Facebook Ads
Facebook Ads je reklamní formát na sociální síti Facebook.
Můžete se také setkat s pracovní pozicí Facebook Ads nebo Social Ads specialista, u které jde především o to vytvářet, spravovat a optimalizovat kampaně na Facebooku nebo na jiných sociálních sítích.
Používají se dvě platební metody:
- PPC (pay per click – platba za proklik)
- PPV (pay per view – platba za zobrazení)
Cena za reklamu
Platba za kliknutí
- Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
- Minimální cena za klik – minimálně 0.01 USD
Platba za zobrazení
- Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
- Minimální cena za 1000 zobrazení – minimálně 0.01 USD
Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají spolu s PPC reklamami. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.
Možnosti cílení reklamy Facebook Ads
- Lokalita – ze seznamu vybíráte jednu zemi
- Pohlaví – cílit můžete na ženy či na muže
- Věk – můžete si vybrat jednu z věkových skupin
- Klíčová slova – vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
- Vzdělání
- Pracoviště – je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
- Vztah – můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
- Zajímá se o – muže / ženy – opět podle toho co má uveden uživatel v profilu
- Nákupní chování – využívá se především u e-shopů
Facebook Ads se obvykle zobrazují na sociální síti Facebook v pravém sloupci stránky. Jsou zde většinou dvě až tři reklamní pozice. Existují však i další reklamní formáty, tzv. in-stream reklamy. Ty se zobrazují přímo mezi příspěvky ostatních uživatelů Facebooku a jsou u inzerentů velmi oblíbené. Nutno podotknout, že jsou zpravidla dražší a účinnější než reklamní pozice vpravo.
Formáty Facebook reklam se v posledních letech proměnily, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení facebookové kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen, že uspoříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.
Formáty reklamy Facebook Ads
- Obrázek
- Video
- Sbírka
- Rotující formát
- Prezentace
- Základní stránka
- Reklamy pro generování potenciálních zákazníků
- Nabídky
- Zájem o příspěvek
- Reakce na událost
- To se mi líbí stránky
Facebook Ads se spravují v Business Manageru.
-
PPC Restart 2023: AI, PMax, GA4 a jiné anomálie
01.06.2023Koncem minulého týdne se opět konal tradiční PPC Restart, na…
-
Cíle reklamy na Facebooku: dosah, návštěvnost, nebo konverze?
08.12.2021Už jste také někdy tápali, jaký cíl reklamy zvolit pro…
-
Case study: Jak jsme z minerálních hnojiv udělali hot FB topic a zvýšili organický dosah YoY o 269 %
13.02.2020Tato případovka vás přesvědčí, že každý obor je dost sexy…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
Novinky z onlajnu #48 – Návod na expanzi + 6 tipů na super teambuilding
12.08.2019Hlavním tématem dalšího dílu Novinek z onlajnu je expanze do…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Novinky z onlajnu #43
11.03.2019Březen, za kamna vlezem. My jsme začátkem dalšího měsíce již…
-
Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account
21.01.2019Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Tradičně vám…
-
Infografika: Trendy v marketingu na sociálních sítích v roce 2019
14.01.2019Vertikální obsah, videa, Dark Social, Ephemeral Content, rozšířená realita. Nejen…
-
Case study: Jak jsme to na Facebooku rozjeli s klientem MAN Truck & Bus Czech Republic
26.11.2018Jak komplexně a dlouhodobě zvýšit organické a virální metriky FB…
-
Zákulisní informace #3: Rozhovor s naším social guru s duší copywritera Dominikem Hlubinou
19.11.2018Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní…
-
Trendy na sociálních sítích v roce 2019. Co by vám nemělo uniknout?
12.11.2018Sociální sítě za sebou mají výživný rok. Facebook přišel s…
-
Novinky z onlajnu #39
03.09.2018Prázdniny jsou sice za námi, nicméně ani během nich jsme…
-
8 tipů, jak přechytračit FB algoritmus
14.08.2018Začátkem roku vyděsila značky na Facebooku informace z Menlo Parku,…
-
Novinky z onlajnu 38
30.07.2018Co nového se děje na poli online marketingu? To vám…
-
Content First 2018: Obsah je král, ale musíte ho naučit vládnout
18.06.2018V marketingových vodách stokrát omílaná fráze, že obsah je král,…
-
Novinky z onlajnu #37
14.06.2018Náš mediální tým opět nezahálel a bedlivě sledoval, kde se…
-
Co všechno o vás ví internet?
24.05.2018Ochrana osobních údajů je v posledních měsících hlavním tématem mnoha…
-
Infografika: Marketingové konference, fóra a další oborové akce roku 2018
05.03.2018Rádi se sebevzděláváte, chcete předstihnout konkurenci nebo mít zkrátka přehled…
-
Novinky z onlajnu #34
28.02.2018Vítáme vás u posledních zimních Novinek z Onlajnu, které vám…