Průměrná cena za proklik na LinkedIn Ads se pohybuje mezi 2 až 7 USD. Stejně jako u ostatních reklamních platforem se cena odvíjí dle vašich požadavků na cílení či zájmy dané cílové skupiny. Náklady za reklamu lze omezit nastavením maximálního rozpočtu a také vymezením data zahájení a ukončení kampaně.
Přejděte do Správce kampaní (Campaign Manager) a vyberte kampaň, kterou chcete editovat. Následně rozklikněte tři tečky vpravo a z rozbalovacího seznamu vyberte Úpravy. Editovat lze název sponzorovaného příspěvku, úvodní text i URL adresu. Proveďte potřebné změny a klikněte na Uložit.
Sponzored content neboli sponzorovaný obsah je jeden z formátů reklamy na LinkedIn, který se zobrazuje uživatelům ve feedu. Vypadá velmi podobně jako běžný příspěvek, může obsahovat nadpis, obrázek, video i odkaz na cílovou stránku. Liší se pouze označením sponzorováno nebo promoted.
CTR neboli míra prokliku je hlavní metrika, která by se měla při kampaních nejen na LinkedIn sledovat. Obecně lze přepokládat, že se CTR LinkedIn textové reklamy bude pohybovat v rozmezí 0,03 – 0,08 %, u sponzorovanho obsahu pak kolem 2 %.
Celková částka vynaložená na propragaci se vám zobrazí v měsíčním zúčtování. Platby probíhají zpravidla kreditní kartou. V některých případech LinkedIn umožňuje fakturaci, tedy že je reklamu je možné spustit 30 dnů před provedením platby.
Platit můžete debetními a kreditními kartami od American Express, MasterCard, Visa, Discover a JCB. Platby kartou jsou prováděny denně, pokud útrata za reklamu je 100 USD a více. Jestliže útrata činí 20 USD a více, platba probíhá na týdenní bázi.
Stejně jako u dalších reklamních platforem náklady na propagaci na LinkedIn určuje váš reklamní rozpočet, použitý formát reklamy a také cílová skupina. Cena za reklamu se odvíjí podle cílové skupiny, nabídky a cíle kampaně. Minimální denní rozpočet je 10 USD – celkový rozpočet na kampaň je tedy minimálně 10 USD. Obecně lze však říci, že … Číst celé
Ano, v Campaign Manager je možné vytvořit konverzní událost. Pokud chcete sledovat konverze ve svých reklamních kampaních na LinedIn, je potřeba ve Spráci kampaní nastavit funkci sledování konverzí a vložit informační štítek na svůj web. Přihlaste se do Správce kampaní, vyberte účet a nahoře na stránce přehledu účtu vyhledejte záložku Nástroje účtu, v rozbalovacím menu … Číst celé
Ano, reklama na LinkedIn je efektivní a je výborným nástrojem zejména pro B2B segment. Je to také skvělá platforma pro šíření povědomí o značce nebo získávání potřebných informací o potenciálním zákazníkovi. Samozřejmě LinkedIn Ads není vhodné pro všechny firmy, pokud se ale například věnujete vzdělávání a školení v určitém oboru, je to ten pravý reklamní kanál pro … Číst celé
Ano, možnost používat při tvorbě cílení boolean operátory Správce kampaní poskytuje. Vyhledáváním pomocí operátorů „AND“ a „OR“ snadno upřesníte kritéria cílení. Díky boolean operátorům tak můžete na LinkedInu například v rámci jedné kampaně zasáhnout odborníky na základě pozice, seniority a oboru, ve kterém působí.
