PPC
Zkratka PPC znamená Pay Per Click, tedy platba za kliknutí, což je hlavní charakteristikou PPC reklamy, neboť platíte až v momentě, kdy na vaší reklamu někdo klikne. Jinými slovy platíte až za reálně přivedenou návštěvnost.
Hlavní výhodou PPC kampaní je možnost vše měřit. Přesně víme, jaká klíčová slova fungují, které inzeráty jsou úspěšnější a která kreativa je pro zákazníka zajímavější. Pomocí těchto dat můžeme ve velmi krátkém časovém období zlepšit výkon kampaní. Dalším pozitivem je bezesporu rychlost s jakou se dají kampaně vytvořit a spustit. Tento typ kampaní je vhodný jak pro firmy z oblasti B2C tak B2B. PPC vyžaduje pouze dobře definované cíle.
Jedná se tedy o skvělý způsob, jak se zviditelnit na internetu – budete vidět ve vyhledávačích (Google, Seznam), na spoustě dalších webů pomocí bannerů (tzv. obsahová síť, např. Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz apod.) a na Youtube.
Na jaké vyhledávací dotazy se reklama zobrazí, jak bude vypadat, kolik za kliknutí nakonec zaplatíte a mnoho dalších parametrů ovlivníte správným nastavením PPC systémů.
A jaké druhy reklam Vám může PPC nabídnout?
- Google Nákupy/produktové kampaně v Skliku – PLA či kampaně v nákupech jsou dlouhodobě jednou z nejefektivnějších cest ke konverzím. Nákupové kampaně jsou vhodné pro e-shopy.
- Vyhledávací síť – standardní inzeráty zobrazující se nad přirozenými výsledky vyhledávání; významný zdroj zákazníků pro mnohé e-shopy, který se však kreativně dá využít i pro budování značky
- Display (bannerová reklama) – display reklama je výborným způsobem jak zvýšit povědomí o značce a zároveň dokáže zasáhnout vaší cílovou skupinu při procházení různých obsahových webů
- Remarketing – kampaně, které jsou zacílené na uživatele, kteří již navštívili Váš e-shop či stránku
- Videoreklama na Youtube – momentálně zřejmě nejpoužívanější brandingový nástroj
- Propagace aplikací
- Zbožové srovnávače – životně důležitý prodejní kanál pro mnoho e-shopů
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně
10.03.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
Nové rozšíření o formulář v Google Ads je tu. Komu pomůže a jak ho nastavit?
18.11.2019Rozšíření očekávané již od květnové konference Google Marketing Live je…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Novinky z onlajnu #41 – Berlínský speciál
28.11.2018Nedávno jsme se s naším německým týmem vydali do Berlína,…
-
Novinky z onlajnu #40 – Vánoční speciál
15.10.2018Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady… Novinky z onlajnu si…
-
Novinky z onlajnu #39
03.09.2018Prázdniny jsou sice za námi, nicméně ani během nich jsme…