Menu

Link Juice

Link juice je často používaný termín pro vyjádření hodnoty webu, která se předává skrz příchozí a odchozí odkazy. Čím kvalitnější weby budou odkazovat na váš web, tím roste hodnota vašeho link „juice“.

Správně postavená architektura webu je jedním ze základních stavebních kamenů SEO a předpokladem pro rankování webu ve vyhledávačích. Nejen, že přispívá vyhledávacímu robotovi k orientaci na webu a indexaci všech požadovaných stránek, ale pomáhá v orientaci samozřejmě i uživateli. A co by mělo zajímat především každého linkbuildera – pomáhá dopravit link juice z externích odkazů na místa, pro která byl určen. Byla by škoda, kdyby tak pracně získaný link juice přišel vniveč, zvlášť, když interní odkazy, jsou právě ty nejsnadněji kontrolovatelné a získatelné.

Vhodně navrženou architekturou webu docílíte toho, že stránky, které si zaslouží nejvíce link juice a měly by být vzhledem k hierarchii autoritativnější, link juice opravdu dostanou. Zajistíte díky ní jednoduchý průchod uživatelům po webu, který může vést například ke zvýšeným konverzím.

O tématech jako je získávání zpětných odkazů z externích webů nebo výběr vhodné domény k získání odkazu slyšíme v SEO éteru často. Většina z nás pak přitom zapomíná na jednu z nejdůležitějších částí budování odkazů – interní prolinkování. Přečtěte si proto celý článek na téma „Jak na analýzu distribuce link juice„.

Pro analýzu distribuce link juice je vhodné použít vizualizaci architektury a interního prolinkování. Díky aktualizaci Screaming Frogu z konce minulého roku lze vizualizaci architektury webu provést i v tomto nástroji. Výstup, který dostanete je hodně podobný například tomu ze Sitebulb.