Google Keyword Planner
Google keyword planner neboli česky plánovač klíčových slov (nebo také generátor klíčových slov) je nástroj od Google, který pomáhá inzerentům vybrat, na která klíčová slova mají cílit své kampaně. Současně napovídá, jaké výsledky od nich mohou očekávat.
Poskytuje informace o hledanosti klíčových slov, jejím vývoji (rostoucí či klesající trend, sezónní výkyvy…), míře konkurenčnosti a odhadovaných cenách za proklik. Při své práci jej využívají hlavně PPC specialisté, ale je cennou pomůcou také pro SEO konzultanty, kteří jej využívají na analýzu klíčových slov.
Jak využít plánovač klíčových slov?
Ve chvíli, kdy připravujete novou PPC kampaň je třeba se rozmyslet nad klíčovými slovy a jejich shodami. Potřebujete znát hledanost, silné a slabší období ve vyhledávání.
S tím vším vám pomůže právě plánovač klíčových slov. Google nabízí hlavně klíčová slova s větší hledaností, proti tomu nástroj Skliku (nazvaný Návrhy klíčových slov) vám ukáže i hledanost v řádu jednotek vyhledávání měsíčně. Samozřejmě ale Sklik nástroj ukazuje pouze realitu ve vyhledávači Seznam a Google Keyword Planner zase v síti Google.
Plánovač v Google Ads navíc nabízí:
- nalezení nových klíčových slov
- odhad počtu vyhledávání
- odhad vyhledávání dle lokality
- stanovení nákladů
- uspořádání vybraných slov
- tvorba nových kampaní
- prognóza optimálního výkonu (a optimálního rozpočtu)
- možnost sdílení plánu s ostatními
Návrhy klíčových slov v Skliku nabízí:
- nalezení nových klíčových slov (příbuzných vámi zadanému slovu)
- odhad objemu vyhledávání
- průměrné CPC
- možnost navolit si shodu klíčového slova
- přenesení vybraných klíčových slov do kampaně
Jak získám přístup do plánovače klíčových slov?
Do obou nástrojů pro návrhy klíčových slov se dostane pouze přes založený PPC účet. V systému Sklik jej najdete v záložce Nástroje > Návrh klíčovýh slov.
V Google Ads to bude o něco složitější. Nestačí mít založený reklamní účet, je třeba mít vyplněné fakturační údaje a projít i vytvořením kampaně. Další důležitou podmínkou je předpnutí systému do režimu pro experty. V tzv. chytrém režimu se vám plánovač klíčových slov bohužel nezobrazí.
Pokud máte v Google Ads všechno nastavené, naleznete plánovač v záložce Plánování > Plánovač klíčových slov.
Lze se hledanost různých dotazů podívat i mimo PPC systémy?
Ano, klíčová slova, jejich hledanost i průměrné CPC vám snadno vygeneruje nástroj Marketing Miner. Český nástroj, který slouží primárně pro SEO účely. Jeho základní verze je zdarma, za náročnější operace si pak připlatíte dle ceníku.
Nástroj od Google, který je zcela zdarma a ukazuje hledanost vyhledávacích dotazů dle období a geografické polohy se jmenuje Google Trends. Díky tomuto nástroji získáte základní představu o hledanosti vašich slov.
-
Exkluzivní data od Googlu: Keynotes z prezentace CEE startups v Lisabonu
16.11.2022V listopadu se v Lisabonu konal pátý ročník Lisbon Beyond…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
Novinky z onlajnu #56 – Nový algoritmus Googlu i jak se tvoří sociální sítě v Oktagonu
10.06.2020Těšte se novinky ze světa online marketingu i rozhovor s…
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Copywriting a SEO v praxi: Pište pro lidi i vyhledávače
11.11.2019Přečtěte si, jak i copywriter může v praxi snadno využít…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Často kladené otázky v SEO
18.04.2017Na co se ohledně SEO ptáte nejčastěji? Pokusili jsme se…
-
Odhalte tajemství 5 značek, ze kterých se stal LOVEbrand
14.03.2017Na trhu panuje obrovská konkurence. Než si zákazník něco koupí,…
-
Analýza konkurence – checklist a e-book ke stažení
13.06.2012Ještě jednou bych vám rád poděkoval za vaši pozornost během…