Menu

Obsahový marketing pro firemní blog

Obsahový marketing pro firemní blog

Říkáte si, že blog má v dnešní době každý? Ne každému ovšem funguje. Pokud dáte lidem a vyhledavačům přesně to, co chtějí číst, máte v ruce jeden z nejefektivnějších nástrojů obsahového marketingu. Díky hodnotnému obsahu snáze oslovíte nové zákazníky a těm stávajícím dáte důvod, proč se k vám na web vracet.

Že na tvorbu blogu nemáte čas? Nebo články píšete (ať už sami nebo s pomocí vlastních copywriterů), ale máte pocit, že je nikdo nečte a blog nemá jasný směr?

Svěřte blog do našich rukou a oslovte zákazníky obsahem, který má smysl.

S blogem vám pomůžeme, pokud chcete:

  • aby ho čtenáři opravdu četli,
  • dostat lidi na web přirozenou cestou,
  • podpořit prodej svých produktů nebo služeb,
  • ušetřit peníze za placenou reklamu,
  • posílit svou značku a web,
  • vybudovat komunitu čtenářů,
  • zvýšit důvěru v očích zákazníků,
  • dohnat konkurenci nebo mít před ní náskok.

Obsah stavíme na datech

Jak spolupráce s námi probíhá?

1. Seznámíme se a probereme vaše cíle

V úvodní fázi spolupráce se nejprve seznámíme s vaším oborem a podnikáním. Budeme se také ptát – na vaše marketingové cíle, na to, kdo jsou vaši zákazníci, potažmo čtenáři (případně kdo by měli být) a za jakým účelem by blog vůbec měli číst. Nemusíte se bát zdlouhavých dotazníků – vše zvládneme během krátkého callu či úvodní schůzky.

2. Nastavíme si procesy

Nejsme korporát, ale máme ozkoušené, že nastavením schvalovacích procesů a pevných deadlinů se průběh spolupráce ulehčí. Domluvíme se, zda bude všechno v naší režii nebo zda si články na web budete chtít nasazovat sami.

3. Sestavíme publikační plán

Na základě vašich cílů a za pomoci marketingových nástrojů nejprve vytvoříme publikační plán pro blog. Důmyslně sestavený plán zajistí, že budeme psát o tom, co lidé na internetu hledají a co je skutečně zajímá.

Navrhneme témata a typy obsahu, přiřadíme klíčová slova, nastavíme datum publikace a postaráme se, aby to celé mělo hlavu a patu. Plán vám poté zašleme a odsouhlasíme si jeho finální podobu.

Ukázka publikačního plánu

4. Vytvoříme základní strategii blogu

Dále zvolíme a nastavíme vhodný tón komunikace a navrhneme strategii týkající se struktury, vizuálu i způsobu zpracování článků. To vše s vámi probereme a případně zapracujeme vaše přání a požadavky.

5. Pustíme se do psaní

Cíle, procesy i publikační plán máme a nezbývá než se pustit do psaní. Kromě textu se zaměříme i na vizuál článků a v případě potřeby navrhneme bannery, tip boxy či infografiky. Přípravu grafických podkladů naceňujeme nad rámec spolupráce.

6. Doručíme články k publiku

Napsáním článku pro nás práce nekončí. Promyslíme a navrhneme způsoby, jak články dostat k co nejširšímu publiku. Kromě placené propagace na sociálních sítích to může znamenat třeba propojení s newslettery či PPC reklamou.

7. Vyhodnocujeme a reportujeme

Články pravidelně vyhodnocujeme, abychom si ověřili, že fungují a plní stanovené cíle. V případě nutnosti je pak revidujeme a optimalizujeme. Zkrátka a dobře – my píšeme, tvoříme a analyzujeme a vy se o nic nestaráte. Do e-mailové schránky vám navíc každý měsíc přistane jednoduchý report s vyhodnocením blogu.

Typy článků, které dokážeme připravit:

  • Rady, tipy,
  • návody,
  • nákupní rádce,
  • trendové a lifestylové články,
  • odborné články,
  • recenze,
  • recepty,
  • infografiky.

Proč svěřit blog do rukou eVisions?

Ukázky naší práce

Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.

Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:

Cena copywritingu pro blog

Výsledná cena za správu blogu je individuální a závisí na počtu článků, které pro vás měsíčně napíšeme. Ceny balíčků začínají na 3 článcích měsíčně, které jsou pro správu blogu minimální. Do konečné ceny se rovněž promítne to, zda články budeme nasazovat do vašeho CMS systému a zda zajistíme i grafiku. Na základě vaší poptávky vám rádi připravíme cenovou nabídku přizpůsobenou vašim potřebám.

Co o nás říkají naši klienti?

„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“ 

 – Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK

S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.“ 

– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.

„Spolupráci s copywritery z eVisions můžeme vřele doporučit. Články na blog jsou kvalitně zpracované, publikační plány jsou připravovány s ohledem na analýzu klíčových slov, sezónnost i cílovou skupinu. Vždy se snaží být ještě lepší a nabídnout nám neotřelá řešení. Díky nim vybočujeme z řady.

– Petr Karásek, Yespojištění.cz

Naši spokojení klienti

Poznejte náš tým obsahových specialistů

    Napište nezávaznou poptávku