Klíčové slovo
Klíčové slovo (angl. keyword) označuje konkrétní výraz nebo frázi, pod kterou uživatelé vyhledávají produkt či službu ve vyhledávači na Google nebo Seznamu.
Podle klíčových slov se orientují SEO specialisté, copywriteři i PPC odborníci. Potřebují je k nahlédnutí do mysli vyhledávající osoby a používají je ke snazší dohledatelnosti určitého webu. Analýza klíčových slov pak například pomáhá k rozšíření relevantního obsahu vašeho webu podle vyhledávacích dotazů.
Typ shody klíčových slov výraz využívaný v PPC reklamě a značí úroveň shody klíčového slova s vyhledávacím dotazem. V online marketingu známe tyto shody:
Přesná shoda
- označená pomocí [] závorek
- reklamy se zobrazují vyhledávací dotaz, který téměř přesně odpovídá zadanému klíčovému slovu (mohou se zobrazit také na synonyma či vyskloňované klíčové slovo)
Frázová shoda
- označená pomocí “ „
- dotaz se zobrazí pouze tehdy, pokud jsou zachovány všechny fráze z klíčového slova (musí být dodrženo pořadí slov). Je zde možné rozšíření fráze zleva i zprava, dotaz tak může obsahovat další slova před nebo za frází. Není však možné vkládat slova doprostřed fráze. Frázová shoda se označuje uvozovkami.
Reklama se zobrazí i na blízké varianty, např.: překlepy, rozdílná diakritika, jednotné a množné číslo
Modifikovaná volná shoda
- označená pomocí +
- reklama se bude zobrazovat na vyhledávací dotazy, které mohou obsahovat překlepy, blízké i vzdálenější varianty slova, které prohlízeč vyhodnotí jako relevatní
- před, mezi i za klíčové slovo ve volné modifikované shodě se mohou přidávat další slova
- nad touto shodou klíčových slov inzerent nemá takovou kontrolu
Volná shoda
- bez označení
- reklama se bude zobrazovat na vyhledávací dotaz, jeho blízké i vzdálenější varianty, klíčové slovo se také vůbec nemusí promítnout do vyhledávacího dotazu, stačí, že dotaz bude příbuzný
- nad touto shodou inzerent má nejmenší kontrolu
Vylučující klíčová slova
- používají se stejným způsobem jako pozitivní klíčová slova
- lze je použít i ve stejných shodách – tedy lze vylučovat [slovo] v například přesné shodě
-
Case study: Jak jsme díky SEO a copywritingu zvýšili návštěvnost webu ČEZ o 130 %
19.09.2024Má smysl najmout si copywritera a SEO specialistu? Pokud jste…
-
Filtrace od A do Z: Svatý grál SEO e-shopů
03.07.2023S filtrací neboli fasetovou navigací se setkáme téměř u většiny e-shopů…
-
PPC optimalizace: 4 tipy pro sepsání perfektní reklamy
09.06.2021Kampaně ve vyhledávání – co si připomenout předtím, než se…
-
Jak na high quality článek? Kvalitní obsah prodává
07.04.2021V čem se vlastně liší obyčejný PR článek a opravdu…
-
Trendy v content marketingu pro rok 2021
17.02.2021V roce 2020 se mnoho obsahových strategií muselo změnit z…
-
Analýza odkazového profilu krok za krokem
03.02.2021Audit odkazového profilu představuje jednu ze základních činností každého SEO…
-
Google Search Console: Jak ji v SEO využít naplno?
06.01.2021Pokud stále nevíte, jak nejlépe využít nástroj Google Search Console…
-
Dámský gambit: Netflix efekt zvýšil prodej šachů o 1 000 %
10.12.2020Hledanost slov „chess“ nebo „chess rules“ je na Googlu největší…
-
Tipy na užitečné technické vychytávky pro copywritery
02.12.2020Jejich revírem je textový editor, jejich tempo je vražedné, jejich…
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…
-
Automatizace SEO – ušetřili jsme více než 100 hodin práce během 20 dní
02.09.2020Jak zavést automatizaci, která bude přirozenou součástí procesů a bude…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Kompletní návod: Jak na úspěšný blog post v 10 krocích
01.07.2020Vybudovat úspěšný blog dá práci, ale pokud víte, jak přistupovat…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
SEO & Content: 5 tipů, jak dosáhnout lepší pozice v SERP díky obsahu
03.06.2020Kvalitní obsah dokáže přitáhnout pozornost čtenářů i vyhledávačů. Přemíra klíčových…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…