Konverze
Konverze značí splnění požadovaného cíle, tedy chvíli kdy návštěvník provede takovou akci, která je pro vlastníka webu cenná a zároveň v souladu s účelem webu (kupříkladu objednání produktu/nákup). Konverzi dělíme na offline a online. Za off-line konverzi se považuje například nákup v kamenné prodejně či telefonát. On-line konverzí se vztahují k úkonům na webové stránce.
Někteří označují konverzí už třeba využití kontaktního formuláře, zatímco jiní považují za konverzi čistě obchodní akci. Konverzí tedy může být:
- návštěva kontaktní stránky
- zhlédnutí konkrétní stránky
- zakoupení produktu/objednávka
- vyplnění registračního formuláře
V souvislosti s tím rozlišujeme makrokonveze, tedy splnění požadovaného cíle (například odeslání objednávky), a mikrokonverze – splnění jiného úkonu, který ale vede k požadovanému cíli (např. návštěva kontaktní stránky).
Konverze je běžně užívanou metrikou nejen v PPC a SEO, ale hojně se využívá v rámci celého marketingu. Zároveň se jedná o jednu z nejdůležitějších metrik a je tedy nutné si nejdříve správně definovat konverzi (případně její mikro a makro rozdělení). Dále je potřeba si správně nastavit měření konverzí.
Jak na měření konverzí?
Konverze lze nastavit přímo v systému Google Analytics, kde si můžete nastavit libovolné konverzní cíle nebo využít přednastavených chytrých cílů (ty ale nejsou jasně definované).
Dále je možné měřit přímo v systémech Google Ads, Sklik i Facebook business manageru. Všude je potřeba správně nastavený měřící kód, který se vkládá buď přímo do kódu Vaší webové stránky nebo například skrze Google Tag Manager (správce měřících kódů).
Jak konverzní kód funguje?
Konverzní kód se ve většině případů nasazuje na děkovací stránku či shrnutí nákupu. Sbírá informace o počtu konverzí, kategorii, hodnotě i ID konverzí.
Pokud provozujete e-shop bude pro Vás měření hodnoty konverzí jednoduché a měření přinese samé cenné informace. Pokud ale vaše webová stránka sbírá vyplněné formuláře či je pro vás konverzí jiný cíl jehož hodnota se hůře měří, můžete si ji jednoduše nastavit sami. Stačí si stanovit přibližnou cenu, kterou pro vás jedna získaná konverze má.
Se správně nastaveným měřením konverzí bude mnohem jednodušší dělat informovaná rozhodnutí, stanovovat si další cíle a tvořit strategii online marketingových aktivit.
-
Cíle reklamy na Facebooku: dosah, návštěvnost, nebo konverze?
08.12.2021Už jste také někdy tápali, jaký cíl reklamy zvolit pro…
-
Co je remarketing?
27.10.2021Remarketing (známý také jako retargeting) je taktika zobrazování cílených reklam…
-
Crowdfunding jako marketingová strategie: Změní nové studie stereotyp financování start-upů?
14.10.2021Na crowdfunding se často díváme skrz prsty a bereme ho…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
Krok za krokem: Co by měl obsahovat každý social report?
17.06.2020Co by měl obsahovat každý report ze správy sociálních sítí?…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
Divoká debata SEO konzultantů. A jak byste odpověděli vy?
08.01.2019Chcete vědět, jaké weby zvládly podle naši konzultantů SEO na…
-
10 zahraničních blogů, které by měl znát každý copywriter
05.11.2018Copywriter = věčný student. Souhlasíte? V oboru však nezakrní jen ten,…
-
The Inbounder Global Conference 2018 – Novinky z onlajnu #Speciál
14.05.2018Exkluzivní reportáž z konference The Inbounder 2018! Přinášíme 4 rozhovory…
-
Jak dělat SEO bez SEO
18.01.2018V tomto článku si popíšeme externí vlivy působící na SEO…
-
Umělá inteligence v online marketingu: Riziko nebo příležitost?
24.08.2017Vývoj v oblasti umělé inteligence (AI) nabral značné tempo. Aby…
-
Případová studie: Jak zvýšit organickou návštěvnost o 1000 %
13.06.2017Zvyšování návštěvnosti a konverzí z přirozených výsledků vyhledávání je jednou…
-
8 nejlepších přednášek z konference Learn Inbound
23.11.2016Kromě 3XE Digital jsme se v Dublinu rozhodli navštívit i…
-
15 + 1 tipů, jak na e-mail marketing
13.10.2016Zákazníci otevřou průměrně méně než třetinu e-mailů a jen 5,4…
-
Novinky z onlajnu #8
31.08.2015Dnešním, v pořadí již 8. dílem, vás bude provázet Luděk…