Obsahový marketing
Co je obsahový marketing?
Pojem obsahový marketing (překlad z anglického content marketing) je často považován za copywriting, ale obsah nemusí mít pouze textovou podobu. V obsahovém marketingu pracujeme s různými typy obsahu od blogových a PR článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky až po podcasty a případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaši značce na míru. Pravidelná tvorba obsahu zkušenými copywritery pomůže upevnit pozici vaší firmy v očích veřejnosti a zacílit na potenciální zákazníky.
Cíle a přínosy obsahového marketingu
Cíle obsahového marketingu mohou být různé, měly by však směřovat k určité formě prodeje. Pravidelnou tvorbou hodnotného obsahu lze podpořit prodej produktů/služeb, zvýšit povědomí o značce či vybudovat lepší vztah se zákazníky. Souběžně s tím je třeba myslet na samotné konzumenty obsahu, tedy čtenáře, potažmo zákazníky a servírovat jim obsah, který je bude bavit.
Obsahový marketing má nejčastěji za cíl:
- zaujmout potenciální zákazníky,
- posílit loajalitu těch současných,
- zvýšit povědomí o vaší značce,
- podpořit prodeje,
- přirozeně zvýšit návštěvnost webu,
- upevnit pozici značky na trhu a její důvěryhodnost,
- ušetřit peníze za placenou reklamu,
- vybudovat pozici odborníka a autority,
- oslovit širší cílovou skupinu,
- vybudovat komunitu,
Obsahová strategie jako základ content marketingu
Základním stavebním kamenem obsahového marketingu je správně nastavená obsahová strategie. Ta by měla být šitá na míru projektu či značce, jejím cílům a relevantním cílovým skupinám. V rámci komplexní obsahové strategii rozklíčujeme, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, jaké mají potřeby a jaký obsah chtějí konzumovat. Na základě toho navrhneme vhodné typy obsahu a kanály, kde tyto cílové skupiny zachytíme a oslovíme.
V rámci obsahové strategie získáte:
- definici vaší současné pozice na trhu,
- obsahový audit webu a doporučení pro vylepšení,
- analýzu konkurence a Content Gap analýzu odhalující vaše obsahové mezery,
- definici cílových skupin a 3 hlavní persony, které je zastupují,
- návrhy vhodných typů obsahu,
- návrhy vhodných kanálů, kterými oslovíte nové i stávající zákazníky,
- definici ton of voice (tón komunikace) vaší značky,
- jednoduchý komunikační manuál,
- publikační plán pro blog obsahující 100 témat,
- základní pravidla a doporučení pro tvorbu kvalitního obsahu,
- návod na vyhodnocování úspěšnosti textů.
Typy obsahu, které dokážeme připravit
Aby měl obsahový marketing smysl, obsah je třeba tvořit pravidelně a v dostatečné kvalitě. Každý formát obsahu má svá specifika a je rozdíl, pokud text píše nezkušený autor nebo seniorní copywriter s přesahem do dalších vertikál online marketingu.
Naši copywriteři mají nejen rozličné zkušenosti s mnoha typy obsahu a oborů, ale také znalost SEO, které s copywritingem úzce souvisí.
V rámci obsahového marketingu vám pomůžeme s:
- s tvorbou publikačního plánu pro blog,
- se správou blogu a psaním článků,
- s tvorbou PR článků,
- textací webu (texty do kategorií, produktové stránky, FAQ..)
- textací bannerů a inzerátů,
- textací newsletterů,
Pokud už obsah tvoříte, ale nejste si jistí jeho kvalitou, rádi vám jej zrevidujeme v rámci obsahového auditu.
Cena obsahového marketingu
Cenu obsahového marketingu určujeme individuálně dle velikosti projektu a jeho cílů. Cena publikačního plánu závisí na počtu témat i množství článků, které chcete měsíčně na blogu publikovat. Pokud vás zajímá, kolik by stál obsahový marketing přímo pro váš projekt, ozvěte se nám – rádi vám přípravíme individuální cenovou nabídku.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí
Naši spokojení klienti
Náš tým pro obsahový marketing
-
Jak dosáhnout úspěchu prostřednictvím standardního SEO a obsahového marketingu: z 30 na 3 000 kliknutí denně
28.06.2022V této případové studii se dozvíte, jak se nám podařilo…
-
Marketingový kalendář 2022
28.01.2022Nový rok je již v plném proudu a nyní je…
-
Nejbizarnější účty na TikToku. Tady zůstává rozum stát!
20.01.2022Sociální síť TikTok trhá rekordy, s počtem okolo 1,5 milionu…
-
Největší internetové kauzy roku 2021. Zasáhly vás?
15.12.2021Jako každý rok přinášíme přehled nejpikantnějších kauz roku 2021, které…
-
Jak získat na TikToku followery a vše, co o tomto fenoménu potřebujete znát
29.11.2021Popularita sociální sítě TikTok roste každým dnem a ten, kdo…
-
Jak rychle a efektivně rozjet účet na Instagramu od nuly (Case Study)
18.11.2021Začínáte s novým instagramovým účtem? Počet sledujících rovný nule se…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Reklama jako vizuální smog: Můžeme to napravit?
22.09.2021Města jsou plná vývěsních štítů, reklamních sloganů, billboardů a poutačů.…
-
Marketing po pandemii: 4 nejdůležitější poučení
25.08.2021S koronavirem máme spojena jen samá negativa. Některé oblasti trhu…
-
6 aplikací, které vám usnadní tvorbu a plánování obsahu na sociální sítě
07.07.2021Vybrali jsme pro vás naše nejoblíbenější aplikace, které vám pomohou…
-
Buffer, Later, ZoomSphere a další: Nejlepší aplikace pro plánování příspěvků
26.05.2021O úspěchu svého obsahu na sociálních sítích rozhodujete ještě předtím,…
-
Nejúspěšnější kampaně na TikToku: Jak na ně?
19.04.2021TikTok je světově nejstahovanější aplikace roku 2020, která je k…
-
Jak na high quality článek? Kvalitní obsah prodává
07.04.2021V čem se vlastně liší obyčejný PR článek a opravdu…
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…
-
SEO & Content: 5 tipů, jak dosáhnout lepší pozice v SERP díky obsahu
03.06.2020Kvalitní obsah dokáže přitáhnout pozornost čtenářů i vyhledávačů. Přemíra klíčových…
-
Největší zabijáci webového obsahu (a konverzí). Čeho se vyvarovat?
01.04.2020Zase vás někdo někde vítá? Z popisu produktu jste tak…
-
Jak efektivně využívat Instagram Stories?
18.03.2020Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost…
-
Nejlepší obsahové počiny roku 2019
10.12.2019Obsahový marketing byl letos znovu nabitý spoustou skvělých počinů. Které…
-
CopyCamp 2019: Co nám radí špičky z oboru?
14.10.2019Jubilejní CopyCamp 2019 byl velký a hvězdný. Pokud vám něco…
-
Jak řešit SEO pro obsahové & zpravodajské weby
02.09.2019Pro obsahové a zpravodajské weby je SEO zásadní nejen z…