Bohužel ne. Pro remarketing uživatelů je nutné implementovat štítek Insight Tag do zdrojového kódu vašich webových stránek. Jedná se však o jednoduchý Javascript tag, který na vašich webových stránkách sleduje konverze nebo demografické údaje o návštěvnících webu a vytváří z toho důkladné analýzy. Implementace LinkedIn Insight Tag je jednoduchá: Přihlaste se pod svým účtem do Správce kampaní … Číst celé
Lead Gen Forms na LinkedInu jsou v mnohém podobné Facebook Lead Ads, jedná se tedy o formuláře, pomocí kterých generujete nové kontakty do své databáze. Tento formát reklamy inzerentům umožňuje získávat definované údaje od uživatelů, kteří projeví zájem. Zájem se projevuje kliknutím na reklamu a potvrzení formuláře, který obsahuje automaticky vyplněné údaje (jméno, příjmení, e-mail) a … Číst celé
LinkedIn nabízí hned několik typů reklam. Sponzorovaný obsah se objevuje v informačním kanálů členů, textové reklamy jsou vidět v pravé liště nebo na horním proužku mnoha stránek na LinkedIn. Dále je tu možnost propagace pomocí sponzorovaných zpráv InMail – inzeráty přistanou uživatelům ve schránce. Že se jedná o reklamu lze poznat podle označení Sponzorováno v předmětu zprávy. Dynamické reklamy jsou nejvíce personalizované, na základě jména … Číst celé
Ano, používání Campaign Manageru a všech jeho funkcí je zadarmo. Platí se jen za samotné kampaně, které mají stanovený rozpočet.
Kampaně se v LinkedInu nastavují v rozhraní Campaign Manager neboli Správci kampaní. Tento online nástroj umožňuje vytvářet reklamní účty a kampaně na LinkedIn, spravovat je a sledovat výkony jednotlivých kampaní. Celý Campaign manager je orientován na cíle, které jako značka v kampaních na LinkedIn chcete sledovat. Zaměřuje se na povědomí o značce (brand awareness), webové konverze a náborové kampaně, tedy získávání nových zaměstnanců nebo … Číst celé
Na LinkedInu cenu za reklamu stanovuje aukční online systém. Je potřeba nastavit nabídku, na základě které vaše reklama soutěží s ostatními inzerenty, kteří chtějí oslovit stejnou cílovou skupinu. Faktory, které určují cenu reklamy, jsou cílová skupina, nabídka a cíl kampaně. Minimální denní rozpočet je 10 USD – celkový rozpočet na kampaň je tedy minimálně 10 USD.
LinkedIn využívají hlavně personalisté a je tak skvělou možností, jak získat novou práci. Budujte si na LinkedInu vaší osobní značku, diskutujte nebo sdílejte články. Buďte zkrátka vidět. Pokud chcete zvýšit šance, že si vás všimnou náboráři, zapněte si v nastavení status Otevřen novým nabídkám. Otevřete si domovskou stránku LinkedIn, v horní liště klikněte na kufřík (Práce), poté rozbalte možnost Upravit … Číst celé
Na domovské stránce LinkedIn přejděte do svého profilu přes ikonu v pravém horním rohu. V rozbalovací nabídce pak zvolte možnost Nastavení a ochrana soukromí. Přejděte do části Přihlášení a zabezpečení, v záložce Účet pak u možnosti E-mailové adresy rozklikněte Změnit a zadejte novou e-mailovou adresu. Během chvilky vám na e-mail přijde potvrzení. Následujte pokyny ve zprávě, které vás provedou dokončením změny e-mailu. Pokud chcete … Číst celé
Obnovit heslo není těžké, na přihlašovací stránce jen klikněte na možnost Zapomněli jste heslo?. Následně vás LinkedIn vyzve k zadání telefonního čísla nebo e-mailu, kam vám přijde odkaz pro obnovení. Pokud si zvolíte SMS na vaše číslo vám přijde SMS s číslem PIN. Následně budete vyzváni k vyplnění nového hesla. Nejsilnější hesla obsahují malá i velká písmena, číslice, … Číst celé
Jděte přes ikonu panáčka do rozbalovací nabídky, vyberte Nastavení pro předplatné Přemium. V části Spravovat účet Premium pak jen rozklikněte odkaz vpravo Zrušit předplatné. Abyste neplatili za následující období LinkedIn Premium, je třeba zrušit předplatné nejméně jeden den před uvedeným datem fakturace. Zrušením účtu Premium se dostanete zpět na základní bezplatnou verzi LinkedInu. Zůstane vám váš účet, data i spojení. Ztratíte … Číst celé
Máte na LinkedIn dva účty a chcete je sloučit do jednoho? Důležité je, abyste se mohli přihlásit do obou. Pokud jste tak heslo k jednomu z nich zapomněli, nejdříve si ho obnovte přes odkaz Zapomněli jste heslo?.Poté se přihlašte do účtu, který si chcete ponechat. Přes ikonu panáčka v pravém horním rohu přejděte do rozbalovací nabídky Nastavení a … Číst celé
Na domovské stránce LinkedIn jděte přes ikonu panáčka do rozbalovací nabídky Nastavení a ochrana soukromí. V záložce Jak ostatní vidí vaši aktivitu na LinkedIn pak zaškrtněte políčko pro veřejný nebo soukromý mód.
