Co je remarketing?
27. 10. 2021 Autor Michael MarinkovičRemarketing (známý také jako retargeting) je taktika zobrazování cílených reklam lidem, kteří již navštívili vaše webové stránky nebo na nich provedli nějakou akci. Jaké jsou hlavní výhody a důvody k použití remarketingu?
Z hlediska technického provedení představuje remarketing proces, při kterém se pomocí javascriptového tagu (známého jako pixel) umístí do prohlížeče uživatele soubor cookie. Tento soubor cookie pak informuje remarketingovou platformu, aby prostřednictvím burzy reklamy zobrazovala konkrétní reklamy na základě stránek nebo produktů, které uživatel na vašich webových stránkách či v aplikaci navštívil nebo vyhledával.
Remarketing lze použít k propagaci konkrétního produktu nebo nabídky, příp. k dosažení určitého konverzního cíle, jako je například generování leadů. V oblasti elektronického obchodování lze remarketingové reklamy použít třeba ke snížení počtu opuštěných nákupních košíků, a to prostřednictvím zobrazení produktu, který si uživatel přidal do košíku, ale stránku nakonec opustil, aniž by nakoupil. V tomto případě je důležité, aby měl web, který nabízí zboží, dostatečně dlouhou dobu, po kterou má potenciální zákazník nákup v košíku, i když není na stránkách. Jestliže se dotyčný „chytne“, proklikne přes banner na košík, ale ten následně uvidí prázdný, máte jistotu, že jste právě ztratili zákazníka.
Výhody remarketingu
Remarketing nejenže připomíná návštěvníkům jejich touhu interagovat s vaší značkou, ale může jim usnadnit přechod k dalšímu kroku konverzního trychtýře. Pokud například uživatel opustil stránku s produktem, může se mu okamžitě zobrazit remarketingová reklama, která ho navede zpět na web, kde ho lze motivovat k přechodu do další fáze konverzního trychtýře – přidání položky do košíku.
Stále relevantnější reklamy
Remarketingové reklamy lze kombinovat s personalizací, aby odpovídaly preferencím a potřebám každého uživatele nebo konkrétním segmentům zákazníků. Toho lze dosáhnout pomocí dynamických reklam, které automaticky přizpůsobují obsah a propagační akce konkrétně každému uživateli a zajišťují, aby byl vystaven nejrelevantnější kreativě.
Využívání dynamických reklamních řešení spojených s automatizovanými možnostmi personalizace zvyšuje bohatost remarketingových kampaní, což vede k hlubšímu zapojení uživatelů a vyšší návratnosti investic do marketingu. V českém prostředí je velice důležité zakomponovat do „remarketingového balíčku“ i služby Skliku. Seznam má velmi bohatou obsahovou síť, která navíc přináší relevantní publika. Sklik přitom nabízí opticky hezčí bannery, ať už nabízením produktů z dynamických kampaní, nebo zajímavějším výběrem rozměrů.
Jaké jsou tedy hlavní důvody k použití remarketingu?
- Reklama je tím funkčnější, čím více ji uživatel vidí (zde samozřejmě nastává i určitý bod zlomu, kdy přílišná „vytapetovanost“ reklamou může zákazníka spíše odradit).
- Drtivá většina zákazníků na e-shopu nenakoupí (většinou je to 1 až 2 % návštěvníků), na druhou stranu každý zákazník, který nakoupí, se počítá – proč tedy nepřesvědčit ke koupi alespoň ty, kteří už měli zboží v košíku a z nějakého důvodu zapomněli dokončit nákup?
- Cílení na lidi, kteří u vás už byli, je to nejpřesnější cílení, které ve svém arzenálu máte.
- Můžete nastavit různá publika a testovat, kteří uživatelé nakonec nakoupí, a na tuto skupinu se pak více soustředit.
V marketingu se kreativitě meze nekladou, a tak i u remarketingu je dobré přemýšlet tzv. „out of the box“. Přes Sklik můžete cílit na uživatele, který dal zboží do košíku, a nenakoupil – proč tedy neudělat například nativní reklamu na daný produkt s textem „Nezapomněl jsi na něco?“?
Komentáře