CTA
CTA (Call-To-Action) je zkratka označující v oblasti marketingu výzvu k akci, tedy sdělení, které uživatele motivuje k provedení akce, na které obchodníkovi záleží. Nejčastěji se jedná o dokončení nákupu nebo vložení zboží do košíku, vyplnění kontaktního formuláře a podobně.
Jako CTA prvek bývá označováno například tlačítko nebo odkaz, které by pro plnění své funkce mělo být výrazné, atraktivní a celkově svým provedením vyzývat ke kliknutí. V textech pak CTA znamená výzvu k určité činnosti, např. „prozkoumejte víc“, „zjistěte víc“, „kupte ještě dnes“ apod.
Při tvorbě jakéhokoliv CTA prvku pamatujte na hlavní pravidlo:
“ Výzva k akci by měla být srozumitelná, jasná a nepřehlédnutelná“
A jak tedy vytvořit opravdu klikatelný CTA prvek ?
- Nezapomínejte na to, že pomocí CTA uživateli říkáte co má dělat. Volte tedy jasný, výstižný a relevatní text. Ten může být krátký a zcela jednoduchý (např. Navštívte stránky) nebo delší, ale jasný.
- Nechtějte jen ledajaké CTA, hledejte to opravdu silné, které zákazníky přesvědčí. Musí tedy být motivující.
- CTA vždy upravujte podle toho, kde jej hodláte využít. Na Facebooku, v e-mailingu, nebo na webových stránkách – vždy bude nejlépe fungovat CTA na míru.
- Stejně tak zvažte kdo je vaše cílové publikum.
- Testujte, testujte, testujte
Best-practices:
- Příjemný vizuál. Čím lepší vizuální zpracování, tím lepší výsledky.
- Vyvolání emocí. Slova říkají, emoce prodávají – říká klasická marketingová poučka. Pracujte tedy s emocemi, nechte CTA doladit výsledný pocit z vaší reklamy či webové stránky.
- Vtipný či originální text. Zaujmout je cíl, ale pozor na to, aby sdělení bylo jasné.
Druhy CTA prvků:
- CTA na webové stránce
- CTA ve videu
- CTA v aplikaci
- CTA na sociálních sítích
- CTA v textových inzerátech
- CTA v obsahových inzerátech (bannerech)
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…
-
Stylistika textů, I. díl: Co nesmí chybět v PR článku či e-mailu?
30.09.2020Každá forma textu má svá pravidla. V následujícím článku vás…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Kompletní návod: Jak na úspěšný blog post v 10 krocích
01.07.2020Vybudovat úspěšný blog dá práci, ale pokud víte, jak přistupovat…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Největší zabijáci webového obsahu (a konverzí). Čeho se vyvarovat?
01.04.2020Zase vás někdo někde vítá? Z popisu produktu jste tak…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…