Odvíjí se to od vašich cílů a stanovených KPI. Pokud vám jde o budování povědomí o značce, budete potřebovat velmi vlivných influencerů s množstvím followerů. Pokud jsou vaše cíle spojené s prodejem, záleží více na vlivu influencera a jeho schopnosti ovlivňovat. Je třeba si uvědomit, že jedna kampaň může značce krátkodobě pomoci, avšak pokud chcete … Číst celé
Influencer by měl doporučit produkt, který zná a je s ním spokojen. I to je prvek autenticity. Je důležité, aby ho doporučoval vlastním stylem a slovy, protože se svým publikem komunikuje už nějaký čas a jeho osobitost je to, co lidé sledují.
Poprosili jste už někoho, aby doporučil vaši značku? Nebo to někdo udělal bez toho? Přesně to je podstata influencer marketingu, s tím rozdílem, že influencer má větší publikum, kterému může váš byznys doporučit. Díky tomu se může šířit povědomí o vaší značce a z fanoušků se mohou stát zákazníci.
Jednou z chyb je nedefinovaný jasný cíl pro influencerskou kampaň. Stejně tak nevhodný výběr influencera nebo nedodržení transparentnosti.
U každého influencera jsou různé faktory, které jeho cenu mění. Do influencer marketingu můžete investovat od jednotek tisíc korun po několik set tisíc. Cena se odvíjí i od toho, o jakou kampaň jde.
Americko-kanadský herec Dwayne Johnson si účtuje za jeden post 1 015 000 amerických dolarů, modelce a podnikatelce Kylie Jenner byste museli za post zaplatit 986 000 amerických dolarů a fotbalistovi Cristianu Ronaldovi 889 000 za post.
Influenceři si mohou vydělat od tisíců po stovky tisíc měsíčně. Odvíjí se to od způsobu, jakým influencer značky prezentuje, ale také od počtu sledujících, engagementu, počtu kampaní – frekvenci placeného obsahu.
Většina spotřebitelů důvěřuje doporučením od přátel, rodiny a influencerů. I to je důvod, proč je influencer marketing na vzestupu. Přináší autenticitu. Zároveň nabízí návratnost investic a lepší engagement.
Například značka Adidas je známá i tím, že na propagaci svých výrobků využívá influencer marketing, aby zvýšila svůj dosah na sociálních sítích. Z dalších značek je to například Milka, Starbucks či Samsung.
Na začátku se zamyslete nad tím, zda je obsah kampaně vhodný pro influencera a zda má podobné hodnoty jako značka. Můžete prozkoumat jeho obsah a zjistit, jakým stylem komunikuje. I na základě toho, na koho chcete cílit, je třeba zvážit jeho výběr. Využijte statistiky, které vám pomohou rozhodnout se.
Často můžete najít zveřejněný e-mail v „bio“ na instagramovém profilu influencera. Pokud ho nemá zveřejněný, můžete jej kontaktovat přes soukromou zprávu na Instagramu.
Najít influencera podle tématu lze například ve facebookových (marketingových) skupinách. Další z možností je sledovat žebříčky a magazíny, které s nimi pracují nebo je hledat pomocí českých hashtagů. Zároveň si můžete udělat i Google research.
Při vyhledávání influencerů si můžete pomoci těmito nástroji: Hypeauditor, Lafluence.com, SEEME.com či PRYard.
Influencer marketing je výnosný a může generovat několikanásobnou návratnost investic. Pokud například uvádíte nový produkt nebo službu, lidé mohou reagovat opatrně nebo to ignorovat. Ve spolupráci s influencery můžete vzbudit pozornost a přivést lidi k tomu, aby produkt či službu vyzkoušeli. Zároveň můžete získat i rychlý feedback a zjistit, co si lidé o vašich produktech … Číst celé
Nejoblíbenější a pro influencery nejúspěšnější platformou je stále Instagram, za ním je hned Facebook, Youtube a na vzestupu také TikTok.
Influenceři vytvářejí obsah, kterému dodávají osobní rozměr a jedinečnou perspektivu. Na rozdíl od reklamy působí originálně. Právě proto je efektivnější než digitální reklama.
Určitě ano. Pokud chcete propagovat své webové stránky či blog, influencer marketing je jeden ze způsobů, jak to udělat. Influenceři vám mohou pomoct přilákat a zaujmout to správné publikum. Jelikož hlavním cílem webových stránek je získat jeho povědomí a zapojení publika, influenceři vám poskytnou přístup k publiku, které byste sami neoslovili.
Identifikujte si cílové publikum a následně proveďte výzkum a najděte toho správného influencera, který by měl blízko k názorům, které reprezentuje vaše značka a zároveň by zapadl do dané kampaně. Důležitou informací je influencerův engagement – je indikátorem toho, jak interaktivní publikum influencer má. Proto si prostudujte metriky.
Agentury mají partnerství s influencery a přehled v různých oblastech. Přebírají tak odpovědnost za výběr vhodných influencerů, aby se kampaň dostala k požadovanému publiku. Jejich úkolem je také dohodnout smlouvy, zkontrolovat obsah a reportovat.Agentury také umí zajistit efektivní kampaň pro značku – navrhnout strategicky přizpůsobený plán tak, aby plnil konkrétní cíle a potřeby značky.
