Menu

Influencer marketing

Influencer marketing funguje na principu využívání vlivných osob k propagaci produktu, služby nebo značky. Influencer je člověk, který má okolo sebe vybudovanou početnou komunitu lidí na sociálních sítích, kde se vyjadřuje k různým tématům. Jeho komunita mu z pravidla věří, ztotožňuje se s jeho názory a získává od něj inspiraci.

Výhody influencer marketingu

Influencer marketing hraje stále významnější roli v marketingu firmy. Vhodně vybraný influencer a správně nastavená spolupráce mezi ním a značkou dokáže významně pomoci s její viditelností i se zvýšením prodejů. K tomu je ale stěžejní dokázat efektivně spolupráci nastavit, vybrat relevantní influencery a řídit celou kampaň.

Dle stanovených cílů zvolíme vhodný taktický nástroj influencer marketingu. Nejčastěji se jedná o kombinaci některého z níže uvedených:

  • Slevové kódy, affiliate marketing
  • Soutěže, dárkové balíčky, giveaway
  • Takeover (převzetí social media kanálu infleucerem)
  • Sponzorovaný obsah
  • Ambasador značky
  • Product placement
  • Unboxing

Jak vybrat vhodného influencera?

Pro úspěšnou a účinnou spolupráci je klíčové vybrat vhodného influencera. My zpravidla přihlížíme k následujícím kritériím:

  1. Zásah – počet followers na Instagramu, počet odběratelů na YT kanále atd.
  2. Dosah – nesledovat jen followers, hledět např. i na interakce
  3. Relevance – poznejte příběh influencera (např. spojení veganka a burgerová firma rozhodně není ideální)
  4. Cílová skupina – kdo je publikum influencera a jaká je kvalita fanoušků
  5. Aktivita – zda nesdílí až příliš obsahu, anebo naopak málo
  6. Obsah influencera – může i značku poškodit

Typy influencerů dle velikosti

Na základě velikosti (resp. velikosti fanouškovské základny) rozdělujeme influencery do několika kategorií.

Mikroinfluenceři

Běžní jedinci s cca 1 000 – 29 000 sledujícími. Jejich hlas je na internetu slyšet. Věnují se specifickému tématu. Vybudovali si blízký vztah s publikem, pravidelně komunikují. Větší míra zapojení publika. Důvěryhodnost, autentičnost, nižší nároky na spolupráci.

Influenceři

Online tvůrci s více než 30 000 sledujícími. Vášeň pro určité téma, profesionální působnost na sociálních sítích. Umožňují zasáhnout větší část publika. Mnoho zkušeností s tvorbou obsahu, s komunikací značek i s reportováním KPI.

Celebrity

Svůj vliv vybudovali skrze tradiční média / profesi. Sledují je desítky až stovky tisíc lidí. Fanoušky oslovil jejich talent (hudba, herectví, sport…), zajímá je zákulisí. Jsou v širokém povědomí, dokáží proto zacílit na široké publikum. Často mnohem menší autentičnost, větší požadavky.

Proč influencer marketing funguje?

  • Reklama je v přirozeném prostředí (fotky uživatelů, které lidé sami sledují), klasická reklamní sdělení jsou dnes přehlížena.
  • Lidé mají influencery jako svůj vzor a inspiraci.
  • Influenceři působí důvěryhodně a jejich publikum věří tomu, co jim doporučí.

S čím vám můžeme pomoci my?

  • Vytvoříme pro vás kompletní influencer marketingovou kampaň
  • Vytipujeme pro vás seznam vhodných influencerů
  • Domluvíme podmínky spolupráce s influencery
  • Dohlédneme na hladký průběh kampaně
  • Vyhodnotíme kampaň

Poznejte náš social media tým

Naši spokojení klienti

Co o nás říkají naši klienti

Potřebovali jsme dát naším komunikačním kanálům nový drive, mít jasnou strategii a také jsme hledali někoho, kdo bude zcela kompetentní a zodpovědný k zadaným úkolům. Agentura eVisions předčila naše očekávání, je důležité obklopit se lidmi, kteří odvádí špičkovou práci, jsou vždy otevření k diskuzi a přichází proaktivně s návrhy na zlepšení.

  • Jana Machourková, Head of Marketing, MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.

Rád bych poděkoval Dianě a celému jejímu týmu v eVisions za skvělou spolupráci na naší online kampani #kouzločeska propagující domácí regiony a nabídku našich hotelů. Komunikace s jednotlivými členy týmu probíhala po celou dobu hladce a efektivně, tak abychom dosáhli požadovaného výsledku. S efektem a výsledky kampaně jsme celkově velmi spokojeni a rádi v budoucnu navážeme na naší úspěšnou spolupráci.

  • Štěpán Malý, Director of sales, Courtyard by Marriott

Spolupracujeme s firmou eVisions již několik let v oblasti SEO a správě sociálních sítí v rámci České republiky, Slovenska a Maďarska. Velice oceňuji proaktivní přístup mladého kolektivu této firmy, který nám pomáhá budovat e-shop a naši značku Bellinda. Se službami jsme velice spokojeni.

  • Jitka Ullrichová, Marketing coordinator & e-shop manager, Bellinda.cz

Specialisté z eVisions jasně ukázali na konkrétních příkladech, kde nám skokově rostou výdaje – naprosto neodůvodněně a zbytečně. Důležité byly i doporučení dalšího postupu pro budoucí aktivity. Audit byl pro nás výrazným přínosem.

  • Miroslav Příkopa, majitel Nefertitis.cz

Agentura eVisions nám spravuje organickou a placenou část Facebooku, PPC a e-mailing. Z celé spolupráce je vidět, že agentura vnímá marketing komplexně a je si vědoma silných stránek jednotlivých vertikál online marketingu. Díky tomu je schopna efektivně alokovat čas a inzertní náklady, abychom dosáhli vytyčených cílů, což se nám během celé doby spolupráce daří.

  • Lukáš Rymer, majitel e-shopu LED Solution

Náš přístup aneb Jaká je cena za influencer marketingovou kampaň?

Ke každé poptávce přistupujeme individuálně. V první řadě potřebujeme zjistit, jaká jsou vaše očekávání od kampaně s influencery.

Na úvodní osobní schůzce nebo na online callu si společně popovídáme o vašich očekáváních, cílech a vašem podnikání. Na základě vzájemné komunikace a interní analýzy připravíme nabídku na míru vašim potřebám.

Protože se požadavky každého klienta liší, stanovujeme kalkulaci individuálně podle personifikovaného plánu.

Neváhejte vyplnit formulář a my se vám brzy ozveme.

    Napište nezávaznou poptávku