Influencer
Influencer marketing je formou internetového marketingu, který se zaměřuje především na jedince a mírně opomíjí cílení na trh jako celek. Tato strategie počítá s rolí jedinců, kteří disponují potenciálem ovlivnit chování velké cílové skupiny (kupříkladu za účelem zvýšení poptávek nákupu určitého produktu). Daný influencer může pro zákazníky představovat symbol velmi významné reference.
Slovo pochází ze slova „influence“ neboli ovlivnit. Z významu slova tedy jde o člověka „majícího vliv“. Influenceři bývali většinou významní a známí lidé, kteří pro část společnosti představovali záruku autority. Může se jednat třeba o politiky, akademiky, vědce, spisovatele, novináře či celebrity.
Velký rozvoj Influencer marketingu velmi úzce souvisí s rozvojem sociálních sítí. Dnes pod tímto pojmem rozumíme spíše člověka, který získal vliv prostřednictvím sdílení zajímavého obsahu na sociálních sítích.
Typy influencerů dle velikosti
Na základě velikosti (resp. velikosti fanouškovské základny) rozdělujeme influencery do několika kategorií:
Mikroinfluenceři
Běžní jedinci s cca 1 000 -29 000 sledujícími. Jejich hlas je na internetu slyšet. Věnují se specifickému tématu. Vybudovali si blízký vztah s publikem, pravidelně komunikují. Větší míra zapojení publika. Důvěryhodnost, autentičnost, nižší nároky na spolupráci.
Influenceři
Online tvůrci s více než 30 000 sledujícími. Vášeň pro určité téma, profesionální působnost na sociálních sítích. Umožňují zasáhnout větší čas publika. Mnoho zkušeností s tvorbou obsahu, s komunikací značek i s reportováním KPI.
Celebrity
Svůj vliv vybudovali skrze tradiční média / profesi. Sleduje je desítky až stovky tisíce lidí. Fanoušky oslovil jejich talent (hudba, herectví, sport…), zajímá je zákulisí. Jsou v širokém povědomí, dokáží proto zacílit na široké publikum. Často mnohem menší autentičnost, větší požadavky.
Proč influencer marketing funguje?
- Reklama je v přirozeném prostředí (fotky uživatelů, které lidé sami sledují), klasická reklamní sdělení jsou dnes přehlížena.
- Lidé mají influencery jako svůj vzor a inspiraci.
- Influenceři působí důvěryhodně a jejich publikum věří tomu, co jim doporučí.
Influencer marketing hraje stále významnější roli v marketingu firmy. V případě vašeho zájmu jsme pro vás schopni vytvořit kompletní influencer marketingovou kampaň.
-
Nejbizarnější účty na TikToku. Tady zůstává rozum stát!
20.01.2022Sociální síť TikTok trhá rekordy, s počtem okolo 1,5 milionu…
-
Největší internetové kauzy roku 2021. Zasáhly vás?
15.12.2021Jako každý rok přinášíme přehled nejpikantnějších kauz roku 2021, které…
-
Naše marketingová stáž v agentuře eVisions. Očekávání vs. realita
08.09.2021Každý někdy začínal. Pokud jste začátečníkem v oblasti online marketingu…
-
Instagram hacks: Jak efektivně využívat hashtagy?
11.08.2021Pokud chcete oslovit nové publikum, získat více interakcí či zlepšit…
-
TOP 21 největších českých influencerů – kdo jsou a kolik mají sledujících?
05.05.2021Influenceři – jsou všude, ale jen málokdo dokáže přesně říct,…
-
Nejúspěšnější kampaně na TikToku: Jak na ně?
19.04.2021TikTok je světově nejstahovanější aplikace roku 2020, která je k…
-
Největší internetové kauzy roku 2020, které vám nemohly uniknout
27.12.2020Rok se s rokem sešel a my jsme si pro…
-
Jak oslovit více než 5 000 000 zákazníků přes social a být hvězdou Blesku? (Case study)
07.10.2020Spojili jsme krásy Česka, sílu sociálních sítí, systematické myšlení, kreativní…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Krok za krokem: Co by měl obsahovat každý social report?
17.06.2020Co by měl obsahovat každý report ze správy sociálních sítí?…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Jak efektivně využívat Instagram Stories?
18.03.2020Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
10 nejsledovanějších českých miss. Kdo je královnou Instagramu?
27.05.2019Dokonalou postavou a zářivým úsměvem se může pochlubit mnoho českých…
-
Editace fotek na Instagram (Stories) step by step – Novinky z onlajnu #speciál
19.05.2019Instagram je vizuální platforma, kde kvalitní a autentické fotografie jsou…
-
Infografika: Trendy v marketingu na sociálních sítích v roce 2019
14.01.2019Vertikální obsah, videa, Dark Social, Ephemeral Content, rozšířená realita. Nejen…
-
Zákulisní informace #1 Rozhovor s patronem německého týmu Milanem Fialou
10.09.2018Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní…
-
8 tipů, jak přechytračit FB algoritmus
14.08.2018Začátkem roku vyděsila značky na Facebooku informace z Menlo Parku,…
-
9 konferencí v Německu, které byste neměli propásnout
21.05.2018I letos jsme si pro vás připravili seznam konferencí v Německu,…