Google Trends
Google Trends je specifickým vyhledávacím nástrojem společnosti Google, který umožňuje získat přehled o hledanosti jednotlivých klíčových slov či frází v průběhu vymezené časové periody.
Data v nástroji Google Trends bývají denně aktualizovaná, nicméně sám Google upozorňuje, že se v datech mohou vyskytovat menší odchylky. Nově jsou statistiky Google Trends vylepšeny natolik, že je možné na hlavní stránce sledovat seznam nejžhavějších témat, které se v dané zemi či v daném regionu právě vyhledávají.
Jak se v Google Trends zorientovat?
Chcete-li znát hledanost v čase určitého dotazu nebo tématu, pak není nic snazšího než otevřít stránky Google Trends a na hlavní stránce zadat vyhledávací dotaz. Musíte si ale pohlídat, že máte správně nastavenou zemi hledání. Po zobrazení detailu vyhledávacího dotazu si lze navolit období, kategorii (např. fitness, průmysl, online marketing atd.) a také to, zda jde o hledanost slova v Google vyhledávání, obrázcích nebo Youtube. Google Trends Vám nabídnou také související dotazy či témata. Horizontální osa Google Trends pak znázorňuje čas, kdežto vertikální osa ukazuje hledanost.
Tato sekce je cenným nástrojem při tvorbě PPC kampaní, kdy se na základě vyhledávacích dotazů stanovují klíčová slova pro jednotlivé kampaně (ve vyhledávací ale i obsahové síti).
Ovšem jak už bylo zmíněno výše, Google Trends nabízí také seznam nejžhavějších témat. Ten naleznete po najetí na levé menu v záložce „populární vyhledávání“. V této části můžete sledovat denní přehledy nebo, pokud hledáte informace pro větší zemi, i statistiky v reálném čase.
Trendy roku
Každý rok pak vychází tzv. Trendy roku, tedy seznam nejpopulárnějších témat ve vyhledávání za daný rok. Zde lze nalézt nejhledanější jídlo, událost, seriál i osobnost.
Speciální sekce
S příchodem koronavirové situace přišel i nástroj Google Trends se speciální sekcí věnovanou právě vyhledávání týkajícího se onemocnění COVID-19.
-
6 aplikací, které vám usnadní tvorbu a plánování obsahu na sociální sítě
07.07.2021Vybrali jsme pro vás naše nejoblíbenější aplikace, které vám pomohou…
-
Jak jsme zvýšili organickou návštěvnost ePojisteni.cz o 300 % [CASE STUDY]
11.11.2020Společnost ePojisteni.cz se na nás obrátila v roce 2013. V…
-
SEO nástroje + 7 rozšíření, která vám usnadní práci
29.10.2020Žádný SEO konzultant se neobejde bez potřebných nástrojů, které mu…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
SEOzraz 2020 v Bratislavě
17.02.2020Letošní bratislavský SEOzraz se nesl ve stylu mezinárodního vystoupení. Zúčastnili…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
SEO milníky v roce 2018
17.12.2018Rok 2018 přinesl nemálo změn, vyhledávací algoritmy jsou chytřejší a…
-
E-commerce Expo 2018: Jak v zahraničí neprodělat kalhoty?
06.02.2018V pražských Letňanech proběhla koncem ledna první česká konference zaměřená…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
Novinky z onlajnu #27
22.06.2017Máme pro vás opět pravidelnou porci novinek ze světa online…
-
Novinky z onlajnu #24
16.03.2017Od posledního dílu se toho ve světě online marketingu odehrálo…
-
10 nejzajímavějších přednášek na 3XE Digital Conference Dublin
19.10.2016Čechy už jsou nám malé, a tak jsme se rozhodli…
-
eVisions: Novinky z onlajnu #4
07.07.2015Navzdory hrozící nepřízni počasí vytáhli Luděk s Petrem na trávník…