Na domovské stránce LinkedIn klikněte na ikonu vašeho profilu. V rozbalovací nabídce najděte Nastavení a ochrana soukromí. Objeví se vám záložka Jak ostatní vidí váš profil a informace ze sítě. Tady si pak v možnosti Volby pro prohlížení profilu jednoduše vyberete, jaký režim viditelnosti vám vyhovuje.
Na domovské stránce LinkedIn přejděte do svého profilu. V rozbalovací nabídce vyberte Nastavení pro předplatné Premium. V části Spravovat účet Premium pak stačí jen rozkliknout odkaz Zrušit předplatné a následně zvolit Pokračovat na zrušení.
Pozadí na profilu nejde upravit v mobilní aplikaci, ale pouze na počítači. Klikněte na odkaz Zobrazit profil a následně na ikonu Upravit na vašem úvodním panelu. Ve vyskakovacím okně zvolte možnost Upravit úvod a dále ikonu Upravit, kterou najdete v pravém horním rohu fotky na pozadí. Teď už jen vyberte obrázek, který chcete na pozadí umístit, a klikněte na tlačítko Použít a Uložit.
Přejděte do svého profilu a v rozbalovací liště vyberte možnost Nastavení a ochrana soukromí. V záložce Účetpak klikněte na Změnit u položky Zrušení vašeho účtu na LinkedIn. Zavřením svého účtu na LinkedIn trvale smažete svůj profil a ztratíte přístup ke všem informacím.
Přejděte do svého profilu a v rozbalovací liště vyberte možnost Nastavení a ochrana soukromí. V záložce Účetpak klikněte na Změnit u položky Zrušení vašeho účtu na LinkedIn.
Souhrn o vás kolikrát prozradí víc, než celý životopis. Nejde ale o žádný román, stručně a výstižněpředstavte své zkušenosti, úspěchy a odvětví, která vás baví. To vše ideálně ve 3–5 odstavcích. Zároveň tady můžete předvést způsob vaší komunikace i životní styl.
Pro založení firemního profilu je nutné mít soukromý účet na LinkedIn. V hlavním menu na své domovské stránce vyberte záložku Produkty. Dole v nabídce najdete možnost Vytvořit stránku společnosti. LinkedIn vás provede vyplněním dalších informací o firmě, jako je název, webová stránka, velikost a typ společnosti, logo a další. Jakmile projdete celým formulářem, profil založíte kliknutím na tlačítko Vytvořit stránku. Pokud … Číst celé
Zaregistrovat se můžete na stránce Linkedin.com. Klikněte na možnost Připojit se nyní. Vyplňte e-mail, nastavte si bezpečné heslo a klikněte na Souhlasit a připojit se. Na zadanou e-mailovou adresu vám obratem přijde e-mail s aktivačním odkazem. A teď přichází na řadu ta složitější část – pečlivě si vyplňte profil. Na výběru fotografie si dejte opravdu záležet, je pro váš … Číst celé
Lidi na LinkedIn vyhlédáte pomocí lišty vyhledávání, kterou najdete nahoře na stránce. Hledat můžete také prostřednictvím filtrů – klikněte na lištu vyhledávání a v rozbalovací nabídce se vám objeví možnost Vyhledávat lidi pomocí filtrů. Uživatele lze najít i pomocí klíčových slov. To se hodí v případě, že neznáte celé jméno. Zkuste zadat například pozici a firmu, ve … Číst celé
Na LinkedIn můžete najít lidi s podobnými zájmy, inspirující osobnosti, pracovní příležitosti, společnosti i konkrétní příspěvky. Do lišty vyhledávání, kterou najdete nahoře na stránce, zadejte klíčová slova. V průběhu jejich psaní se vám zobrazí návrhy a související pojmy.
