Link Juice
Link juice je často používaný termín pro vyjádření hodnoty webu, která se předává skrz příchozí a odchozí odkazy. Čím kvalitnější weby budou odkazovat na váš web, tím roste hodnota vašeho link „juice“.
Správně postavená architektura webu je jedním ze základních stavebních kamenů SEO a předpokladem pro rankování webu ve vyhledávačích. Nejen, že přispívá vyhledávacímu robotovi k orientaci na webu a indexaci všech požadovaných stránek, ale pomáhá v orientaci samozřejmě i uživateli. A co by mělo zajímat především každého linkbuildera – pomáhá dopravit link juice z externích odkazů na místa, pro která byl určen. Byla by škoda, kdyby tak pracně získaný link juice přišel vniveč, zvlášť, když interní odkazy, jsou právě ty nejsnadněji kontrolovatelné a získatelné.
Vhodně navrženou architekturou webu docílíte toho, že stránky, které si zaslouží nejvíce link juice a měly by být vzhledem k hierarchii autoritativnější, link juice opravdu dostanou. Zajistíte díky ní jednoduchý průchod uživatelům po webu, který může vést například ke zvýšeným konverzím.
O tématech jako je získávání zpětných odkazů z externích webů nebo výběr vhodné domény k získání odkazu slyšíme v SEO éteru často. Většina z nás pak přitom zapomíná na jednu z nejdůležitějších částí budování odkazů – interní prolinkování. Přečtěte si proto celý článek na téma „Jak na analýzu distribuce link juice„.
Pro analýzu distribuce link juice je vhodné použít vizualizaci architektury a interního prolinkování. Díky aktualizaci Screaming Frogu z konce minulého roku lze vizualizaci architektury webu provést i v tomto nástroji. Výstup, který dostanete je hodně podobný například tomu ze Sitebulb.
-
Analýza odkazového profilu krok za krokem
03.02.2021Audit odkazového profilu představuje jednu ze základních činností každého SEO…
-
Automatizace SEO – ušetřili jsme více než 100 hodin práce během 20 dní
02.09.2020Jak zavést automatizaci, která bude přirozenou součástí procesů a bude…
-
Průvodce SEO pro začátečníky
05.08.2020Překvapila vás síla internetu a e-shopů v době koronakrize a…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
Kompletní návod: Jak na úspěšný blog post v 10 krocích
01.07.2020Vybudovat úspěšný blog dá práci, ale pokud víte, jak přistupovat…
-
Rizika mezinárodního SEO: Lokalizace obsahu & technické SEO
06.05.2020V druhém díle článku zaměřeném na rizika mezinárodního SEO se…
-
Jak oddělit zrno od plev u SEO konzultantů
04.03.2020Jak poznáte dobrého SEO konzultanta, jak si správně nastavit cíle…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2020
10.02.2020Google vs. Seznam. Tradičního zmapování poměru vyhledávání na Googlu a…
-
SEO milníky za rok 2019
29.01.2020Michal ve svém článku shrnul ty nejzásadnější SEO milníky za…
-
Jak na zahraniční linkbuilding
29.10.2019Stále častěji u nás klienti poptávají zahraniční linkbuilding. Ať už…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
6 hlavních linkbuildingových metrik. Je domain rating opravdu nejdůležitější?
13.05.2019To, že linkbuilding patří mezi nejpodstatnější rankovací faktory pro vyhledávače,…
-
Nezapomněli jste na interní prolinkování? Aneb jak na analýzu distribuce link juice
18.02.2019O tématech jako je získávání zpětných odkazů z externích webů…
-
6 tipů na nejlepší SEO čtení za 1/2 roku 2018
06.08.2018Asi bychom těžko spočítali, kolik článků o SEO vyjde během…
-
The Inbounder Global Conference 2018 – Novinky z onlajnu #Speciál
14.05.2018Exkluzivní reportáž z konference The Inbounder 2018! Přinášíme 4 rozhovory…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Často kladené otázky v SEO
18.04.2017Na co se ohledně SEO ptáte nejčastěji? Pokusili jsme se…
-
Nepodceňujte interní prolinkování webu
10.03.2016Interní prolinkování webu stále patří mezi opomíjené optimalizační aktivity. Jaké…