Facebook je sociální síť, na kterou mohou uživatelé přidávat komentáře, sdílet fotografie a zveřejňovat odkazy na zprávy nebo jiný zajímavý obsah na webu, živě chatovat a sledovat krátká videa. Sdílený obsah lze veřejně zpřístupnit nebo jej lze sdílet pouze mezi vybranou skupinou přátel, rodinou nebo s jednou konkrétní osobou.
Facebook vznikl v únoru 2004 jako školní sociální síť na Harvardově univerzitě. Založil ji roku 2004 programátor Mark Zuckerberg spolu s Eduardem Saverinem, Andrewem McCollumem, Dustinem Moskovitzem a Chrisem Hughesem. Původně sloužil jen studentům na Harvardu, ale poté se rozšířil i na další univerzity a později se stal přístupným pro jednotlivce i firmy.
V současnosti představuje Facebook se svými více jak 2,7 mld. uživateli lídra mezi sociálními sítěmi. Facebook je uživatelsky přívětivý. Zaregistrovat se do něj mohou i ti nejméně technicky založení lidé. Z původní myšlenky Facebooku být platformou, která spojuje jednotlivé uživatele a propojuje je, se postupně Facebook stal miláčkem firem, které ho využívají k oslovení svých zákazníků a prodeji svých služeb či produktů. Pokud na sociálních sítích ještě nejste aktivní, svěřte prezentaci své značky na sociálních sítích do našich rukou.
Hlavní funkce Facebooku:
- Facebook vám umožňuje udržovat seznam přátel a zvolit nastavení ochrany osobních údajů.
- Facebook vám umožňuje nahrávat fotografie a udržovat fotoalba, která lze sdílet se svými přáteli.
- Facebook podporuje interaktivní online chat a schopnost komentovat stránky profilu vašeho přítele.
- Podporuje skupinové, fanouškovské a obchodní stránky, které umožňují podnikům používat Facebook jako prostředek marketingu na sociálních médiích.
- Facebook stories
- Video můžete streamovat živě pomocí služby Facebook Live.
-
Cíle reklamy na Facebooku: dosah, návštěvnost, nebo konverze?
08.12.2021Už jste také někdy tápali, jaký cíl reklamy zvolit pro…
-
6 aplikací, které vám usnadní tvorbu a plánování obsahu na sociální sítě
07.07.2021Vybrali jsme pro vás naše nejoblíbenější aplikace, které vám pomohou…
-
Buffer, Later, ZoomSphere a další: Nejlepší aplikace pro plánování příspěvků
26.05.2021O úspěchu svého obsahu na sociálních sítích rozhodujete ještě předtím,…
-
Firemní skandál aneb Jak obnovit důvěru svých zákazníků?
27.01.2021Ztráta důvěryhodnosti stojí miliony, poškozuje značku a výrazně snižuje hodnotu…
-
Jak oslovit více než 5 000 000 zákazníků přes social a být hvězdou Blesku? (Case study)
07.10.2020Spojili jsme krásy Česka, sílu sociálních sítí, systematické myšlení, kreativní…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Krok za krokem: Co by měl obsahovat každý social report?
17.06.2020Co by měl obsahovat každý report ze správy sociálních sítí?…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Case study: Jak jsme z minerálních hnojiv udělali hot FB topic a zvýšili organický dosah YoY o 269 %
13.02.2020Tato případovka vás přesvědčí, že každý obor je dost sexy…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Případovky, hacky i reklamní faily: Čím nás dostal letošní Content First?
29.05.2019Minulý týden se na Pankráci sešla pěkná spousta copywriterů, markeťáků…
-
TOP 11 nejsledovanějších českých hokejistů na sociálních sítích 2019
06.05.2019Jak si vedou čeští hokejisté na sociálních sítích? Rozhodli jsme…
-
Novinky z onlajnu #43
11.03.2019Březen, za kamna vlezem. My jsme začátkem dalšího měsíce již…
-
Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account
21.01.2019Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Tradičně vám…
-
Infografika: Trendy v marketingu na sociálních sítích v roce 2019
14.01.2019Vertikální obsah, videa, Dark Social, Ephemeral Content, rozšířená realita. Nejen…
-
Novinky z onlajnu #41 – Berlínský speciál
28.11.2018Nedávno jsme se s naším německým týmem vydali do Berlína,…
-
Case study: Jak jsme to na Facebooku rozjeli s klientem MAN Truck & Bus Czech Republic
26.11.2018Jak komplexně a dlouhodobě zvýšit organické a virální metriky FB…
-
Zákulisní informace #3: Rozhovor s naším social guru s duší copywritera Dominikem Hlubinou
19.11.2018Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní…
-
Trendy na sociálních sítích v roce 2019. Co by vám nemělo uniknout?
12.11.2018Sociální sítě za sebou mají výživný rok. Facebook přišel s…