Pokud máte na LinkedInu oprávnění publikovat, vytvořit článek je jednoduché. Klikněte na ikonu Napsat článek, najdete ji pod oknem s možností Začít psát příspěvek. Otevře se vám nové okno v prohlížeči s nástrojem pro publikování. Článek můžete ozvláštnit fotografiemi, grafy a dalšími multimédii. Díky tomu bude viditelnější. Jakmile máte článek hotový, klikněte na tlačítko Publikovat. Najdete ho vpravo nahoře na … Číst celé
Hledáte nové zaměstnance nebo kolegy do práce? Základem přímého oslovování lidí z oboru na LinkedIn je vytvořit si výběr vhodných kandidátů. K tomu vám na LinkedInu slouží funkce Rozšířené vyhledávání uživatelů. Podle klíčových slov, pozice, oboru nebo třeba i školy pak snadno uděláte užší výběr. Zajímavé lidi pak můžete oslovovat několika způsoby. Ideální je poslat pozvánku ke spojení, … Číst celé
LinkedIn je celosvětová profesní sociální síť, na které lidé prezentují své odborné dovednosti, pracovní zkušenosti a propojují se s dalšími uživateli. A to vše s cílem najít si zaměstnání, zaměstnace nebo navázat zajímavé kontakty. Nechybí tu ani možnost zapojit se do skupin specialistů, diskutovat a sledovat novinky v oboru. Základem LinkedIn je perfektně vyplněný osobní profil, … Číst celé
Ano, je to možné. Obecně se ale doporučuje spouštět ve stejný čas reklamu na Facebooku i na Instagramu. Pokud chcete zobrazovat reklamu jen na Instagramu, stačí vyškrtnout všechna jiná umístnění a ponechat pouze Instagram.
Ano, používání tlačítek, které mohou používat firemní profily, je zdarma. Jedná se o tlačítka Call, Text, E-mail nebo Get Directions.
Propagace na Instagramu funguje tím způsobem, že Instagram vytvoří kopii vašeho postu a bude ho propagovat. Jedná se o opak Facebooku, který používá originální příspěvek, čím zvyšujete social proof příspěvku. U Instagramu to bohužel takto nefunguje a reklamy se tak více hodí v případě, že je vaším cílem zviditelnění se, dosah, nebo třeba návštěva webu či … Číst celé
Ano, pro spuštění reklamy na Instagramu není nutné mít instagramový profil. Při vytváření reklamy ve Správci reklam v Business Manageru jednoduše zvolíte umístění reklamy i na Instagram.
Reklama na Instagramu funguje stejně dobře jako jiné formy reklamy. Zejména pak v případech, pokud je vaším cílem zviditelnění, dosah či interakce (like, komentář), je pro vás Instagram vhodnou platformou pro propagaci.
To bohužel v současné době není možné. Pro nastavení reklamy na Instagramu je nutné disponovat facebookovou stránkou a mít svůj účet přepnutý na Firemní profil.
Ano, je to možné. Umístění reklamy nastavíte na úrovni ad setu v Business Manageru. Můžete tedy zvolit, zda se má reklama zobrazovat také na Instagramu, nebo pouze na Facebooku, či na obou platformách.
Pokud jste někdy tvořili propagaci na Facebooku, tak víte, že je tam pravidlo 20 % textu. Pokud toto pravidlo nedodržíte, dojde k velkému propadu dosahu příspěvku. Stejné pravidlo je i na Instagramu, přičemž mějte na paměti, že na Instagramu by příspěvky neměly vypadat jako reklama, protože lidé zde hledají inspiraci. Obecně se zaměřte zejména na kvalitní … Číst celé
Spustit propagaci bez finanční investice není možné. Pokud chcete zdarma propagovat svůj účet, budete muset pravidelně zveřejňovat příspěvky, používat relevantní hashtagy a tvořit interakce s jinými účty na Instagramu (lajkovat, komentovat, sdílet).
Pro efektivnější tvorbu reklamy na Instagramu je vhodné vytvořit reklamy okolo strategie, kterou jste si pro Instagram určili (např. by měla být ve stejném duchu, v jakém sestavujete váš feed). Poté je dobré, aby ústředním bodem strategie byly fotografie. Nezapomeňte používat hashtagy, klíčová slova a statistiky, které vám Instagram nabízí – díky nim budete moci reklamy používat … Číst celé
Instagram je dalším kanálem, kterým můžete oslovit cílovou skupinu a dosáhnout vytyčeného cíle. Může se jednat o zvyšování dosahu, konverzního poměru nebo počtu instalací vaší aplikace. Jednoduchou propagací již existujícího příspěvku si pomůžete i ke zviditelnění značky nebo vašeho profilu.
