PNO
PNO = podíl nákladů na obrat.
Hodnota PNO nám říká, kolik % z obratu, který jsme získali díky reklamě, bylo potřeba za reklamu zaplatit. Se zkratkou PNO se můžete setkat v rozhraní Sklik. Oproti tomu v Google Ads se pracuje s poměrem Hodnota konverze/cena (což znamená obrácenou hodnotu PNO, kterou také nazýváme ROAS).
Výpočet PNO
PNO = náklady/obraty
Výpočet PNO v Google Ads
PNO = cena/hodnota konverze
Pokud např. vložím do reklamy 100 Kč a obrat mám 500 Kč, tak je mé PNO 0,2. Když ke vzorečku ještě přidám x 100, dostanu výsledek v procentech a tedy PNO bude 20%.
Čím nižší PNO, tím lépe má reklama funguje. Rádi byste věděli, jaká hodnota PNO je v pořádku? To Vám bohužel říct nedokážeme. U některých e-shopů se můžete setkat s tím, že mají vyšší marži, tím pádem se spokojí např. s PNO 20%, pro jiné bude 10% PNO ztrátové. Pro zjištění obratů je potřeba mít aktivní měření konverzí kampaní.
V praxi se setkáte s tím, že PNO budete využívat především k vyhodnocení úspěšnosti kampaní a při zásadním rozhodování, jak alokovat rozpočet mezi více reklamních kampaní.
PNO v Google Analytics
Pokud byste rádi reportovali PNO v Google Analytics, musíte tuto metriku vytvořit. Ve správci půjdete do výběru dat a vyberete položku vypočítané metriky. Poté už stačí zadat vzorec a formátování v procentech.
Vzorec pro Google Analytics
{{Cena}} / {{Tržby}}
Pro metriku PNO jsou důležité náklady. Z Google Ads se po propojení s Google Analytics importují automaticky. Pokud byste rádi viděli PNO pro Sklik, Facebook nebo display reklamu, musíte si tam náklady importovat.
PNO se z Google Analytics dá importovat do reportů Google Data Studio.
U PNO nemůžeme pořčítat s tím, že vše doměříme na 100%. Museli byste znát všechny náklady spojené s prodejem, ale i marže na úrovně jednotlivých produktů. Berte tedy PNO spíše jako číslo orientační.
Dejte si také pozor na to, ať vyhodnocujete se stejnou sazbou. Buď to vše vyhodnocujte s DPH nebo bez něj.
-
Spolupráce eVisions a Nefertitis: Za 9 měsíců zvýšení tržeb na téměř 150 % díky PPC (CASE STUDY)
23.11.2020V létě roku 2019 nás kontaktoval majitel e-shopu Nefertitis s…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…