Menu

Optimalizace videí pro vyhledavače

Obecně rozšířeným mýtem je, že cílem SEO je pouhé zlepšení pozic klíčových slov ve vyhledávačích. To je však velmi zjednodušený pohled. Cílů, kterých se snažíme u našich klientů dosáhnout, je celá řada. Tím nejdůležitějším je téměř vždy navýšení zisku z přirozených výsledků vyhledávání vyhledávačů (Google, Seznam.cz apod). Toho dosahujeme buď zvýšením objemu návštěvnosti nebo zlepšením kvality (zvýšením relevance) přiváděné návštěvnosti.

Dalšími cíli SEO mohou být také zlepšení dohledatelnosti ve vyhledávačích, optimalizace obrázků, optimalizace videí na YouTube, zlepšení výsledků na dotazy lokálního charakteru (lokální SEO), zviditelnění na mobilních zařízeních nebo odstranění penalizace.

Optimalizace videí pro vyhledavače je nedílnou a velmi důležitou součástí optimalizace pro vyhledavače. U nezanedbatelného počtu internetových stránek se může jednat o velmi zásadní zdroj návštěvnosti a konverzí.

Vyhledávače stále více integrují videa a obrázky do výsledků vyhledávání (např. z Youtube, , proto nabývá optimalizace těchto netextových prvků webu na důležitosti.

Často je totiž mnohem jednodušší umístit se ve výsledcích vyhledávání s videem nebo obrázkem než s klasickým textovým obsahem.

Aby dokázaly vyhledávače obsah netextového prvku na webu identifikovat, je třeba vhodně pracovat s klíčovými slovy.

Videa se stále častěji zobrazují ve výsledcích vyhledávání a nezřídka se na danou frázi objevují na pozicích před textovými inzeráty konkurence. V některých případech je proto optimalizace videí mnohem lepší strategií k dosažení vyšší návštěvnosti či konverzí než na běžné výsledky vyhledávání.

Při optimalizaci videí pro Youtube či pro vyhledavače je důležité zaměřit se zejména na následující faktory:

  • Využívat klíčová slova,
  • vhodně vyplnit titulek videa,
  • doplnit štítky (tagy),
  • přidat unikátní a zajímavý popisek,
  • využívat anotace, seznamy skladeb (playlisty) a komentáře
  • vkládat videa do stránek, na firemní blog nebo na sociální sítě