Ano. Dynamické reklamy na Instagramu využívají také historii prohlížení příspěvků. Díky tomu se vám budou zobrazovat reklamy na produkty, které by pro vás mohly být relevantní a zajímavé. Kromě toho využívá Instagram také data o tom, koho sledujete, co lajkujete nebo sdílíte a komentujete.
Reklama na Instagramu funguje velmi jednoduše – pokud chcete sami propagovat nějaký svůj příspěvek, stačí u něj kliknout na Propagovat a zvolit okruh uživatelů, rozpočet a jak dlouho bude reklama spuštěná. Pokud budete vytvářet propagaci přes „boostovací tlačítko“, reklama se bude zobrazovat na Facebooku a Instagramu. Pro lepší tvorbu reklamy je vhodné využít Business Manager, což je nástroj od … Číst celé
Aby Instagram dosáhl toho, že se vám budou zobrazovat reklamy, které vás zajímají, používá informace o vašem chování na Instagramu a Facebooku. Reklamy se tak mohou zobrazovat například podle toho, koho sledujete, co označujete jako To se mi líbí nebo co sdílíte či hledáte. Zájmy, podle kterých Instagram reklamu vybírá najdete i na svém profilu. V … Číst celé
Reklamy na Instagramu používají reklamní systém Facebooku, což je jeden ze systémů s velmi propracovaným způsobem cílení. V jeho rámci je možné cílit na uživatele dle věku, pohlaví, demografických údajů či chování. Funguje to velmi jednoduše tak, že pokud je možné o uživateli tyto informace zjistit (vyplnil je v profilu), algoritmus cílení reklamy jej zahrne do … Číst celé
Ano, reklamy na Instagramu mohou být cílené dle mnoha faktorů. V rámci cílení reklamy je možné vybrat cílení automatické, které vám vytvoří okruh uživatelů samo. Zvolit můžete i podobný okruh uživatelů, který se zaměří na lidi s podobnými vzorci jako je to u vašich stávajících sledujících/zákazníků. Vytvořit si můžete i vlastní okruh uživatelů. V rámci cílení pak můžete … Číst celé
Ano, možné to je. Je však nutné dodržovat zákony v dané zemi, ve které budete spouštět reklamu. V rámci cílení se například jedná o nutnost cílit jen na osoby, které ze zákona mohou pít alkohol (v ČR nad 18 let).
Pro spuštění efektivní kampaně na Instagramu je nejlepší vytvořit jednotlivé reklamy v kontextu celé marketingové strategie. Ta by měla být založena na fotografiích (tedy vašem feedu). Kromě toho také používejte hashtagy. V neposlední řadě nezapomeňte sledovat statistiky a testovat jednotlivé kampaně a cílení. Díky tomu zjistíte, co funguje nejlépe, a své reklamy tak můžete optimalizovat pro maximální efekt.
Pomocí instagramové reklamy jste schopni oslovit potenciální zákazníky. Optimalizace kampaní na Instagramu jsou stejné jako na Facebooku – můžete nastavit kampaně např. na traffic, interakce, dosah, konverze, katalogové prodeje a další. Díky nim můžete získat nové sledující, zvýšit povědomí o značce, nebo dokonce zvýšit prodeje vašich produktů.
Nejlehčí způsob propagace příspěvku na Instagramu je přes tlačítko Propagovat u vybraného příspěvku. Poté vyberete cíl, okruh uživatelů, které chcete oslovit, rozpočet a délku trvání reklamy a následně ji spustíte. Reklamu ale můžete vytvořit i přes Business Manager v sekci Správce reklam. Postup je podobný – s rozdílem, že zde můžete vytvořit i úplně novou reklamu bez existujícího příspěvku.
Jednoznačná odpověď na tuto otázku neexistuje. Záleží na mnoha faktorech. Mimo jiné i na tom, zda se pohybujete více v prostředí Instagramu nebo Facebooku, kde vás lidé hledají nejčastěji, kde s nimi komunikujete a kde se více prezentujete.Obecně má Facebook menší brand management, ale zase se zde denně nachází mnohem více lidí (video tu má … Číst celé
Reklama na Instagramu je založena na účtování poplatku za propagaci příspěvků. To znamená, že si sami nastavíte rozpočet – částku, jakou chcete na reklamu vynaložit. Zda to bude sto korun nebo třeba tisíc, je na vás. Z tohoto rozpočtu se pak peníze rozloží rovnoměrně po celou dobu kampaně. Všechna vyúčtování pak naleznete v Business Manageru, kde si … Číst celé
Ano, možné to je. U reklamy na Facebooku a Instagramu můžete zobrazovat stejné fotografie či videa, nebo můžete nastavit zvláštní obsah pro jednotlivé platformy. Ve Správci reklam pak označíte, kde se má reklama zobrazovat – zda jen na Instagramu, nebo na Facebooku, či na obou.
