Facebook Ads
Facebook Ads je reklamní formát na sociální síti Facebook.
Můžete se také setkat s pracovní pozicí Facebook Ads nebo Social Ads specialista, u které jde především o to vytvářet, spravovat a optimalizovat kampaně na Facebooku nebo na jiných sociálních sítích.
Používají se dvě platební metody:
- PPC (pay per click – platba za proklik)
- PPV (pay per view – platba za zobrazení)
Cena za reklamu
Platba za kliknutí
- Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
- Minimální cena za klik – minimálně 0.01 USD
Platba za zobrazení
- Rozpočet na den – minimálně 1.00 USD
- Minimální cena za 1000 zobrazení – minimálně 0.01 USD
Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají spolu s PPC reklamami. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.
Možnosti cílení reklamy Facebook Ads
- Lokalita – ze seznamu vybíráte jednu zemi
- Pohlaví – cílit můžete na ženy či na muže
- Věk – můžete si vybrat jednu z věkových skupin
- Klíčová slova – vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
- Vzdělání
- Pracoviště – je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
- Vztah – můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
- Zajímá se o – muže / ženy – opět podle toho co má uveden uživatel v profilu
- Nákupní chování – využívá se především u e-shopů
Facebook Ads se obvykle zobrazují na sociální síti Facebook v pravém sloupci stránky. Jsou zde většinou dvě až tři reklamní pozice. Existují však i další reklamní formáty, tzv. in-stream reklamy. Ty se zobrazují přímo mezi příspěvky ostatních uživatelů Facebooku a jsou u inzerentů velmi oblíbené. Nutno podotknout, že jsou zpravidla dražší a účinnější než reklamní pozice vpravo.
Formáty Facebook reklam se v posledních letech proměnily, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení facebookové kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen, že uspoříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.
Formáty reklamy Facebook Ads
- Obrázek
- Video
- Sbírka
- Rotující formát
- Prezentace
- Základní stránka
- Reklamy pro generování potenciálních zákazníků
- Nabídky
- Zájem o příspěvek
- Reakce na událost
- To se mi líbí stránky
Facebook Ads se spravují v Business Manageru.
-
Kdy je nejlepší sdílet příspěvky na sociálních sítích?
12.10.2017Sociální sítě jsou jedním z nejlepších míst pro sdílení obsahu.…
-
Facebook vs. VK: Kdo je lepší?
07.09.2017Steve Jobs jednou řekl: „Dobří umělci kopírují, ti nejlepší kradou.“…
-
Novinky z onlajnu #29
31.08.2017Co dalšího hýbe světem online marketingu a o čem si…
-
Novinky z onlajnu #28
08.08.2017Pozor, pozor, budou se podávat další Novinky z onlajnu! Kromě…
-
Novinky z onlajnu #26
29.05.2017Vítáme vás u 26. dílu našeho seriálu. Mrkneme se na…
-
Novinky z onlajnu #25
13.04.2017Zajímá vás co se od posledních Novinek z onlajnu stalo…
-
Největší kecy z online marketingu
31.03.2017Dali jsme dohromady přesně 50 největších klišé a keců, s…
-
Facebook Ads – 3 tipy, jak vylepšit cílení
09.02.2017Časům, kdy jste hledali cílovku jen pomocí demografických údajů a…
-
10 nejzajímavějších přednášek na 3XE Digital Conference Dublin
19.10.2016Čechy už jsou nám malé, a tak jsme se rozhodli…
-
5+1 chyb ve Facebook Ads, které vás stojí peníze a čas
24.08.2016Díky tomuto článku ušetříte při své práci nějakou tu korunu…