěvků.
Zároveň můžete sledovat i influencery a opinion leadery působící ve „vašem“ odvětví, kteří mají podobné cílové publikum. Použití konkurenčních hashtagů může být velmi prospěšné.
#4 Vytvořte jedinečný hashtag své značky
Ať už použijete název značky, frázi, slogan, nebo název produktu, tento unikátní hashtag vás může lépe propojit s publikem. Následně jej můžete využít k propagaci produktů, šíření povědomí o své značce a zároveň i ke sběru obsahu, který vytvořili vaši sledující (UGC).
Případně zvolte hashtag, který souvisí s identitou značky. Například obuvnická společnost Allbirds používá ke zvýšení povědomí o své značce chytlavý hashtag #weareallbirds.
Je to hashtag s přesahem, vystihující identitu značky, jejímž cílem je nemít žádnou uhlíkovou stopu. Fanoušci zakomponují takový hashtag mnohem raději, než kdyby měli použít pouze název firmy.
Pokud tedy chcete, aby váš jedinečný hashtag používali i vaši fanoušci, připomeňte jim ho například tak, že ho budete sdílet ve svých stories nebo jej použijete v popisku.
A také ho nezapomeňte zahrnout do svého instagramového profilu, díky čemuž bude rychle dohledatelný a vaše bio bude ještě funkčnější.
#5 Vytvořte hashtag kampaň
Jestliže už jste vytvořili vlastní hashtag, proč to neposunout ještě dál?
Ať už uvádíte na trh nový produkt, nebo chcete rozšiřovat povědomí o své značce, vytvořením vlastní kampaně můžete získat vysokou míru engagementu.
Například základem jedné z kampaní, kterou jsme připravili pro svého klienta, byla inspirativní soutěž #kouzloceska, která vyzývala publikum ke sdílení českých cestovatelských tipů. Soutěž představovala jednu část z celé kampaně, v níž se nám přes social podařilo oslovit více než 5 000 000 zákazníků.
A také vás určitě zasáhla virální hashtagová kampaň #IceBucketChallenge z roku 2014, jejímž cílem bylo zvýšit povědomí o amyotrofické laterální skleróze (ALS) a podpořit její výzkum. V rámci této výzvy se podařilo vybrat neuvěřitelných 115 milionů dolarů.
#6 Analyzujte
Sledujte a analyzujte příspěvky, které byly úspěšné. Pak jen najděte korelaci mezi použitými hashtagy a příspěvky s největším počtem interakcí.
Navíc s účtem Instagram for Business získáte přístup k Instagram Insights a uvidíte, kolik zobrazení získal váš profil právě díky hashtagům. Na základě toho se pak můžete rozhodnout, jaký hashtag použít v nových příspěvcích.
Strategické používání hashtagů je skvělý způsob, jak se spojovat se zákazníky a dosahovat stanovených cílů ještě rychleji. Nicméně stále je to jen část komplexního celku.
Proto pokud byste se chtěli dozvědět více o tom, jak přitáhnout k vašemu produktu nebo službě větší pozornost, přečtěte si článek o Instagram Stories. A jestliže vás zajímá editace fotek na Instagram, podívejte se na naše video, které vás provede kompletním procesem úpravy.
Komentáře