Google Ads/ AdWords
Chcete oslovit na internetu co nejvíce uživatelů, kteří koupí Vaše produkty či poptají Vaše služby nebo chcete zvýšit povědí o značce? V tom případě je inzerce v Google Ads ideálním řešením. S PPC reklamou v Google Ads můžete oslovovat uživatele pomocí textových inzerátů, grafických reklam nebo v podobě video reklam.
Co je Google Ads?
Google Ads (dříve Adwords) je online reklamní platforma společnosti Google. Pomocí služby Google Ads můžete prezentovat svou firmu a zvýšit prodej produktů nebo služeb, povědomí o značce nebo návštěvnost svých webových stránek. Nejsou zde stanoveny žádné minimální výdaje a svůj rozpočet si nastavujete a řídíte sami.
Reklamy v Google Ads umožňují vytvářet a zobrazovat reklamy na počítačích či mobilních zařízeních, tzn. že se Vaše firma zobrazí na stránce výsledků vyhledávání, kdy uživatelé hledají produkty či služby prostřednictvím vyhledávání na Google.
Jak Google Ads funguje?
Google Ads funguje na principu PPC reklamy (pay-per-click), platíte za reklamu v případě, že uživatel klikne na vaši reklamu, tzn. platíte pouze za reálně přivedené návštěvníky. Uživatel zadá do vyhledávače Google vyhledávací dotaz (resp. klíčové slovo) a nalezené výsledky vyhledávání se řadí od těch webů které využívají PPC reklamu. Reklama se nemusí zobrazovat jen ve výsledcích vyhledávání, ale i na konkrétních webových stránkách na místech k tomu určených.
Výhody Google Ads:
Přesné cílení reklamy – hlavní výhodou PPC reklamy Google Ads je přesné cílení na potencionální zákazníky v okamžiku, kdy hledají Vaše produkty či sužby
Kontrola nad rozpočtem – sami si zvolíte kolik chcete denně utratit a neutratíte víc, než jste si stanovili
Měřitelnost – dosažené výsledky snadno změříte pomocí analytického nástroje Google Analytics, kdykoliv tedy vidíte, kolik jste za reklamu utratili a kolik Vám vydělala
Rychlost a dostupnost – reklamu v Google Ads je možné spustit během několika minut
Relativně nízká cena – cena kterou platíte se odvíjí od ceny, kterou nabízíte, vždy platíte až po prokliku na Váš web
Typy reklam v Google Ads
Reklamy ve vyhledávání
- Reklamy se zobrazují formou textových inzerátů na základě klíčových slov zadaných do vyhledávače Google
- Reklamy se zobrazují formou grafických reklam (bannerů)
- Reklamy se mohou zobrazovat na webech napříč internetem i v mobilních aplikacích
- Dokáže oslovit i uživatele, kteří o Vás neslyšeli a aktivně Vás nevyhledávají
Google Nákupy
- Reklamy se zobrazují na stránce vyhledávače Google a jsou vhodné pouze pro eshopy
- Zobrazují se formou obrázků, krátkého popisu a ceny
Video reklamy
- Reklamy se zobrazují formou videí na Youtube
- Reklamy s zobrazují před začátkem videa, uprostřed videa či po skončení videa
-
Co je Google Consent Mode V2 a musíte to řešit?
20.02.2024Consent Mode je jen jedna z možností, jak se vyrovnat…
-
Microsoft Ads – proč nezapomínat na Bing?
25.04.2023Bing je vyhledávač technologického gigantu Microsoft, který z hlediska podílu…
-
Exkluzivní data od Googlu: Keynotes z prezentace CEE startups v Lisabonu
16.11.2022V listopadu se v Lisabonu konal pátý ročník Lisbon Beyond…
-
Co je remarketing?
27.10.2021Remarketing (známý také jako retargeting) je taktika zobrazování cílených reklam…
-
Novinky z onlajnu #61 – Aktuality v online prostředí
18.11.2020Vítáme vás u listopadového dílu Novinek z onlajnu. Tentokrát se…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Nové rozšíření o formulář v Google Ads je tu. Komu pomůže a jak ho nastavit?
18.11.2019Rozšíření očekávané již od květnové konference Google Marketing Live je…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Novinky z onlajnu #43
11.03.2019Březen, za kamna vlezem. My jsme začátkem dalšího měsíce již…
-
Novinky z onlajnu #41 – Berlínský speciál
28.11.2018Nedávno jsme se s naším německým týmem vydali do Berlína,…
-
Novinky z onlajnu 38
30.07.2018Co nového se děje na poli online marketingu? To vám…
-
Jaké fíčury na nás Sklik připravuje v roce 2018?
28.06.2018Začátkem měsíce proběhlo již druhý Sklik Expert fórum a my…
-
AdWords novinky: Co na vás kromě nového plánovače klíčových slov čeká?
12.03.2018Nové rozhraní AdWords bylo a zřejmě ještě chvíli bude žhavým…
-
Hlasové vyhledávání a PPC: Jde to vůbec dohromady?
15.01.2018Poslední dobou se hodně mluví o hlasovém vyhledávání (neboli Voice…