eVisions.cz

Novinky z onlajnu #65 – Clubhouse s Barborou Balášovou

Aplikace Clubhouse, která jako reakce na pandemii vznikla v dubnu 2020, vzala Česko útokem na počátku tohoto roku. S odstupem času a po počátečním boomu jsme si o jejím potenciálu popovídali s Barborou Balášovou. První Češkou na Clubhousu, která na něm úspěšně vybudovala českou komunitu.

V posledních týdnech jste zcela jistě zaznamenali fenomén Clubhouse. Tato audio-chat aplikace je sice zatím dostupná pouze pro iOS, vývojáři už však připravují update pro telefony s operačním systémem Android .

A jak už pravděpodobně víte, na Clubhouse se lze dostat pouze přes pozvánku. Jakmile ji dostanete, otevřou se vám brány do stovek místností neboli roomek, ve kterých můžete chatovat, avšak pouze za použití zvukové stopy. Žádné obrázky, text ani videa tady nenajdete. Zvuk se zároveň v aplikaci nedá nahrávat a vždy tak jde o unikátní a neopakovatelný zážitek nahrazující běžné lidské konverzace během lockdownu.

Kromě lidského kontaktu je aplikace ideální platformou také pro osobní networking a brand building. Ostatně v Česku toho již poměrně úspěšně využily značky jako Deník N, MALL TV nebo Snuggs.

Skrze zahraniční pozvánku se do aplikace v Česku jako první dostala Barbora Balášová. Pozvánky, které následně odeslala, byly takovými prvními Clubhouse vlaštovkami, díky kterým se tato nová sociální síť v české kotlině rozšířila. Kolik Čechů je na této platformě dnes se dá jen těžkou odhadnout. Podle zakladatelky komunity Clubhouse Česko se ale číslo musí pohybovat ve stotisících. Nejsledovanější tuzemský uživatel, politik Dominik Feri, má totiž na účtě přes 100 000 sledujících.

#2 Tipy a rady, jak uspět na Clubhouse