Při tvorbě reklam na Instagramu můžete použít optimalizaci na dosah, dosah a četnost, povědomí o značce, místní povědomí o značce, prokliky na web, zhlédnutí videa, konverze na webu, dynamické reklamy, instalaci mobilní aplikace nebo zájem o mobilní aplikaci.
Průměrná cena za proklik v kampaních se pohybuje okolo 4 Kč až 47 Kč. Pokud budete spouštět kampaně účtované za CPM (cost per mile, tedy cena za tisíc zobrazení), můžete očekávat cenu okolo 118 Kč za oslovení 1 000 lidí. Konečné rozhodnutí je ale na vás. Pokud jste začátečník, doporučujeme stanovovat nižší částky. Při stanovení rozpočtu na … Číst celé
Cílení reklamy na Instagramu vám umožní zasáhnout správného člověka, kterého chcete oslovit. Můžete cílit podle lokality, demografických údajů (věk, pohlaví, jazyk), zájmů (např. podle používaných aplikací nebo sledovaných účtů), chování (podle aktivit, které na Instagramu dělají). Vytvořit můžete i vlastní okruh uživatelů nebo podobný okruh uživatelů (vhodný pro nalezení nových zákazníků podobných těm stávajícím). Pro rychlé … Číst celé
Největší výhodou reklamy na Instagramu je, že propagované příspěvky vypadají jako klasické posty a při prohlížení nejsou tolik nápadné. Tím pádem jsou i méně rušící než klasická propagace.
Formáty reklamy na Instagramu jsou podobné možnostem příspěvku. Vytvořit můžete jednu fotografii, video, rotující reklamu, kde si lidé mohou prohlížet více fotografií nebo videí, Stories a sbírku. Ve fotografiích nebo videích můžete vytvořit příběh – to často používají e-shopy pro své produkty.
Instagram v současné době neumožňuje reklamu přímo pro získávání sledujících. Uživatele můžete přivést na váš profil, kde se rozhodne, jestli vás bude sledovat. Proto je důležité mít kvalitní obsah a přidávat příspěvky pravidelně. Podívejte se na 28 tipů, jak získat followers na Instagramu, abyste zjistili, co můžete udělat pro získání více sledujících.
Reklama na Instagramu může probíhat několika způsoby. Nejčastěji se využívá umístění do feedu, tedy mezi ostatní příspěvky na hlavní nástěnce uživatele. Oblíbené jsou dnes také reklamy ve Stories. Ty mohou být kreativnější a můžete si s nimi trochu víc graficky vyhrát. V neposlední řadě pak lze reklamu umístit i do sekce Prozkoumat.
Přestože nemáte k dispozici velké rozpočty, vyplatí se vám reklamu na Instagramu používat. Jeho výhodou totiž je, že reklamy vypadají jako běžné příspěvky a sledujícího uživatele tolik neruší. Díky reklamě můžete získat více sledujících, přivést lidi na váš profil nebo na web.Využívat můžete i reklamy ve Stories, které rovněž přilákají lidi na váš profil nebo vámi … Číst celé
Abyste mohli používat propagované příspěvky, musíte mít nejdřív přepnutý svůj účet na firemní profil. Pro přehled v reklamách se vám bude hodit i Business manager, který spravuje reklamy na Facebooku i Instagramu. Přihlásíte se do něj stejnými údaji jako do svého facebookového účtu. Následně stačí v Nastavení přidat svůj instagramový účet a můžete začít vytvářet reklamy. Propagace je nejjednodušší u … Číst celé
Pokud chcete sdílet publika, navštivte stránku www.facebook.com/ads/manager/audiences a zvolte Share v drop-down menu. Po kliknutí vám vyběhne pop-up okno, do kterého zadáte ID inzertního účtu, se kterým chcete sdílet publikum.
