Influencer marketing
Influencer marketing funguje na principu využívání vlivných osob k propagaci produktu, služby nebo značky. Influencer je člověk, který má okolo sebe vybudovanou početnou komunitu lidí na sociálních sítích, kde se vyjadřuje k různým tématům. Jeho komunita mu z pravidla věří, ztotožňuje se s jeho názory a získává od něj inspiraci.
Výhody influencer marketingu
Influencer marketing hraje stále významnější roli v marketingu firmy. Vhodně vybraný influencer a správně nastavená spolupráce mezi ním a značkou dokáže významně pomoci s její viditelností i se zvýšením prodejů. K tomu je ale stěžejní dokázat efektivně spolupráci nastavit, vybrat relevantní influencery a řídit celou kampaň.
Dle stanovených cílů zvolíme vhodný taktický nástroj influencer marketingu. Nejčastěji se jedná o kombinaci některého z níže uvedených:
- Slevové kódy, affiliate marketing
- Soutěže, dárkové balíčky, giveaway
- Takeover (převzetí social media kanálu infleucerem)
- Sponzorovaný obsah
- Ambasador značky
- Product placement
- Unboxing
Jak vybrat vhodného influencera?
Pro úspěšnou a účinnou spolupráci je klíčové vybrat vhodného influencera. My zpravidla přihlížíme k následujícím kritériím:
- Zásah – počet followers na Instagramu, počet odběratelů na YT kanále atd.
- Dosah – nesledovat jen followers, hledět např. i na interakce
- Relevance – poznejte příběh influencera (např. spojení veganka a burgerová firma rozhodně není ideální)
- Cílová skupina – kdo je publikum influencera a jaká je kvalita fanoušků
- Aktivita – zda nesdílí až příliš obsahu, anebo naopak málo
- Obsah influencera – může i značku poškodit
Typy influencerů dle velikosti
Na základě velikosti (resp. velikosti fanouškovské základny) rozdělujeme influencery do několika kategorií.
Mikroinfluenceři
Běžní jedinci s cca 1 000 – 29 000 sledujícími. Jejich hlas je na internetu slyšet. Věnují se specifickému tématu. Vybudovali si blízký vztah s publikem, pravidelně komunikují. Větší míra zapojení publika. Důvěryhodnost, autentičnost, nižší nároky na spolupráci.
Influenceři
Online tvůrci s více než 30 000 sledujícími. Vášeň pro určité téma, profesionální působnost na sociálních sítích. Umožňují zasáhnout větší část publika. Mnoho zkušeností s tvorbou obsahu, s komunikací značek i s reportováním KPI.
Celebrity
Svůj vliv vybudovali skrze tradiční média / profesi. Sledují je desítky až stovky tisíc lidí. Fanoušky oslovil jejich talent (hudba, herectví, sport…), zajímá je zákulisí. Jsou v širokém povědomí, dokáží proto zacílit na široké publikum. Často mnohem menší autentičnost, větší požadavky.
Proč influencer marketing funguje?
- Reklama je v přirozeném prostředí (fotky uživatelů, které lidé sami sledují), klasická reklamní sdělení jsou dnes přehlížena.
- Lidé mají influencery jako svůj vzor a inspiraci.
- Influenceři působí důvěryhodně a jejich publikum věří tomu, co jim doporučí.
S čím vám můžeme pomoci my?
- Vytvoříme pro vás kompletní influencer marketingovou kampaň
- Vytipujeme pro vás seznam vhodných influencerů
- Domluvíme podmínky spolupráce s influencery
- Dohlédneme na hladký průběh kampaně
- Vyhodnotíme kampaň
Poznejte náš social media tým
Naši spokojení klienti
Co o nás říkají naši klienti
„Potřebovali jsme dát naším komunikačním kanálům nový drive, mít jasnou strategii a také jsme hledali někoho, kdo bude zcela kompetentní a zodpovědný k zadaným úkolům. Agentura eVisions předčila naše očekávání, je důležité obklopit se lidmi, kteří odvádí špičkovou práci, jsou vždy otevření k diskuzi a přichází proaktivně s návrhy na zlepšení.“
- Jana Machourková, Head of Marketing, MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.
