Obsahový audit webu
Fungující web stojí hned na několika pilířích a jedním z nim je právě kvalitní obsah. Ten by měl být ideálně přizpůsobený zákazníkům i vyhledávačům, poutavý a bez gramatických chyb. Nejste si jistí, zda je obsah vašeho webu po všech (a na všech) stránkách vyladěný? Dopřejte mu kritické oko odborníků a získejte podnětné tipy a doporučení, co vylepšit.
Co je obsahový audit webu?
V rámci obsahového auditu se zaměříme na váš web z hlediska obsahu. Zrevidujeme jej a odhalíme případné mezery, které by mohly bránit v plnění jeho obchodních či marketingových cílů. Jednoduše řečeno my objevíme nesrovnalosti a příležitosti a vy získáte srozumitelná doporučení a podněty, jak k obsahu přistupovat lépe.
Váš obsah pod naší lupou
Pod rukama nám tak projdou kategorické a produktové texty, blogové články i texty na bannerech. Zajímat nás přitom nebude pouze to, zda jsou texty účelně a kvalitně napsané, ale jestli dávají v celkovém kontextu smysl, jsou správně optimalizované a uživatelsky přívětivé. Okrajově proto zabrousíme i do SEO a UX, protože i tyto aktivity s obsahem úzce souvisí.
Kdy je pro vás obsahový audit vhodný?
- Obsah si tvoříte sami a chcete znát názor odborníků.
- S obsahem vám pomáhají interní copywriteři a nejste si jistí jeho kvalitou.
- Obsah má podle vás mouchy, ale nechcete platit za jeho přetextování.
- Váš web je přeložený z jiné jazykové mutace a je třeba zkontrolovat překlady i lokalizaci.
Obsahový audit vs. SEO audit
Obsahový audit neslouží k odhalení technických a SEO nedostatků na webu. Pro tyto účely vám rádi zpracujeme detailní SEO analýzu, kde kromě obsahu zkoumáme také pokrytí klíčových slov na webu, zpětné odkazy i viditelnost vašeho webu v porovnání s konkurencí.
Nejste jistí, která analýza je pro váš web nejvhodnější? Ozvěte se nám a společně vymyslíme to nejlepší možné řešení přímo pro vás.
Na co všechno se zaměříme?
Předmětem obsahového auditu je jakýkoliv textový obsah na webu. Konkrétně se jedná o:
- názvy kategorií a menu
- kategorické texty
- popisky produktů
- stránku o nás
- kontaktní stránku
- texty na bannerech a CTA tlačítkách
- metatitulky a metapopisky
- FAQ (nejčastější dotazy)
A pokud máte blog či jinou obsahovou sekci, pak také:
- aktuálnost a frekvenci publikace článků
- výběr témat
- čtivost a hodnotu článků
- strukturu a formátování
- pokrytí klíčových slov
- interní prolinkování
- propojení s produkty/službami
- vizuál článků
Jak spolupráce s námi probíhá?
A nakonec – rádi si s vámi domluvíme společný call, kde probereme konkrétní poznatky z auditu a případné další kroky.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí