Obsahový marketing
Co je obsahový marketing?
Pojem obsahový marketing (překlad z anglického content marketing) je často považován za copywriting, ale obsah nemusí mít pouze textovou podobu. V obsahovém marketingu pracujeme s různými typy obsahu od blogových a PR článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky až po podcasty a případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaši značce na míru. Pravidelná tvorba obsahu zkušenými copywritery pomůže upevnit pozici vaší firmy v očích veřejnosti a zacílit na potenciální zákazníky.
Cíle a přínosy obsahového marketingu
Cíle obsahového marketingu mohou být různé, měly by však směřovat k určité formě prodeje. Pravidelnou tvorbou hodnotného obsahu lze podpořit prodej produktů/služeb, zvýšit povědomí o značce či vybudovat lepší vztah se zákazníky. Souběžně s tím je třeba myslet na samotné konzumenty obsahu, tedy čtenáře, potažmo zákazníky a servírovat jim obsah, který je bude bavit.
Obsahový marketing má nejčastěji za cíl:
- zaujmout potenciální zákazníky,
- posílit loajalitu těch současných,
- zvýšit povědomí o vaší značce,
- podpořit prodeje,
- přirozeně zvýšit návštěvnost webu,
- upevnit pozici značky na trhu a její důvěryhodnost,
- ušetřit peníze za placenou reklamu,
- vybudovat pozici odborníka a autority,
- oslovit širší cílovou skupinu,
- vybudovat komunitu,
Obsahová strategie jako základ content marketingu
Základním stavebním kamenem obsahového marketingu je správně nastavená obsahová strategie. Ta by měla být šitá na míru projektu či značce, jejím cílům a relevantním cílovým skupinám. V rámci komplexní obsahové strategii rozklíčujeme, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, jaké mají potřeby a jaký obsah chtějí konzumovat. Na základě toho navrhneme vhodné typy obsahu a kanály, kde tyto cílové skupiny zachytíme a oslovíme.
V rámci obsahové strategie získáte:
- definici vaší současné pozice na trhu,
- obsahový audit webu a doporučení pro vylepšení,
- analýzu konkurence a Content Gap analýzu odhalující vaše obsahové mezery,
- definici cílových skupin a 3 hlavní persony, které je zastupují,
- návrhy vhodných typů obsahu,
- návrhy vhodných kanálů, kterými oslovíte nové i stávající zákazníky,
- definici ton of voice (tón komunikace) vaší značky,
- jednoduchý komunikační manuál,
- publikační plán pro blog obsahující 100 témat,
- základní pravidla a doporučení pro tvorbu kvalitního obsahu,
- návod na vyhodnocování úspěšnosti textů.
Typy obsahu, které dokážeme připravit
Aby měl obsahový marketing smysl, obsah je třeba tvořit pravidelně a v dostatečné kvalitě. Každý formát obsahu má svá specifika a je rozdíl, pokud text píše nezkušený autor nebo seniorní copywriter s přesahem do dalších vertikál online marketingu.
Naši copywriteři mají nejen rozličné zkušenosti s mnoha typy obsahu a oborů, ale také znalost SEO, které s copywritingem úzce souvisí.
V rámci obsahového marketingu vám pomůžeme s:
- s tvorbou publikačního plánu pro blog,
- se správou blogu a psaním článků,
- s tvorbou PR článků,
- textací webu (texty do kategorií, produktové stránky, FAQ..)
- textací bannerů a inzerátů,
- textací newsletterů,
Pokud už obsah tvoříte, ale nejste si jistí jeho kvalitou, rádi vám jej zrevidujeme v rámci obsahového auditu.
Cena obsahového marketingu
Cenu obsahového marketingu určujeme individuálně dle velikosti projektu a jeho cílů. Cena publikačního plánu závisí na počtu témat i množství článků, které chcete měsíčně na blogu publikovat. Pokud vás zajímá, kolik by stál obsahový marketing přímo pro váš projekt, ozvěte se nám – rádi vám přípravíme individuální cenovou nabídku.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí
Naši spokojení klienti
Náš tým pro obsahový marketing
-
Jak řešit SEO pro obsahové & zpravodajské weby
02.09.2019Pro obsahové a zpravodajské weby je SEO zásadní nejen z…
-
Jak na efektivní copy rešerši v 6 krocích
03.06.2019Přečtěte si, jak na efektivní rešerši, která vám pomůže nasát…
-
Případovky, hacky i reklamní faily: Čím nás dostal letošní Content First?
29.05.2019Minulý týden se na Pankráci sešla pěkná spousta copywriterů, markeťáků…
-
Editace fotek na Instagram (Stories) step by step – Novinky z onlajnu #speciál
19.05.2019Instagram je vizuální platforma, kde kvalitní a autentické fotografie jsou…
-
TOP 9 zdrojů obrázků zdarma, u kterých neuvěříte, že jsou opravdu gratis
18.03.2019Na Pexels nebo Pixabay zabrousí pro fotky zdarma kdekdo. My…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2019
24.01.2019Jaký je aktuální poměr vyhledávání mezi Googlem a Seznamem na…
-
10 zahraničních blogů, které by měl znát každý copywriter
05.11.2018Copywriter = věčný student. Souhlasíte? V oboru však nezakrní jen ten,…
-
Novinky z onlajnu #40 – Vánoční speciál
15.10.2018Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady… Novinky z onlajnu si…
-
Zákulisní informace #2: Rozhovor s náčelnicí copywritingu Martinou Habartovou
08.10.2018Pracujete v online marketingu a zajímá vás, jak vypadá pracovní…
-
Jak na SEO blogu: Checklist & videorozhovor s úspěšnými blogery
16.09.2018Rádi byste zvýšili návštěvnost svého blogu bez tisícových investic do…
-
Novinky z onlajnu #39
03.09.2018Prázdniny jsou sice za námi, nicméně ani během nich jsme…
-
Slovníky pro kopíky. Ve kterých se vyplatí zalistovat?
27.08.2018Když skvělý nápad střídá nápad ještě lepší, zdá se život…
-
Copywriterův jízdní řád: Nastupovat! Jedém!
16.07.2018Přijíždí vaše texty ke klientům na čas jako šinkanzen, nebo…
-
17 tipů, jak překonat okurkovou sezónu a tvořit skvělý obsah
02.07.2018Pokud se věnujete tvorbě textového obsahu, určitě znáte situaci, kdy…
-
Marketingové čtrnáctero pro německý trh
25.06.2018Důvěryhodnost, právní čistota, kvalitní produkt/služba či respektování marketingových odlišností na…
-
Content First 2018: Obsah je král, ale musíte ho naučit vládnout
18.06.2018V marketingových vodách stokrát omílaná fráze, že obsah je král,…
-
Novinky z onlajnu #37
14.06.2018Náš mediální tým opět nezahálel a bedlivě sledoval, kde se…
-
14 typů obsahu, které lidé milují
07.06.2018Obsah je král, ale jaký byste měli tvořit právě pro…
-
Jak předejít copywriterovu vyhoření
31.05.2018Ve světě copywriterů střídá krása nádheru. Každý den se cítíte…
-
The Inbounder Global Conference 2018 – Novinky z onlajnu #Speciál
14.05.2018Exkluzivní reportáž z konference The Inbounder 2018! Přinášíme 4 rozhovory…