Sociální sítě
Svět bez sociálních sítí si dnes už představíme jen těžko. Jsou hlavním komunikačním kanálem a slouží nejen pro naši osobní potřebu, ale často jsou už také nedílnou součástí firemní komunikace a PR. Pokud nejste na sociálních sítích, jako byste nebyli. Sociální sítě pomáhají firmám vybudovat si lidské, přátelské a loajální vztahy se zákazníky.
Být aktivní na sociálních sítích se vyplatí. Jsou vysoce efektivní pro komunikaci. Využívání reklamy na sociálních sítích je levné a jednoduché. Navíc díky nim zvyšujete svou důvěryhodnost a povědomí o firmě. Stačí si vybrat ze seznamu sociálních sítí tu správnou pro vás. Typy sociálních sítí jsou různé od těch profesních, přes osobnější až po ty čistě vizuální.
Nejpoužívanější sociální sítě v ČR – seznam
Jednička mezi všemi, i dnes stále jedna z nejznámějších sociálních sítí. Počet uživatelů této sítě sahá přes 2 miliardy a v České republice je to více než 5 milionů. S tímto počtem už se dá pracovat, proto byste tuto sociální síť rozhodně neměli podceňovat.
Stále ještě platí, že mít svou firmu na Facebooku je povinnost téměř pro každého, ať už jde o e-shop, B2B firmy, neziskové organizace, média či celebrity nebo vládní instituce. Díky Facebook Ads a dobře cílené reklamě dokážete zasáhnout relevantní publikum. Facebook by tak měl být na seznamu všech firem a podnikatelů.
Sociální síť zaměřená zejména na vizuální obsah si své fanoušky získala velmi rychle. Dnes má Instagram více než miliardu uživatelů, kteří denně nahrávají fotky na své profily. Přitom se nejedná jen o celebrity nebo blogery, ale i o firmy, které zde představují svou firemní kulturu. Skvěle využijete také stories, v nichž pomocí krátkých příběhů přiblížíte svou firmu a to, co děláte.
Při využívání této sociální sítě ale myslete především na to, že fotka nebo krátké video mají mluvit samy za sebe, snažte se proto, aby příspěvky byly esteticky co nejzajímavější. Instagram by neměl chybět na seznamu sociálních sítí žádné z B2C firem, které mají značku založenou na vizuálně atraktivním produktu (jídlo, doplňky, móda a další).
Sociální síť zaměřená na sdílení krátkých příspěvků s maximální délkou 280 znaků. U nás si Twitter nezískal takovou popularitu jako v zahraničí, nejvíce ho využívají novináři, média, celebrity, umělci, politici nebo marketéři či reklamní agentury. Skvěle se hodí na rychlé šíření obsahu do světa. Je však potřeba si uvědomit, že ve většině případů sdělení zůstane v bublině vašeho sociálního nebo profesního publika.
Ke stále více využívaným druhům sociálních sítí patří i LinkedIn, který slouží zejména pro profesionální networking a navazování kontaktů. Nejvíce ho využijí firmy z B2B sektoru. Společnosti ho mohou využít na sbírání leadů i prezentaci své firemní kultury či hledání nových talentů.
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Jak oslovit více než 5 000 000 zákazníků přes social a být hvězdou Blesku? (Case study)
07.10.2020Spojili jsme krásy Česka, sílu sociálních sítí, systematické myšlení, kreativní…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Krok za krokem: Co by měl obsahovat každý social report?
17.06.2020Co by měl obsahovat každý report ze správy sociálních sítí?…
-
Novinky z onlajnu #56 – Nový algoritmus Googlu i jak se tvoří sociální sítě v Oktagonu
10.06.2020Těšte se novinky ze světa online marketingu i rozhovor s…
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Checklist: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona) krize
20.04.2020Pokud dáte vaši značku do karantény a přestanete hovořit k…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
Jak efektivně využívat Instagram Stories?
18.03.2020Stories na Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak přitáhnout větší pozornost…
-
Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně
10.03.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro…
-
Case study: Jak jsme z minerálních hnojiv udělali hot FB topic a zvýšili organický dosah YoY o 269 %
13.02.2020Tato případovka vás přesvědčí, že každý obor je dost sexy…
-
Největší internetové kauzy roku 2019. Znáte všechny?
16.12.2019Lidé jsou vynalézaví a schopní vymyslet cokoliv, aby virtuální prostředí…
-
5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04.11.2019Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál,…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
Novinky z onlajnu #48 – Návod na expanzi + 6 tipů na super teambuilding
12.08.2019Hlavním tématem dalšího dílu Novinek z onlajnu je expanze do…
-
22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn
15.07.2019Došla vám inspirace na obsah pro vaše profily na sociálních…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Případovky, hacky i reklamní faily: Čím nás dostal letošní Content First?
29.05.2019Minulý týden se na Pankráci sešla pěkná spousta copywriterů, markeťáků…