SEO a linkbuilding v Rusku
V rámci našich služeb nabízíme klientům optimalizaci pro vyhledavače (zkráceně SEO) a linkbuilding na ruském trhu, resp. na rusky mluvících trzích. Rozjíždíte-li nový internetový projekt na těchto trzích nebo chcete-li zlepšit obchodní výsledky doposud existujících stránek či zviditelnit vaši značku a produkt, je tato nabídka určena právě vám.
Expanze na ruský trh je logickým krokem pro společnosti, které chtějí v online prostředí působit na mezinárodní úrovni. Při vstupu na ruský digitální trh si však musíte dávat pozor a zamyslet se, zda nepřizvat spolehlivého partnera, který všechny nástrahy ruského SEO a linkbuildingu zná. Proč? V Rusku nejenže platí jiná pravidla hry, ale hrají zde také zcela jiní hráči. Největší sociální sítí totiž není Facebook a nejpoužívanějším vyhledávačem není Google.
I přes určité obtíže související se vstupem na ruský trh se určitě vyplatí tento krok absolvovat. Potenciál je totiž téměř nekonečný. S více než 100 miliony aktivních internetových uživatelů a neustále rostoucími výdaji na reklamu, stejně jako tržbami, je Rusko dynamicky se rozvíjejícím trhem poskytujícím vhodnou příležitost k expanzi.
Specifika ruského trhu
Ruský trh má řadu zvláštností, které je potřeba brát v úvahu. S českým online prostředím ale sdílí jeden fenomén – existenci dvou relevantních vyhledávačů. Kromě Googlu v Rusku působí ještě Yandex.
Yandex je vyhledávač, který působil na ruském internetu dávno před vstupem Googlu. A právě mezi těmito dvěma vyhledávači probíhá největší souboj o prvenství na ruském trhu. Ten ještě zdaleka není na konci, jedno je však jisté. Každý, kdo zvažuje investovat do online marketingu v Rusku, by měl myslet na obě platformy.
Dalším specifikem rusky mluvících trhů je existence sociálních sítí, majících více uživatelů než Facebok nebo Instagram, které jsou nejrozšířenějšími platformami ve zbytku světa. Jde zejména o VKontakte a Odnoklassniki.
Důležitým fenoménem na ruském trhu jsou výrazné geografické, demografické a sociologické rozdíly. Takto obrovská země, jakou Rusko je, logicky nemůže být všude stejná. Rozdíly najdeme v internetové penetraci, používání různých aplikaci a sociálních sítí a samozřejmě i v kupní síle obyvatelstva a technologické gramotnosti. Na jedné straně stojí venkov a asijská část Ruska, na druhé evropská část a velká města. Západní giganti jako Google, Facebook či Instagram mají nejvyšší podíl uživatelů právě ve velkých městech jako Moskva nebo Petrohrad.
Při expanzi na ruský trh a všech SEO a linkbuilding aktivitách je třeba brát tyto rozdíly v úvahu a vhodným způsobem je využít.
Linkbuilding v Rusku
V ruském linkbuildingovém prostředí ještě donedávna převažoval snadný způsob získávání zpětných odkazů, tj. jejich nakupování. Google však nepřirozeným odkazům vyhlásil válku a důraz na přirozené zpětné odkazy začíná klást i Yandex. Doporučuje se proto neriskovat penalizaci a vyhýbat se oblíbeným placeným sítím určeným k nakupování odkazů (například populární web sape.ru).
Kvalitní linkbuilding v Rusku zahrnuje využívání .cn domén, webů v ruštině a webů hostovaných v Rusku. Spolupráce s weby s vysokým hodnocením domén je samozřejmostí.
Ruské SEO nástroje
Ruské nástroje jsou na ruských webech mnohokrát přesnější než ty běžně používané u nás a navíc poskytují dodatečné služby vázané na Yandex nebo ruské sociální sítě. Pro úspěšné SEO v Rusku je proto jejich použití více než žádoucí.
- HiConversion – Automatický systém správy cílení a správy reklamních kampaní na ruských sociálních sítích. Je propojen s ruským Facebookem, VK.com, OK.ru a myTarget.
- LinkPad – Služba, pomocí které zjistíte všechny informace o zpětných odkazech zvoleného webu (domény, anchor texty, externí linky, poměry dofollow a nofollow odkazů a mnoho dalšího).
- MegaIndex – Nástroj poskytující užitečné služby pro SEO a PPC analytiku.
- Social – Užitečný nástroj na umisťování reklamních postů do fanpages a skupin na sociálních sítích VKontakte, Odnoklassniki, Instagram nebo Telegram.
- Telderi – Výborná služba na kupování a prodej ruských domén a webů. Obsahuje všechny důležité informace o webech v aukci, například návštěvnost na webu, zdroje této návštěvnosti nebo měsíční výnosy webu.
- TopVisor – Široce zaměřená SEO platforma, výborně se hodí na práci s Yandex, obsahuje ranking checker a plánovač klíčových slov pro Yandex.
- Yandex.Checkout – Jedna z nejpopulárnějších platebních bran v Rusku.
- Yandex.Metrica – Jako má Google svůj Analytics, tak má také Yandex svou metriku.
Služby, které na ruském trhu poskytujeme
- SEO.
- Linkbuilding.
- Správu PPC kampaní.
- Webovou analytiku (implementace Yandex Metricy, měření, testování, vyhodnocování).
- Jednorázové analýzy (analýza klíčových slov, SEO analýzy, strategie linkbuildingu).
- Správu sociálních sítí.
Pro jaké vyhledávače v Rusku optimalizujeme?
- Yandex
- Google.ru
- Mail.ru
Ruské zbožové srovnávače, se kterými vám pomůžeme
- Market.Yandex.ru
- Price.ru
- Nadavi.ru
- Aport.ru
- Magazilla.ru
Naši spokojení klienti (SEO reference)
Náš SEO tým:
Chystáte se prorazit se svým projektem v Rusku? Potřebujete optimalizovat web pro ruské vyhledávače nebo nastavit PPC? Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.
-
Naordinovali jsme klinice SEO proceduru. A jaký je výsledek? Přeplněné KPI o 768 % (Case Study)
06.10.2021Před časem nás oslovila síť klinik, lékáren a laboratoří s…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
Často kladené otázky v SEO
18.04.2017Na co se ohledně SEO ptáte nejčastěji? Pokusili jsme se…
-
Google vs. Yandex – jak skončí souboj Titánů na ruském trhu?
10.03.2017Ačkoliv je Google světovou vyhledávací jedničkou, stále existují na planetě…
-
100 nejlepších online agentur v Rusku
29.11.2016Pro našince může být velmi obtížné zorientovat se na ruském…
-
Internetoví giganti v Rusku
25.01.2016Uvažujete o vstupu na ruský trh? Přečtěte si přehled těch…
-
SEO v roce 2016. Co nás nejspíš čeká?
18.12.2015Kudy se bude ubírat optimalizace pro vyhledávače v nadcházejícím roce?…
-
Yandex Webmaster Tools – proč je používat?
18.11.2015Bez Yandex.Webmaster (YW) budete mít při optimalizaci ruského webu svázané…
-
Yandex Metrica – implementace
22.04.2015Google Analytics zná dnes téměř každý, jak jste na tom…