Reklama
Často se stává, že se reklama zaměňuje s marketingem a naopak. Reklama jako taková, je ale pouze součástí marketingového mixu a tedy patří do oboru marketingu, ale není to jeho synonymum.
Definic je mnoho. Běžně reklama označuje hlavně placenou propagaci zboží či služeb, definice dle zákona ovšem zní takto:
„ …oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky, pokud není dále stanoveno jinak..“
Zákon 40/1995 Sb. (Zákon o regulaci reklamy)
Cíle reklamy:
Cílem reklamy je v kostce upozornění na produkt či službu, pomocí informace či emoce nebo obojího. Dále pak cíle reklamy vycházejí s rozhodnutí o tom, koho má reklama oslovit (tzn. Cílová skupina) a dále pak nastavením marketingového mixu, díky kterému se rozhodne čeho má požadovaná reklama dosáhnout. – např. informovat o novém produktu na trhu, vytvoření selektivní poptávky po značce („nejvyšší kvalita za rozumnou cenu“), tzv. upomínací reklama, která upozorňuje na ustálené výrobky na trhu (klasický příklad – coca-cola)
Konečnými cíli reklamy jsou pak:
- Zvýšení zisku, tržního podílu, či celkového obratu
- Zlepšení image brandu, nebo produktu či služby, který společnost poskytuje.
- Zvýšit povědomí o značce
- Zlepšení pověsti firmy
Reklama se pak dělí na to, kde, tedy v jakém médiu je umístěna. Každé medium (resp. tzv. komunikační kanál) má své specifické pro a proti.
Mezi komunikační kanály patří:
- Tištěná media
- Rozhlas
- Televize
- Internet (online reklama)
- Venkovní reklama
“Tell the truth, but make the truth fascinating. You know you can’t bore people into buying you product, you can only interest them into buying it”
– David Ogilvy
-
Co jsme si odnesli z nejnabušenějšího školení na téma „Meta reklamy“?
10.11.2023Protože v eVisions klademe důraz na vzdělávání, nenechali jsme si…
-
Co je remarketing?
27.10.2021Remarketing (známý také jako retargeting) je taktika zobrazování cílených reklam…
-
Reklama jako vizuální smog: Můžeme to napravit?
22.09.2021Města jsou plná vývěsních štítů, reklamních sloganů, billboardů a poutačů.…
-
Největší internetové kauzy roku 2020, které vám nemohly uniknout
27.12.2020Rok se s rokem sešel a my jsme si pro…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
Jarda Vidim: Jak řídit firmu a její marketing v době (korona) krize
14.04.2020Tipy a postřehy, jak uchopit marketing a vedení firmy během…
-
Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně
10.03.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
Novinky z onlajnu #42: Ideální FB příspěvek, cílená PPC reklama v TV a Instagram Creators Account
21.01.2019Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Tradičně vám…
-
12 příkladů perfektních německých marketingových kampaní roku 2018
10.12.2018Vaše studnice nápadů zeje prázdnotou? Vaše kreativita je na bodu…
-
Infografika: Marketingové konference, fóra a další oborové akce roku 2018
05.03.2018Rádi se sebevzděláváte, chcete předstihnout konkurenci nebo mít zkrátka přehled…
-
Novinky z onlajnu #34
28.02.2018Vítáme vás u posledních zimních Novinek z Onlajnu, které vám…
-
Hlasové vyhledávání a PPC: Jde to vůbec dohromady?
15.01.2018Poslední dobou se hodně mluví o hlasovém vyhledávání (neboli Voice…
-
7 magických vánočních reklam roku 2017 s myšlenkou
21.12.2017K Vánocům neodmyslitelně patří i vánoční reklamy, které se občas,…