Custom conversion souvisí s Facebook Pixel, ale není to to samé. Custom conversion (CC) umožňuje marketingovým pracovníkům měřit a optimalizovat kampaně na konverze, aniž by museli přidávat cokoliv do facebookového Pixelu, který je již nasazen na webových stránkách.
Při tvorbě custom conversion postupujte následujícím způsobem – Custom Conversions in Event Manager -> Create Custom Conversion -> zvolte zdroj dat -> zvolte Custom Event nebo všechny URL návštěvy jako event.
Pro vyhodnocení dopadu reklam je vhodné použít funkci Test and Learn. Jen je nutné mít dostatečně velké rozpočty, abyste například mohli zjistit Brand Lift.
Pokud chcete vytvořit Custom Audience, jděte do Ads Manageru -> Audience -> Create Audience -> Custom Audience -> Customer list -> Add from your list.
Landing page view dosáhnete ve chvíli, kdy uživatelé navštíví specifickou URL adresu (landing page) po kliknutí na reklamu. Rozdíl mezi link click a landing page view je v tom, že u landing page view se reklama doručuje lidem, kteří na ni pravděpodobněji kliknou.
Konverzní okno u Facebooku je složeno ze dvou částí. Pokud kliknete na reklamu, je konverzní okno 28 dní. Pokud se uživateli zobrazí reklama a neklikne na ni, je konverzní okno 1 den.
Pro zlepšení reklam na Facebooku doporučujeme neustále testovat specifičnost (cílové skupiny, USP); implementovat video reklamu; využívat retargeting; definovat osoby, které nechcete oslovit; používat carousel.
Facebook zaznamenává uživatele, kteří klikli, viděli reklamu nebo spustili event na vašich webových stránkách. Pomocí Facebook attribution mohou použít korelaci mezi konverzí a datem zobrazení reklamy (dáno atribučním oknem).
Vyberte katalog, který chcete propojit s obchodem na Facebooku, klikněte na Diagnostics a poté na More Ways to Use Your Catalog.Následně vyberte možnost Facebook Page Shop a klikněte na Connect Page.
Produktový katalog vám umožní nahrát produkty, které chcete propagovat. Pomocí něj budete schopni tvořit personalisovaný remarketing na základě produktů, které návštěvníky zaujmou.
Tvorbu produktového katalogu začněte v Catalog Manageru. Zvolte e-commerce catalog, který chcete vytvořit. Poté klikněte na Product Data Sources a zvolte produkt, který chcete nahrát, případně URL feedu. Na konec připojte Facebook Pixel.
Facebook Pixel nelze smazat.
Při tvorbě Facebook Pixelu je k dispozici možnost poslat e-mail webmasterovi s potřebnými informacemi, jak jej nasadit. Alternativním řešením je použít Google Tag Manager.
Pro kontrolu Facebook Pixelu stačí jít v Ads manageru do sekce Pixel, kde uvidíte, zda je nástoj funkční – měla by u něj být zelená tečka. Další alternativnou je Chrome plugin jménem Facebook Pixel Helper (ke stažení na tomto odkazu: https://chrome.google.com/webstore/detail/facebook-pixel-helper/fdgfkebogiimcoedlicjlajpkdmockpc).
Ano, je. Jen je nutné upozornit návštěvníky webu, že jsou sbírány jejich cookies a pixel pro reklamní účely.
Facebook Pixel je do jisté míry analytický nástroj, který vám umožní měřit efektivnost vašich reklam. Kromě toho vám umožní tvořit publika na základě vytvořených událostí či návštěvníků webu. Jednoduše řečeno je to ideální nástroj pro optimalizaci, měření a sestavování okruhů uživatelů.
Pro tvorbu Facebook Pixelu běžte do Bussiness Manageru, klikněte na Správce událostí (Events Manager) vlevo nahoře a klikněte na zelené políčko Vytvořit Pixel, které najdete uprostřed stránky. Pojmenujte ho, přečtěte si obchodní podmínky, klikněte na Další a nastavte Pixel dle instrukcí.
Facebook Pixel umožňuje získávat informace o tom, jak uživatelé interagují s webovými stránkami po shlédnutí facebookové reklamy. Zároveň můžete sledovat uživatele napříč zařízeními. Díky tomu budete schopni například zjistit, zda uživatelé dělají konverze zejména na desktopu.
