Menu

Google Trends

Google Trends je specifickým vyhledávacím nástrojem společnosti Google, který umožňuje získat přehled o hledanosti jednotlivých klíčových slov či frází v průběhu vymezené časové periody.

Data v nástroji Google Trends bývají denně aktualizovaná, nicméně sám Google upozorňuje, že se v datech mohou vyskytovat menší odchylky. Nově jsou statistiky Google Trends vylepšeny natolik, že je možné na hlavní stránce sledovat seznam nejžhavějších témat, které se v dané zemi či v daném regionu právě vyhledávají.

Jak se v Google Trends zorientovat?

Chcete-li znát hledanost v čase určitého dotazu nebo tématu, pak není nic snazšího než otevřít stránky Google Trends a na hlavní stránce zadat vyhledávací dotaz. Musíte si ale pohlídat, že máte správně nastavenou zemi hledání. Po zobrazení detailu vyhledávacího dotazu si lze navolit období, kategorii (např. fitness, průmysl, online marketing atd.) a také to, zda jde o hledanost slova v Google vyhledávání, obrázcích nebo Youtube. Google Trends Vám nabídnou také související dotazy či témata. Horizontální osa Google Trends pak znázorňuje čas, kdežto vertikální osa ukazuje hledanost.

Tato sekce je cenným nástrojem při tvorbě PPC kampaní, kdy se na základě vyhledávacích dotazů stanovují klíčová slova pro jednotlivé kampaně (ve vyhledávací ale i obsahové síti).

Ovšem jak už bylo zmíněno výše, Google Trends nabízí také seznam nejžhavějších témat. Ten naleznete po najetí na levé menu v záložce „populární vyhledávání“. V této části můžete sledovat denní přehledy nebo, pokud hledáte informace pro větší zemi, i statistiky v reálném čase.

Trendy roku

Každý rok pak vychází tzv. Trendy roku, tedy seznam nejpopulárnějších témat ve vyhledávání za daný rok. Zde lze nalézt nejhledanější jídlo, událost, seriál i osobnost.

Speciální sekce

S příchodem koronavirové situace přišel i nástroj Google Trends se speciální sekcí věnovanou právě vyhledávání týkajícího se onemocnění COVID-19.