PPC
Zkratka PPC znamená Pay Per Click, tedy platba za kliknutí, což je hlavní charakteristikou PPC reklamy, neboť platíte až v momentě, kdy na vaší reklamu někdo klikne. Jinými slovy platíte až za reálně přivedenou návštěvnost.
Hlavní výhodou PPC kampaní je možnost vše měřit. Přesně víme, jaká klíčová slova fungují, které inzeráty jsou úspěšnější a která kreativa je pro zákazníka zajímavější. Pomocí těchto dat můžeme ve velmi krátkém časovém období zlepšit výkon kampaní. Dalším pozitivem je bezesporu rychlost s jakou se dají kampaně vytvořit a spustit. Tento typ kampaní je vhodný jak pro firmy z oblasti B2C tak B2B. PPC vyžaduje pouze dobře definované cíle.
Jedná se tedy o skvělý způsob, jak se zviditelnit na internetu – budete vidět ve vyhledávačích (Google, Seznam), na spoustě dalších webů pomocí bannerů (tzv. obsahová síť, např. Seznam.cz, Novinky.cz, Sport.cz apod.) a na Youtube.
Na jaké vyhledávací dotazy se reklama zobrazí, jak bude vypadat, kolik za kliknutí nakonec zaplatíte a mnoho dalších parametrů ovlivníte správným nastavením PPC systémů.
A jaké druhy reklam Vám může PPC nabídnout?
- Google Nákupy/produktové kampaně v Skliku – PLA či kampaně v nákupech jsou dlouhodobě jednou z nejefektivnějších cest ke konverzím. Nákupové kampaně jsou vhodné pro e-shopy.
- Vyhledávací síť – standardní inzeráty zobrazující se nad přirozenými výsledky vyhledávání; významný zdroj zákazníků pro mnohé e-shopy, který se však kreativně dá využít i pro budování značky
- Display (bannerová reklama) – display reklama je výborným způsobem jak zvýšit povědomí o značce a zároveň dokáže zasáhnout vaší cílovou skupinu při procházení různých obsahových webů
- Remarketing – kampaně, které jsou zacílené na uživatele, kteří již navštívili Váš e-shop či stránku
- Videoreklama na Youtube – momentálně zřejmě nejpoužívanější brandingový nástroj
- Propagace aplikací
- Zbožové srovnávače – životně důležitý prodejní kanál pro mnoho e-shopů
-
Jaké fíčury na nás Sklik připravuje v roce 2018?
28.06.2018Začátkem měsíce proběhlo již druhý Sklik Expert fórum a my…
-
Novinky z onlajnu #37
14.06.2018Náš mediální tým opět nezahálel a bedlivě sledoval, kde se…
-
AdWords novinky: Co na vás kromě nového plánovače klíčových slov čeká?
12.03.2018Nové rozhraní AdWords bylo a zřejmě ještě chvíli bude žhavým…
-
Infografika: Marketingové konference, fóra a další oborové akce roku 2018
05.03.2018Rádi se sebevzděláváte, chcete předstihnout konkurenci nebo mít zkrátka přehled…
-
Jak na účinné PPC kampaně? Vyvarujte se nejčastějších chyb
19.02.2018Ať už jste ve světě PPC nováček, nebo ostřílený matador,…
-
Novinky z onlajnu #33
25.01.2018Zajímá vás, jaké novinky se v marketingu objevily? Potom si…
-
Jak dělat SEO bez SEO
18.01.2018V tomto článku si popíšeme externí vlivy působící na SEO…
-
Hlasové vyhledávání a PPC: Jde to vůbec dohromady?
15.01.2018Poslední dobou se hodně mluví o hlasovém vyhledávání (neboli Voice…
-
30 novoročních předsevzetí online marketéra
02.01.2018Kdy je nejlepší čas zatočit se svými hříchy než na…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
5 důvodů, proč přejít na nové AdWords
17.08.2017Po dlouhých devíti letech přichází nové rozhraní AdWords, které vedle…
-
Performance 2020 aneb Moonwalk by Warren Knight
28.06.2017Jak má vypadat ideální PPC specialista, jaká je budoucnost výkonnostní…
-
40 facebookových skupin pro markeťáky
09.05.2017Hotovo. Vyhrnuli jsme si rukávy a pustili se do velké…
-
10 (+1) e-booků, s kterými proniknete do světa online marketingu
24.04.2017Potřebujete se vzdělat v online marketingu a hladovíte po informacích?…
-
Největší kecy z online marketingu
31.03.2017Dali jsme dohromady přesně 50 největších klišé a keců, s…
-
Novinky z onlajnu #24
16.03.2017Od posledního dílu se toho ve světě online marketingu odehrálo…
-
Novinky z onlajnu #23
28.02.2017Pojďte se s námi podívat na to, co se událo…
-
Novinky z onlajnu #22
31.01.2017Luděk Pulicar a Pavel Bělík vás provedou trendy v online…