Facebookový Pixel najdete v Bussiness Manageru, kliknete na Správce událostí (Events Manager) vlevo nahoře a vytvořte si Pixel. Následně zkopírujete ID (kód, který uvidíte ihned po vytvoření Pixelu). Pokud máte přístup k webu, snadno si tam sami nahrajete zkopírované ID. Jestliže vám ale nejde kód nahrát nebo nemáte přístup k webu, zkontaktujte vývojáře. Zašlete mu kód Facebook Pixelua on ho jednoduše přidá na … Číst celé
Tvorba Facebookového Pixelu je zdarma. Nejde o placenou reklamu, ale o propojení a měření konverzí vašeho webu či webů. To vám také pomůže sestavovat okruhy uživatelů webu pro vaše reklamní kampaně na Facebooku. Pixel vám umožňuje nejen cílení na relevantní publikum, ale také efektivní vyhodnocování.
Do září roku 2020 platilo pravidlo, že Facebook informoval o vysokém množství textu v kreativě. Omezoval tak aukci i doručování reklamám, jejichž plocha byla z více než 20% překrytá textem. Tato podmínka byla však zrušena a inzerenti se proto pravidlem 20% již nemusí omezovat . Nicméně i nadále Facebook doporučuje, aby kreativa reklam neobsahovala příliš … Číst celé
Facebook Pixel je javascriptový kód, který se dává na všechny stránky webu. Pomocí něj budete schopni měřit a remarketingovat uživatele, kteří navštívili web. Jednoduše řečeno, je to ideální nástroj pro optimalizaci a měření okruhu uživatelů pro sestavování reklamních kampaní. Kdokoliv přijde na váš web a provede nějakou akci, Facebook Pixel se ihned spustí a tuto akci vyreportuje. Sami … Číst celé
Pravidlo 20 % znamená, že pokud vaše kreativa má více jak 20 % textu, může dojít ke snížení dosahu příspěvku. Proto doporučujeme mít na kreativách méně než 20 % textu.
Pokud jste už nastavovali reklamu na Facebooku, tak určitě víte, že kreativa nesmí mít více jak 20 % textu. Stejné pravidlo platí také u Instagramu.
Reklamy na Instagramu a Facebooku nesmí propagovat tabákové produkty či příbuzné produkty.
Obsah na osobním profilu propagovat nemůžete. Pokud chcete propagovat obsah, musíte mít firemní profil.
Záleží, jestli volíte automatické, nebo ručně zadávané platby. V rámci automatických plateb můžete platit buď kreditní nebo debetní kartou, ale můžete využít také PayPal či online bankovnictví. Jestliže volíte ručně zadávané platby, nejdříve si na účet přidáte peníze. Z toho se vám budou odečítat poplatky, maximálně však jednou denně. V tomto druhém případě nemáte nijak … Číst celé
Platební údaje můžete zadat v Payment Settings v Ads Manageru. V sekci Payment Method kliknete na Add Payment Method, poté zvolíte vámi preferovaný způsob platby.
Můžete. Kromě debetních a kreditních karet můžete využít i PayPal. Na výběr máte automatické, nebo ručně zadávané platby. U ručně zadávaných plateb si nejdříve musíte přidat peníze na svůj účet.
Nadále budete mít možnost používat Business Manager, jen nebudete mít možnost tvořit kampaně, ad sety či samotné reklamy. Kromě toho nebudete mít možnost například tvořit publika. Je ale také možnost, že vaše platba za reklamu selže. V takových případech kontaktujte poskytovatele plateb a požádejte o pomoc. Nebo přejděte do nastavení plateb a na účet si přidejte nový … Číst celé
Pokud chcete propagovat lokální prodejnu, je vhodné využít optimalizaci kampaní na Reach. Poté vyberete facebookovou stránku, kterou chcete propagovat, zvolíte cílovou skupinu, rozpočet a vytvoříte kreativu.
V rámci Facebook Ads nemáte možnost tvorby reklamního příspěvku zdarma. Alternativou pro vás je ale využívání veškerých nástrojů, které Facebook nabízí pro budování komunity. Jedná se například o samotnou facebookovou stránku či skupinu. Pokud si chcete něco z toho založit, klikněte vpravo nahoře na políčko Vytvořit a vyberte z nabídky. Abyste ale mohli obojí založit, musíte mít nejprve založený … Číst celé