Menu

Chcete začít s digitálním marketingem? Pomůže vám stáž

Autor Klára Budošová Klára Budošová

Zajímá vás marketing, ale nevíte, jak začít? Máme pro vás autentický článek od naší stážistky, která vám prozradí, jak se dostala od humanitního studia až na stáž do SEO oddělení.

Jak jsem se dostala k marketingu? Mostem byla psychologie

Moje cesta k marketingu nebyla tak přímočará, jako v případě některých mých kolegů. Ve svých devatenácti letech jsem nevěděla, jakou cestou se vydat. Vystudovala jsem Karlovou Univerzitu, kde jsem absolvovala obor humanitní studia. Studia nelituji, vždy mě hodně bavila psychologie, ale po určité době mi začala chybět orientace na konkrétní byznysové cíle.

Postupně jsem si začala uvědomovat propojení mezi marketingem a psychologií. Marketing je zčásti založen na pochopení chování, preferencí a motivací lidí. Můžeme hovořit o spotřebitelském chování, emocích a rozhodování, psychologii barev a designu nebo psychologii sociálního důkazu. A protože tento článek píšu už ze SEO oddělení, nemůžu zapomenout ani na search intent (záměr hledání uživatele), jehož pochopení usnadní práci s klíčovými slovy.

Cesta od teorie k praxi a získání stáže v eVisions

Má zkušenost v marketingu nebyla prozatím moc velká. Potřebovala  jsem načerpat nějaké know-how, abych po studiích zvýšila svou šanci na získání práce ve vysněném oboru. Tehdy mi přátelé z příbuzných marketingových disciplín doporučili Digisemestr. Přes dávnou známost z kultovního vysokoškolského plesu VŠE jsem se dozvěděla o možné stáži v eVisions. Tato informace pro mě byla klíčová. Neváhala jsem ani chvíli, navíc mě lákalo podílet se na velkých projektech. K přijetí do stáže bylo nutné absolvovat přijímací pohovor a navrhnout linkbuildingovou strategii pro jednoho z klientů agentury. Se strategií jsem si dala záležet a „ono to vyšlo.“ Měla jsem radost.

Jaké je začínat v eVisions a k jakým projektům jsem se dostala?

Pokud hledáte místo, kde vám dovolí přijmout svou vlastní zodpovědnost a naučit se během relativně krátké chvíle spoustě dovedností, tak by stáž v SEO mohla být právě pro vás. Od začátku cítím, že žádný dotaz nebo myšlenka nepřijde vniveč a je buď vysvětlena nebo reflektována ostatními kolegy. Tím chci říci, že se tu člověk učí od skvělých kolegů a zároveň se již velmi brzy podílí na smysluplných projektech. Bylo skvělé spolupracovat hned od začátku na velkých brandech jako je ČSOB Pojišťovna, Douglas, ČEZ Akademie a další.

Během stáže jsem se soustředila zejména na linkbuilding, který se zaměřuje na získávání zpětných odkazů z jiných webových stránek. Tyto zpětné odkazy jsou vnímány vyhledávači jako důkaz důvěryhodnosti, autority a relevance daného webu a mají vliv na jeho pozici ve výsledcích vyhledávání. Práce linkbuildera je z větší částí kreativní, ale také analytická, protože je nutné weby ke spolupráci analyzovat a často zkoumat různé jevy odkazového portfolia. Na stáži se mi líbilo, že jsem dostala možnost vyzkoušet si také základy techničtějšího SEO a „mini SEO audit“ nebo analýzu klíčových slov.

Digisemetr mi pomohl zorientovat se v marketingu

Jsem moc ráda, že jsem absolvovala Digisemestr. Pomohl mi zorientovat se v jednotlivých marketingových disciplínách a posbírat spoustu důležitých kontaktů. Digisemestr byl přeneseně fontánou plnou informací, pracovních kontaktů, zábavy a měl pozitivní vliv na můj celkový rozvoj. Oceňovala jsem informacemi nabyté přednášky s možností diskuze a také hloubkové samostudium.

Chcete začít s marketingem? Pozice pro stážisty jsou v eVisions otevřené

Závěrem mohu říct, že pokud máte ambici a zájem začít s marketingem, tak stáž v eVisions spolu s Digisemestrem jsou dobrými vstupenkami pro váš „digitální start.“ Pokud jste ještě studenti, nemusíte si lámat hlavu se sladěním studia a stáže, protože zdejší flexibilita vám dovolí skloubit oboje. Na všem se individuálně domluvíte a oporou vám bude skvělý a do marketingu zapálený tým kolegů.

Hledáte stáž v marketingu? Právě teď máme otevřené pozice.  


18.07.2024

Komentáře