Od března 2024 přicházejí změny v měření
Od března 2024 přichází změna měření webové analytiky– Consent Mode V2. Tento nový mód bude vyžadován při používání služeb Google. Pokud tedy používáte služby Google Analytics a Google Ads, musíte s touto změnou počítat.
Tento mechanismus přišel z Googlu a jeho cílem je sladění webových stránek s globálními normami a předpisy ohledně ochrany soukromí, zejména v Evropském hospodářském prostoru (EHP). Tento režim umožňuje podnikům přizpůsobit funkčnost Google tagů na jejich webových stránkách na základě souhlasu uživatele, a to ve vztahu k reklamním a analytickým cookies.
Co to pro vás znamená a proč byste to měli řešit?
Bez implementace Google Consent Mode V2 se vám nebudou správně přiřazovat konverze ke zdrojům a nebudete sbírat remarketingová publika. V budoucnu to může vést i k pozastavení účtů na Google Ads. Pokud i nadále budete potřebovat správně nastavený digitální marketing, budete jej muset consent mode V2 zavést, protože pro firmy v EU bude tento krok povinný.
Klíčové vlastnosti:
- Explicitní souhlas uživatele: Vyžaduje souhlas uživatele s cookies a využitím dat, což je zásadní pro personalizované reklamy a analytiku.
- Zvýšená shoda s ochranou soukromí: Sladění s právními předpisy jako GDPR a směrnicí ePrivacy.
- Nastavení ad_user_data & ad_personalization: Řídí využití osobních údajů pro reklamu a personalizaci na základě souhlasu uživatele.
Týká se tato změna i vás?
Pokud chcete v budoucnu přesněji měřit rozšířené konverze, odesílat data pro remarketing a nadále obohacovat svá data o identifikační údaje ze souborů cookies, tato změna se vás týká. Správným nastavením cookies lišty zajistíte také soulad s legislativními požadavky.
Jak nastavit cookies lištu?
Cookies lišta bude mít 2 nové hlavičky:
- Souhlas se zasíláním uživatelských údajů pro reklamní účely (user_id, transaction_id a další informace).
- Souhlas s personalizací reklamy na základě osobních údajů.
V případě odmítnutí souhlasu se značky Google Ads a GA4 spustí (anonymizovaný hit), ale je třeba zabránit odesílání osobních údajů uživatele do systému a mít dvě velmi identické značky, které se spustí podle vyjádřeného (ne)souhlasu – při odmítnutí se spustí značka, která nebude mít uživatelské údaje, transactionID a další.
Ukončení podpory cookies třetích stran na podzim 2024
Soubory cookies třetích stran na podzim končí, jedinými identifikátory pro měření konverzí (nebudou spojeny s uživatelem) a publika se stanou osobní údaje uživatelů. Očekává se, že následkem těchto změn bude pokles výkonnosti kampaní a obecně méně přesné remarketingové cílení.
Zkuste se zamyslet nad tím, jak motivovat uživatele k registraci na webu, protože v budoucnu bude důležité mít e-maily uživatelů se svolením k jejich použití v reklamě.
Jak vám pomůžeme v eVisions?
Naše služby zahrnují kompletní technickou realizaci tohoto procesu. Od konfigurace vašeho systému až po integraci s Consent Management Platform, zajistíme, že vaše online prostředí bude plně v souladu s nejnovějšími právními předpisy a marketingovými standardy. Umožněte nám usnadnit vám přechod na nový consent mode V2 a maximalizovat efektivitu vašeho digitálního marketingu.
Tento přechod zajistí bezproblémové měření v systémech Googlu i do budoucna a zároveň nepřijdete o obohacená data.
V případě potřeby budeme rádi, když se na nás obrátíte a naši specialisté vám pomohou s implementací.
Užitečné zdroje: