V celosvětovém měřítku je Bing po Googlu druhým největším vyhledávačem s placenými reklamami. V Česku si stále drží své druhé místo Seznam, ale v jeho těsném závěsu je právě Bing. Letos v březnu proběhlo 13,6 % vyhledávání na desktopu ve vyhledávací síti Seznam a 8,5 % v Bingu. Zařazení Bingu do vašeho marketingového mixu vám může pomoci zvýšit dosah a oslovit vaši cílovou skupinu další cestou.
Zdroj: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/desktop/czech-republic
Co nabízí inzerce v Microsoft Ads?
Microsoft Ads (dříve Bing Ads) nabízí reklamy pro vyhledávače v reklamní síti Microsoft. Zobrazují se ve vyhledávačích Bing nebo například Yahoo, Ecosia, MSN, DuckDuckGo, AOL.
Tyto alternativní vyhledávače sice používá v ČR minimum lidí, ale pokud expandujete do zahraničí, rozhodně byste na inzerci v Microsoft Ads neměli zapomínat. Nejen že je v zahraničí uživateli více využíván, ale prostřednictvím alternativních vyhledávačů, jako je například Ecosia, můžete oslovit cílovou skupinu, která více dbá na udržitelnost.
Inzerce ve vyhledávačích pomocí Bing Ads (Microsoft Ads) vám pomůže zvýšit dosah a oslovit více potenciálních zákazníků, a to ve většině případů za nižší cenu než u Googlu.
Expandujete do Německa? Inzerce v Bingu by měla být stejně automatická jako využití Skliku v ČR
Propagujete svůj e-shop nebo svoje služby v ČR a inzerujete na Googlu i Seznamu? Stejně jako v ČR přináší vyhledávání v Seznamu a partnerských vyhledávačích většině firem nenahraditelný počet konverzí a leadů, tak i v Německu můžete rozšířit svůj zásah díky inzerci v Microsoft Ads. Svým zásahem nedosáhne na výsledky Googlu, ale vzhledem k nižší konkurenci můžete významně těžit z jeho benefitů.
A jaké to jsou? Jak bylo zmíněno, v porovnání s Google Ads je na tomto trhu menší konkurence inzerentů, což může vést ke snížení nákladů na proklik (CPC) a zároveň i k vyšší úspěšnosti inzerce. Microsoft Ads nabízí kvalitní cílení, které umožňuje zaměřit se na konkrétní cílovou skupinu uživatelů. Další výhodou inzerce je zobrazování reklam v partnerských vyhledávačích, což zvyšuje viditelnost a dosah reklamy.
V dubnu 2023 patřilo téměř 20 % desktopového vyhledávání v Německu Bingu a jeho partnerským vyhledávačům. Tento fakt ukazuje na nezanedbatelný potenciál tohoto nástroje pro inzerci na německém trhu.
Zdroj: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/desktop/germany/#monthly-202204-202304-bar
Jak začít s Microsoft Ads?
Chcete-li začít s vytvářením reklam, potřebujete nejprve účet v Microsoft Advertising a na web vložit UET značku pro měření konverzí. Pokud využíváte Google Ads, můžete stávající kampaně z účtu překopírovat. Zkontrolujte si vždy správné nastavení, výši rozpočtu a nabídek. Nevýhodou Microsoft Ads je, že neumožňuje mít účet nastavený v CZK. Pokud tedy kopírujete kampaně v CZK, je potřeba výši budgetu a bidu upravit.
Druhou možností je vytvořit kampaně od začátku. Struktura reklamního rozhraní Microsoftu je téměř totožná s rozhraním Google Ads. K nahrání kampaní do Microsoft Advertising můžete použít Microsoft Advertising Editor. Díky tomu ušetříte spoustu času.
Microsoft Ads vs. Google Ads
Obě reklamní platformy nabízejí výhody, které mohou být užitečné v závislosti na ekonomickém prostředí, individuálních okolnostech a požadované cílové skupině.
Google je nadále na prvním místě, pokud jde o vyhledávání. Google Ads obecně oslovuje širší cílovou skupinu. S Bingem se naopak dostanete k cílové skupině, kterou alespoň podle četných amerických čísel tvoří uživatelé, kteří jsou starší, mají vyšší vzdělání a vyšší příjmy.
Microsoft stále aktivně investuje do rozvoje a přináší nové funkce, které mohou pomoci inzerentům zlepšit své výsledky. Zejména B2B inzerenti ocení funkci LinkedIn Profile Targeting, která umožňuje cílit reklamy na základě pracovních pozic a zaměření uživatelů LinkedInu. V B2B sektoru se na desktopu využívají operační systémy Windows, které jako vyhledávač standardně používají Bing, proto je toto cílení velmi úspěšné.
Microsoft začal testovat nový typ reklam, tzv. multi-image ads, které umožňují zobrazovat až 20 obrázků v jedné reklamě. Tuto funkci ocení hlavně firmy, kde jsou vizuální prvky klíčové pro zaujetí zákazníka.
Oproti Googlu nabízí Microsoft Ads inzerentovi větší prostor. Ve výsledcích vyhledávání se může zobrazit až osm odkazů na podstránky, zatímco Google zobrazí maximálně čtyři.
Snímek obrazovky reklamy Bing na vyhledávací dotaz „tenisky dámske“.
3 důvody, proč byste měli používat Microsoft Ads
1. Můžete otevřít nové kanály
Pomocí Microsoft Advertising můžete nastavit další komunikační kanál.
S Microsoft Ads oslovíte další uživatele a také se stanete o něco méně závislými na Googlu. Bing si získává větší pozornost a návštěvnost díky implementaci umělé inteligence do vyhledávání. Dá se očekávat, že jeho podíl ve vyhledávání bude růst.
2. Implementace je snadná
Inzertní rozhraní společnosti Microsoft je velmi podobné Googlu a je snadno srozumitelné pro každého, kdo má zkušenosti s Google Ads. Chcete-li začít, stačí si vytvořit účet v Microsoft Ads a upravit základní nastavení.
Poté můžete importovat kampaně z Google Ads, Facebook Ads a Pinterest Ads pomocí několika kliknutí.
3. Je zde malá konkurence
Navzdory rostoucímu dosahu mnoho inzerentů službu Microsoft Ads opomíjí. To může představovat výhodu pro vás, protože to znamená menší konkurenci.
Ceny prokliků v síti Microsoft jsou v průměru o 30 procent nižší než u Googlu. Jedná se pouze o průměr a odchylky mohou být značné v závislosti na odvětví. Obecně jsou ale ceny prokliků v síti Microsoft spíše nižší.
Nižší ceny za kliknutí neznamenají nižší relevanci. Náklady na konverzi nebo ROAS mohou být v síti Microsoft také výrazně lepší. I když existují výjimky, většina našich spravovaných účtů v Microsoft Ads má v síti Microsoft lepší poměr ceny a konverze.