Google Tag Manager
Jednou z hlavních výhod online inzerce je fakt, že je možné vše velmi přesně měřit. Bez přesných dat, se v dnešní době již neobejdeme a proto má každý inzertní nástroj možnost měřit téměř jakékoliv cíl. Pro správné nastavení všech měřících kódu byla vždy potřeba asistence IT. Google však představil nástroj, který správu měřících kódů velmi zjednodušuje.
Jedná se o Google Tag Manager, který je inzerentům k dispozici zcela zdarma a umožňuje jednoduchou správu kódů.
Jak začít:
Abychom mohli začít využívat Google Tag Manager, je potřeba se pouze zaregistrovat a do kódu webu vložit část kódu, kterou obdržíme.
Jak nasadit kód Google Tag Manageru?
Po založení účtu a vyplnění všech základních informací (název účtu, URL webu) se vám zobrazí kód Google Tag Manageru, který musíte vložit na každou stránku na vašem webu. Google doporučuje vložení na co nejvyšší možnou pozici v html části.
Následně už nasazení veškerých měřících kódů realizujeme v samotném rozhraní GTM.
Skrze nástroj GTM můžeme vkládat například tyto kódy:
- Měřící kódy pro Google Analytics,
- Konverzní kódy nebo remarketingové kódy pro Google Ads,
- Konverzní kódy nebo remarketingové kódy pro Sklik,
- kódy pro zbožové srovnávače,
- vlastní kódy,
- a mnoho dalšího.
Hlavní výhody GTM
- kódy nasadíme rychle bez nutnosti IT podpory
- nezasahujeme do kódu webu
- je možné definovat si vlastní pravidla
- přehledná správa kódů
- snadno přiřadíme práva dalším osobám pro náhled, editaci, či publikaci
Google Tag Assistant
Google Tag Assistant je další nástroj od Googlu, který inzerenti mohou v souvislosti s kontrolou měřících kódů využít. Tento nástroj analyzuje značky na navštívených stránkách. Nástroj lze přidat jako rozšíření do Chromu. Tento nástroj nesleduje aktivity uživatele, pouze dává k dispozici rychlý přehled o nasazených kódech na webu.
-
Spolupráce eVisions a Nefertitis: Za 9 měsíců zvýšení tržeb na téměř 150 % díky PPC (CASE STUDY)
23.11.2020V létě roku 2019 nás kontaktoval majitel e-shopu Nefertitis s…
-
Novinky z onlajnu #61 – Aktuality v online prostředí
18.11.2020Vítáme vás u listopadového dílu Novinek z onlajnu. Tentokrát se…
-
Novinky z onlajnu #52 – Reportáž z Reshoperu a tipy pro e-shopy
05.02.2020Unikl vám letošní Reshoper? Nevěste hlavu! Připravili jsme pro vás…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Novinky z onlajnu 38
30.07.2018Co nového se děje na poli online marketingu? To vám…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Zbožové srovnávače po lopatě a netechnicky
04.03.2016Zbožové srovnávače představují super marketingový kanál pro e-shopy, a to…
-
MeasureCamp Prague 2015
18.09.2015V sobotu 12/9 se konalo první pražské kolo jedné z…
-
Google Tag Manager pro začátečníky
21.08.2015GTM je, jak již název napovídá, nástroj z dílny Googlu…