eVisions.cz

PPC Restart 2023: AI, PMax, GA4 a jiné anomálie

Lukáš Hvizdoš: Jak škálovat Performance Max

Přednáška o kampani Performance Max, kterou si připravil Lukáš Hvizdoš, byla jedna z těch, která nás bavila nejvíc, protože PMax kampaň je stále fenoménem, který nenechá spát snad žádného PPC specialistu.

A co se z Lukášových tipů osvědčilo i nám?

  • Implementace scriptu, který nám řekne, kde všude se PMax zobrazuje a jaký výkon jednotlivé typy kampaní v rámci PMax mají.
  • PMax neplní cíle a je nákladná? Zkuste ji spustit pouze v Shoppingu, tedy bez podkladů.
  • Nepracujete s feedem? Chyba. Vylepšujte a testujte různé varianty product titlů. Pracujte s klíčovými slovy v product titlech a produkty ve feedu si rozdělte pomocí custom labelů, což vám pomůže lépe škálovat PMax.
  • Používejte insighty z PMax jako inspiraci pro publika do PMax.
  • Pozor na bestsellery v rámci PMax – pokud vypadnou, PMax pak často začne spendovat do displaye nebo videa a nákladovost jde nahoru.

A závěrem? Analyzujte vliv vámi provedených změn v kampaních. Jedině tak zjistíte, co vám na PMax funguje. Neexistuje totiž best practice, protože všude vám může (a bude) fungovat trochu jiný přístup.

Ladislav Vitouš: Jak využít AI v PPC 

Umělá inteligence v současné době otřásá celým světem online marketingu a každý z nás nadšeně hledá způsoby, jak ji co nejlépe využít, nebo se alespoň snaží držet se nejnovějších trendů. Proto by byl hřích nepodívat se na Restartu na to, jak může AI spolupracovat se světem PPC

Tuhle přednášku si připravil Láďa Vitouš aneb PPC Podcast Guru. A co nám z této přednášky utkvělo v paměti?

  • AI je jen tak dobrá, jak dobře se jí zeptáte nebo formulujete zadání.
  • Není to nepřítel, co nám sebere praci, ale zefektivní ji, proto je potřeba se s AI naučit pracovat.
  • Jak ji jako PPCčkaři můžeme využít?
    1. Tvorba textů
    2. Psaní scriptů
    3. Inspirace na nová klíčová slova
    4. Grafika: tvorba bannerů, odstranění pozadí z fotek, změna velikosti bannerů apod.

Co Láďa doporučuje za AI?

  • Midjourney – tvorba kreativních bannerů
  • DALL-E 2 – ze čtvercového banneru udělá obdélníkový
  • ChatGPT – tvorba textů, KWs, definice publik, psaní scriptů a mnoho dalšího
  • Removebg – odstraní pozadí z obrázku (pozn. podle naší zkušenosti umí odstranit také pouze určitý předmět v obrázku nebo změnit barvu pozadí)

André Heller: GA4 pro PPC

GA4 je téma, které řeší většina markeťáků. Někteří se na ně těší, jiní naříkají a někteří je pro jistotu raději ani nekomentují. Nicméně nás to čeká a nikoho nemine. Proto byly tomuto tématu věnovány cenné minuty i na Restartu. A hlavní message od Andrého Hellera, který měl tohle téma pod palcem? „Nejste v tom sami, všichni s tím máme problém.“

A na co si máme dát podle Andrého pozor?

  • U každého klienta budou mít GA4 jinak nastavené reporty, na což je potřeba myslet v případě, kdy budete přebírat nového klienta od jiné agentury.
  • Odchylky mezi GA4 a UA jsou naprosto normální a je potřeba s nimi počítat.
  • Kdykoliv budete něco analyzovat v GA4, mrkněte se, jak je nastavena metrika „users“. Může ji totiž upravovat každý, kdo má přístup do GA4.
  • Ve vytvořených reportech si nemažte sloupce, nejde to vrátit zpátky.
  • GA4 mají oproti UA odlišnou atribuci.

A pokud stále nevěříte, že jste jediní, kdo s GA4 bojuje, můžete se „pobavit“ zde:

Aneta Hemerová: Jak z reklam na Facebooku vytěžit maximum?

Reklamy na Facebooku už používá téměř každý, ale děláme to správně? Třešničkou na dortu byla Aneta Hemerová se svými radami, jak maximálně využít rozpočet na Facebooku. 

S reklamou jsme se dostali do bodu, kdy už není tak důležité, na koho cílíme nebo jaké je technické nastavení. Naopak, mnohem větší pozornost je třeba věnovat nabídce, strategii a hlavně kreativitě. Tyto faktory mají největší vliv na výkonnost reklamy.

Vždy je třeba myslet na zpracování reklamy. V současné době jsou Reels videa jedním z nejvýkonnějších formátů. 

Tipy pro bombastické Reels video:

  • Ukažte produkt hned v prvních vteřinách.
  • Získejte pozornost v prvních 2 vteřinách.
  • Ukažte, jak produkt vypadá, jak funguje a jaké jsou jeho výhody.
  • Položte na začátku palčivou otázku (jaký má zákazník problém a vyřeší ho můj produkt?).
  • Buďte autentičtí (to znamená, že natáčení na mobil často funguje lépe).
  • Čím méně to vypadá jako reklama, tím lépe.
  • Testujte, testujte, testujte!

Petra Nulíčková: Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?

A kdo si myslel, že na konci celého dne už žádná zajímavá přednáška nepřijde a vše důležité už bylo řečeno, tak ten se hodně mýlil. Petra Nulíčková se se svou přednáškou postarala o pořádný šum a neklid na židlích. Po tom, co odprezentovala výši mezd v PPC odvětví, pravděpodobně způsobila nejeden meet-up PPCčkaře s jeho šéfem.

A závěrem? Doporučujeme každému fandovi do PPC i zkušenému PPC matadorovi účastnit se těchto oborových konferencí. Získáte jiný pohled na svou práci, užitečné tipy a často si osvěžíte postupy, které vám mohly ve změti novinek zapadnout. A navíc si můžete v mezičase popovídat s kolegy z ostatních agentur.

Článek vznikl ve spolupráci s Annou Frintovou.