Mobilní SEO
Se stále rostoucím počtem uživatelů mobilních zařízení připojených na internet je mobilní SEO opravdu aktuálním tématem. Mít mobilní či responzivní web je dnes již téměř povinností každého internetového prodejce. Co si ovšem pod pojmem mobilní SEO vlastně představit?
Co je to mobilní SEO
Mobilní SEO je úzká oblast, která v sobě zahrnuje všechny opatření a postupy, které směřují k lepšímu zviditelnění webu v mobilních výsledcích vyhledávání. Jedná se primárně o principy použitelnosti a o technickou stránku webu pro uživatele, kteří web navštěvují ze svého mobilního zařízení.
Chování uživatelů při vyhledávání na mobilních zařízeních se liší od chování uživatelů, kteří web navštíví na stolním počítači či na notebooku. V případě optimalizace pro mobilní zařízení je i na tento fakt nutno brát zřetel. Někdy bývá k mobilnímu SEO řazena také optimalizace mobilních aplikací.
V čem se liší mobilní SEO a klasické SEO pro stolní počítače a notebooky?
- Vyhledávání uživatelů – ne bez důvodu klademe na první místo rozdílný způsob vyhledávání uživatelů, kteří vyhledávají na mobilních zařízeních, a těmi, kteří pro vyhledávání používají klasické stolní počítače nebo notebooky. Souvisí to i s tím, v jaké situaci zrovna vyhledáváme – zda z pohodlí domova, z práce pomocí notebooku či na cestách přes mobilní telefon. Uživatelé na mobilních zařízeních obvykle požadují rychlou pomoc a ne příliš informací. Často také bývají vyhledávány lokální dotazy (kupříkladu „kadeřnictví Praha 6“). Kombinace lokální a mobilní optimalizace je tedy skvělou volbou.
- Obsah webu – každý provozovatel mobilních webů musí mít neustále na paměti, že parametry vyobrazení internetové stránky na mobilních zařízení jsou dost omezené. Je třeba vytvořit kompaktní strukturu textu a obrázků, kterou bude možné na displeji mobilních zařízení bez obtíží zobrazit.
- Rychlost načítání – rychlost načítání webu hraje v mobilním SEO klíčovou roli. Jedná se dokonce o parametr, který je důležitější než u klasické optimalizace. Mobilní zařízení mívají často menší výpočetní kapacitu než stolní počítače a notebooky, proto může být zobrazování velkých obrázků a html kódů problematické.
- Sitemap – je důležité mít k dispozici mapu stránek speciálně pro mobilní web, kterou by měl uživatel co nejdříve po spuštění mobilní verze dát k dispozici vyhledávacím robotům. Sitemap musí obsahovat jen ty URL adresy, které existují na mobilní verzi.
- Meta description – každý meta popisek musí být unikátní a měl by obsahovat 90 až 120 znaků. Delší textové řetězce nebudou při mobilním vyhledávání vůbec zobrazeny.
Kolik stojí mobilní SEO?
Odhadnout předem cenu za mobilní SEO je velmi obtížný úkol. Závisí totiž na mnoha různých faktorech (kupříkladu zda daný web již disponuje mobilní či responzivní verzí, na jaké úrovni je apod.), ceny za tuto službu jsou tudíž velmi individuální.
Mobilní SEO je, stejně jako optimalizace pro vyhledavače, tj. klasické SEO, soustavná činnost, u které je předem velmi náročné odhadnout finální náklady. Nečekejte od nás žádné cenové balíčky za mobilní SEO. Podobné naceňování považujeme za velmi nestandardní a neprofesionální.
Rozdíl mezi mobilním a responzivním webem
Mobilní web je speciální verzí klasického webu. Web po vstupu uživatele rozpozná, zda návštěva pochází z mobilního či desktopového zařízení, a automaticky zobrazí příslušnou verzi. Hlavními výhodami mobilní verze webu jsou vysoká rychlost načítání, nižší náročnost provedení, vyšší použitelnost a lepší uživatelské rozhraní pro mobilní zařízení a v neposlední řadě i možnost překliknout se na klasický web. Nevýhodou naopak může být existence dvou verzí webu a s tím související dvě administrace – web je tedy náročnější na údržbu.
Responzivní web, přesněji řečeno responzivní design, je založen na tom, že existuje pouze jedna verze webu pro všechna zařízení a tím i jedna URL. Tato verze se však na každém zařízení zobrazuje trochu jinak – velikost webu se automaticky přizpůsobí velikosti rozlišení displeje cílového zařízení. Hlavní výhodou responzivních webů je již zmíněná jednotná verze stránek a s tím související jednotná verze URL, jednotná analytika a jednotná administrace. Z hlediska SEO je responzivní web vhodnější kvůli lepšímu budování odkazového profilu (získané odkazy se netříští mezi dvě verze webu). Nevýhodou je pak vyšší datová náročnost na načtení webu a složitější realizace.
Proč poptat mobilní SEO právě u nás?
- Jsme specialisté na SEO – máme jedno z největších SEO oddělení v ČR.
- Využíváme mnohaleté zkušenosti z desítek projektů všech typů i velikostí.
- Mobilní SEO jsme schopni poskytnout pro weby v češtině, angličtině, němčině či slovenštině.
-
Universal Analytics končí, ať žije Google Analytics 4!
06.06.2023Blíží se konec starého analytického nástroje, pomocí kterého jsme mohli…
-
MONETA Money Bank: Jak jsme pomohli vybudovat SEO jedničku bankovního sektoru (Case Study)
12.12.2022MONETA Money Bank je nezpochybnitelný leader na poli SEO v…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Marketing po pandemii: 4 nejdůležitější poučení
25.08.2021S koronavirem máme spojena jen samá negativa. Některé oblasti trhu…
-
Mobilní SEO: Jak účinně zviditelnit web ve výsledcích vyhledávání
04.08.2021Mobilní SEO je rozvíjející se SEO disciplína, která má za…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2019
24.01.2019Jaký je aktuální poměr vyhledávání mezi Googlem a Seznamem na…
-
SEO milníky v roce 2018
17.12.2018Rok 2018 přinesl nemálo změn, vyhledávací algoritmy jsou chytřejší a…
-
Agentura eVisions se stala oficiálním partnerem SEOlogera a vy tam nesmíte chybět!
29.05.2018Znáte to „tajné“ místo, kde se každý měsíc schází absolutní…
-
Infografika: Vývoj mobilní návštěvnosti v ČR
22.01.2018Stále přemýšlíte, zda pro vás má smysl sledovat mobilní návštěvnost?…
-
SEO 2018: Co nás čeká a nemine?
18.12.2017Ani v roce 2018 SEO neupadne v zapomnění. Naopak -…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
E-commerce v Polsku: Jak se na internetu chová polský zákazník?
06.06.2017Polský trh se od toho českého hodně liší. V následujícím…
-
Často kladené otázky v SEO
18.04.2017Na co se ohledně SEO ptáte nejčastěji? Pokusili jsme se…
-
Lokální SEO: Jak ho dělat správně?
13.02.2017V zahraničí je lokální SEO velkým tématem, v Česku neprávem…