Cristiano Ronaldo, kterého sleduje neuvěřitelných 517 milionů lidí.
Nejsledovanějším influencerem je Cristiano Ronaldo, kterého sleduje 517 milionů lidí, zpěváka Justina Biebera sleduje 455 milionů. Hned za ním je zpěvačka Ariana Grande s 429 miliony, na čtvrté příčce je Selena Gomez, kterou sleduje 425 milionů a dále Taylor Swift, která má 361 milionů followerů. V rámci českého trhu jsme připravili žebříček nejsledovanějších influencerů na … Číst celé
Většina začínajících influencerů začíná od zveřejňování obsahu týkajícího se jejich vášní. Svou online identitu reprezentují i výběrem konkrétního segmentu, který pak definuje jejich reputaci a vytváří se tak i segment pro jejich followerů, který představují cílovou skupinu.
V první řadě si určete to, jakému tématu se chcete věnovat a co chcete prostřednictvím blogu či videí komunikovat. Přemýšlejte nad tím, co vás od ostatních odlišuje a koho svým obsahem chcete oslovit. Podle toho si můžete určit i to, skrze jaké platformy se svým publikem budete komunikovat. Pak to už jen dělejte naplno a … Číst celé
Opinion leadeři neboli názoroví vůdci mají na názory veřejnosti největší vliv.
Mikro influencer má od 1000 do 10 000 fanoušků. Většinou jsou to odborníci na určitou problematiku a mají loajální skupinu followerů. Makro influencer má od 10 000 do 100 000 fanoušků. Může to být i známá celebrita, která má velký dosah a rovněž míru zapojení. Kvalita příspěvků je u některých influencerů vyšší a s ní … Číst celé
Influencer je osoba, která umí díky své autoritě, postavení, znalostem či vztahu se svým publikem ovlivňovat nákupní rozhodnutí druhých lidí.
Existují různé typy influencerů a často mají nejsilnější míru zapojení ti s menším počtem sledovatelů. Značky proto stále častěji spolupracují právě s nimi. Značky se spojují s influencery a vytvářejí spíše dlouhodobější spolupráce namísto jednorázových sponzorovaných příspěvků. S dlouhodobou spolupráci souvisí i to, že klienti očekávají naplnění slibů a tak se dohody založené na výkonnosti … Číst celé
Influencer marketing bude nadále růst a stane se ještě přirozenější součástí marketingového mixu.
Influencer může na Instagramu využít možnost označení „placeného partnerství“. Možností je i vyjádření reklamního obsahu pomocí hashtagů nebo na spolupráci upozornit přímo v textu.
Hlavním cílem je podpora růstu i prodeje, a právě proto je konverze jedním z KPI, které je nutné sledovat. Zároveň stojí za to sledovat i traffic, kterou kampaň na váš web přináší. Návštěvnost z odkazu vám dá představu o dosahu vaší kampaně. Důležitou částí je sledování toho, kolik lidí jste kampaní oslovili, kolik nových potenciálních … Číst celé
Pokud na sociálních sítích uvidíte konkrétní fotku s produktem, je velmi pravděpodobné, že půjde o influencer marketing. Influencer je zároveň povinnen tuto spolupráci jasně a viditelně označit, protože každý reklamní obsah musí být označen.
Influencer marketing obsahuje řadu cílů, včetně zvýšení dosahu, rozšíření publika, zvýšení angažovanosti a zvýšení traffic na vašem webu. Dalším z cílů, kterého můžete dosáhnout, je budování povědomí o značce. Díky influencer marketingu je možné vylepšit konverze a získat přehled a údaje o vašich zákaznících.
Influencer marketing nabízí mnoho výhod, které mohou pomoci s růstem vašeho byznysu. Influenceři většinou dlouho pracují na tom, aby si vybudovali angažované publikum, které baví sledovat jejich každodenní život i v souvislosti se značkami, které používají. Díky tomu můžete efektivně budovat důvěryhodnost vaší značky, oslovovat cílové publikum a zvyšovat prodej. Influenceři mají tedy jedinečný hlas, … Číst celé
Pokud chcete mít úspěšnou influencer marketingovou kampaň, musíte si určit hlavní cíl, kterého chcete dosáhnout. Následně si definovat vhodný profil influencera. Je důležité, aby pravidelně sdílel vysoce kvalitní obsah, měl angažované publikum, působil autenticky a měl určený konkrétní téma a styl. Následně začněte s objevováním potenciálních influencerů a určete si odměny, které za to nabízíte … Číst celé
Díky propagaci vašeho podnikání budují influenceři důvěryhodnost vaší značky a také povědomí o ní. Díky správnému výběru influencerů můžete oslovit právě své cílové publikum a zároveň ho i rozšiřovat. Taková propagace mimo jiné podporuje konverze a generuje potenciální zákazníky.
Influencer marketing je forma marketingu na sociálních sítích, která využívá k propagaci služeb, produktů nebo značky vlivné osobnosti (= influencery).