Real Time Bidding
Real Time Bidding je pokročilý způsob zobrazování internetové reklamy. Jedná se o prodej reklamního prostoru prostřednictvím automatizované bleskové aukce. V ní vystupují čtyři subjekty – vydavatel, dvě úrovně reklamního systému a samotný inzerent.
Vydavatel (správce reklamní plochy) nabídne volnou impresi (prostor pro 1 zobrazení reklamy) do aukce, která proběhne prostřednictvím platforem SSP (Supply Side Platform) a DSP (Demand Site Platform). Z ní vzejde jedno vítězné zobrazení, které vítězný inzerent využije pro svou reklamu. Tu zadal předtím společně s informacemi o tom, komu a jak chce reklamu zobrazit DSP systému, který za něj v aukci vystupuje. Celý proces RTB aukce probíhá automatizovaně během pouhých několika desítek milisekund ve chvíli, kdy je stránka vykreslována. Jak vyplývá z principu fungování RTB reklamy, platí se za zobrazení reklamy, nikoli za klik na ni, jako tomu je v případě klasické PPC reklamy.
Mezi hlavní výhody RTB patří možnost reklamu velmi přesně cílit na základě sofistikovaných podmínek a parametrů. Lze reklamu zobrazovat uživatelům na základě jejich zájmů nebo dalších informací – například podle jejich předchozího pohybu na webu, zhlédnutí či nezhlédnutí reklamy v minulosti, (ne)zareagování na ní a podobně. Cílit lze také na konkrétní stránky a pozice na nich.
Mezi nejpoužívanější systémy využívající princip RTB patří DoubleClick, AdForm a Etarget. Obecně RTB reklamu využívají především větší klienti, kteří do ní investují stovky tisíc až miliony korun měsíčně. Rádi vám ale pomůžeme s realizací kampaní i s podstatně nižšími rozpočty, proto se na nás neváhejte obrátit.
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Umělá inteligence v online marketingu: Riziko nebo příležitost?
24.08.2017Vývoj v oblasti umělé inteligence (AI) nabral značné tempo. Aby…
-
5 způsobů, jak se vypořádat s blokováním internetové reklamy
07.07.2016Internetovou reklamu bojkotuje čím dál, tím více uživatelů. Dá se…
-
Proč Google ruší pravý sloupec v Adwords a co to znamená pro SEO?
26.02.2016Google o víkendu zásadně překopal svůj vyhledávač - zrušil pravý…