Menu

CTA

CTA (Call-To-Action) je zkratka označující v oblasti marketingu výzvu k akci, tedy sdělení, které uživatele motivuje k provedení akce, na které obchodníkovi záleží. Nejčastěji se jedná o dokončení nákupu nebo vložení zboží do košíku, vyplnění kontaktního formuláře a podobně.

Jako CTA prvek bývá označováno například tlačítko nebo odkaz, které by pro plnění své funkce mělo být výrazné, atraktivní a celkově svým provedením vyzývat ke kliknutí. V textech pak CTA znamená výzvu k určité činnosti, např. „prozkoumejte víc“, „zjistěte víc“, „kupte ještě dnes“ apod.

Při tvorbě jakéhokoliv CTA prvku pamatujte na hlavní pravidlo:

Výzva k akci by měla být srozumitelná, jasná a nepřehlédnutelná“

A jak tedy vytvořit opravdu klikatelný CTA prvek ?

  1. Nezapomínejte na to, že pomocí CTA uživateli říkáte co má dělat. Volte tedy jasný, výstižný a relevatní text. Ten může být krátký a zcela jednoduchý (např. Navštívte stránky) nebo delší, ale jasný.
  2. Nechtějte jen ledajaké CTA, hledejte to opravdu silné, které zákazníky přesvědčí. Musí tedy být motivující.
  3. CTA vždy upravujte podle toho, kde jej hodláte využít. Na Facebooku, v e-mailingu, nebo na webových stránkách – vždy bude nejlépe fungovat CTA na míru.
  4. Stejně tak zvažte kdo je vaše cílové publikum.
  5. Testujte, testujte, testujte

Best-practices: 

  • Příjemný vizuál. Čím lepší vizuální zpracování, tím lepší výsledky.
  • Vyvolání emocí. Slova říkají, emoce prodávají – říká klasická marketingová poučka. Pracujte tedy s emocemi, nechte CTA doladit výsledný pocit z vaší reklamy či webové stránky.
  • Vtipný či originální text. Zaujmout je cíl, ale pozor na to, aby sdělení bylo jasné.

Druhy CTA prvků:

  • CTA na webové stránce
  • CTA ve videu 
  • CTA v aplikaci 
  • CTA na sociálních sítích
  • CTA v textových inzerátech 
  • CTA v obsahových inzerátech (bannerech)