„Rád bych poděkoval Dianě a celému jejímu týmu v eVisions za skvělou spolupráci na naší online kampani #kouzločeska propagující domácí regiony a nabídku našich hotelů. Komunikace s jednotlivými členy týmu probíhala po celou dobu hladce a efektivně, tak abychom dosáhli požadovaného výsledku. S efektem a výsledky kampaně jsme celkově velmi spokojeni a rádi v budoucnu navážeme na naší úspěšnou spolupráci.“
- Štěpán Malý, Director of sales, Courtyard by Marriott
„Spolupracujeme s firmou eVisions již několik let v oblasti SEO a správě sociálních sítí v rámci České republiky, Slovenska a Maďarska. Velice oceňuji proaktivní přístup mladého kolektivu této firmy, který nám pomáhá budovat e-shop a naši značku Bellinda. Se službami jsme velice spokojeni.“
- Jitka Ullrichová, Marketing coordinator & e-shop manager, Bellinda.cz
„Specialisté z eVisions jasně ukázali na konkrétních příkladech, kde nám skokově rostou výdaje – naprosto neodůvodněně a zbytečně. Důležité byly i doporučení dalšího postupu pro budoucí aktivity. Audit byl pro nás výrazným přínosem.“
- Miroslav Příkopa, majitel Nefertitis.cz
„Agentura eVisions nám spravuje organickou a placenou část Facebooku, PPC a e-mailing. Z celé spolupráce je vidět, že agentura vnímá marketing komplexně a je si vědoma silných stránek jednotlivých vertikál online marketingu. Díky tomu je schopna efektivně alokovat čas a inzertní náklady, abychom dosáhli vytyčených cílů, což se nám během celé doby spolupráce daří.“
- Lukáš Rymer, majitel e-shopu LED Solution
Náš přístup aneb Jaká je cena za influencer marketingovou kampaň?
Ke každé poptávce přistupujeme individuálně. V první řadě potřebujeme zjistit, jaká jsou vaše očekávání od kampaně s influencery.
Na úvodní osobní schůzce nebo na online callu si společně popovídáme o vašich očekáváních, cílech a vašem podnikání. Na základě vzájemné komunikace a interní analýzy připravíme nabídku na míru vašim potřebám.
Protože se požadavky každého klienta liší, stanovujeme kalkulaci individuálně podle personifikovaného plánu.
Neváhejte vyplnit formulář a my se vám brzy ozveme.
-
Největší internetové kauzy roku 2021. Zasáhly vás?
15.12.2021Jako každý rok přinášíme přehled nejpikantnějších kauz roku 2021, které…
-
Jak získat na TikToku followery a vše, co o tomto fenoménu potřebujete znát
29.11.2021Popularita sociální sítě TikTok roste každým dnem a ten, kdo…
-
Naše marketingová stáž v agentuře eVisions. Očekávání vs. realita
08.09.2021Každý někdy začínal. Pokud jste začátečníkem v oblasti online marketingu…
-
Instagram hacks: Jak efektivně využívat hashtagy?
11.08.2021Pokud chcete oslovit nové publikum, získat více interakcí či zlepšit…
-
TOP 21 největších českých influencerů – kdo jsou a kolik mají sledujících?
05.05.2021Influenceři – jsou všude, ale jen málokdo dokáže přesně říct,…
-
Nejúspěšnější kampaně na TikToku: Jak na ně?
19.04.2021TikTok je světově nejstahovanější aplikace roku 2020, která je k…
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Jak efektivně využívat Instagram Stories?
18.03.2020Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Editace fotek na Instagram (Stories) step by step – Novinky z onlajnu #speciál
19.05.2019Instagram je vizuální platforma, kde kvalitní a autentické fotografie jsou…