Obsahový marketing pro firemní blog
Obsahový marketing pro firemní blog
Říkáte si, že blog má v dnešní době každý? Ne každému ovšem funguje. Pokud dáte lidem a vyhledavačům přesně to, co chtějí číst, máte v ruce jeden z nejefektivnějších nástrojů obsahového marketingu. Díky hodnotnému obsahu snáze oslovíte nové zákazníky a těm stávajícím dáte důvod, proč se k vám na web vracet.
Že na tvorbu blogu nemáte čas? Nebo články píšete (ať už sami nebo s pomocí vlastních copywriterů), ale máte pocit, že je nikdo nečte a blog nemá jasný směr?
Svěřte blog do našich rukou a oslovte zákazníky obsahem, který má smysl.
S blogem vám pomůžeme, pokud chcete:
- aby ho čtenáři opravdu četli,
- dostat lidi na web přirozenou cestou,
- podpořit prodej svých produktů nebo služeb,
- ušetřit peníze za placenou reklamu,
- posílit svou značku a web,
- vybudovat komunitu čtenářů,
- zvýšit důvěru v očích zákazníků,
- dohnat konkurenci nebo mít před ní náskok.
Obsah stavíme na datech
Jak spolupráce s námi probíhá?
1. Seznámíme se a probereme vaše cíle
V úvodní fázi spolupráce se nejprve seznámíme s vaším oborem a podnikáním. Budeme se také ptát – na vaše marketingové cíle, na to, kdo jsou vaši zákazníci, potažmo čtenáři (případně kdo by měli být) a za jakým účelem by blog vůbec měli číst. Nemusíte se bát zdlouhavých dotazníků – vše zvládneme během krátkého callu či úvodní schůzky.
2. Nastavíme si procesy
Nejsme korporát, ale máme ozkoušené, že nastavením schvalovacích procesů a pevných deadlinů se průběh spolupráce ulehčí. Domluvíme se, zda bude všechno v naší režii nebo zda si články na web budete chtít nasazovat sami.
3. Sestavíme publikační plán
Na základě vašich cílů a za pomoci marketingových nástrojů nejprve vytvoříme publikační plán pro blog. Důmyslně sestavený plán zajistí, že budeme psát o tom, co lidé na internetu hledají a co je skutečně zajímá.
Navrhneme témata a typy obsahu, přiřadíme klíčová slova, nastavíme datum publikace a postaráme se, aby to celé mělo hlavu a patu. Plán vám poté zašleme a odsouhlasíme si jeho finální podobu.
Ukázka publikačního plánu
4. Vytvoříme základní strategii blogu
Dále zvolíme a nastavíme vhodný tón komunikace a navrhneme strategii týkající se struktury, vizuálu i způsobu zpracování článků. To vše s vámi probereme a případně zapracujeme vaše přání a požadavky.
5. Pustíme se do psaní
Cíle, procesy i publikační plán máme a nezbývá než se pustit do psaní. Kromě textu se zaměříme i na vizuál článků a v případě potřeby navrhneme bannery, tip boxy či infografiky. Přípravu grafických podkladů naceňujeme nad rámec spolupráce.
6. Doručíme články k publiku
Napsáním článku pro nás práce nekončí. Promyslíme a navrhneme způsoby, jak články dostat k co nejširšímu publiku. Kromě placené propagace na sociálních sítích to může znamenat třeba propojení s newslettery či PPC reklamou.
7. Vyhodnocujeme a reportujeme
Články pravidelně vyhodnocujeme, abychom si ověřili, že fungují a plní stanovené cíle. V případě nutnosti je pak revidujeme a optimalizujeme. Zkrátka a dobře – my píšeme, tvoříme a analyzujeme a vy se o nic nestaráte. Do e-mailové schránky vám navíc každý měsíc přistane jednoduchý report s vyhodnocením blogu.
Typy článků, které dokážeme připravit:
- Rady, tipy,
- návody,
- nákupní rádce,
- trendové a lifestylové články,
- odborné články,
- recenze,
- recepty,
- infografiky.
Proč svěřit blog do rukou eVisions?
Ukázky naší práce
Dlouhodobě se staráme o blogy menším firmám i větším hráčům, jako je například Dáme jídlo nebo ČEZ.
Zajímají vás konkrétní výsledky a čísla? Prohlédněte si naše case studies:
- Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 tisíc čtenářů
- Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets
- Šperky Rýdl: Jak jsme vyšperkovali blog a přivedli na něj 261 tisíc lidí
Cena copywritingu pro blog
Výsledná cena za správu blogu je individuální a závisí na počtu článků, které pro vás měsíčně napíšeme. Ceny balíčků začínají na 3 článcích měsíčně, které jsou pro správu blogu minimální. Do konečné ceny se rovněž promítne to, zda články budeme nasazovat do vašeho CMS systému a zda zajistíme i grafiku. Na základě vaší poptávky vám rádi připravíme cenovou nabídku přizpůsobenou vašim potřebám.
Co o nás říkají naši klienti?
„Texty od eVisions jsou kvalitní, a to jak z pohledu copywritingu, tak SEO. Copywriteři umí dobře vystihnout tonalitu značky, píší informačně hodnotné články a ví, jak pracovat se zásadami SEO. Komunikace s copywritery je navíc vždy profesionální a na naše dotazy či požadavky reagují velmi rychle. Spolupráce se skvělým týmem eVisions si velmi vážíme a doufáme, že bude pokračovat i nadále.“
– Tamara Weiler, SEO Content Manager, Douglas CZ, Douglas SK
„S eVisions spolupracujeme již delší dobu v oblasti SEO – oceňujeme především proaktivní, flexibilní a velmi ochotný přístup, a to nejen v rámci samotné optimalizace pro vyhledávače, ale i v rámci komunikace a kooperace se skvělými copywritery. Týmy přichází s tipy, co zlepšit, pružně reagují na změny zadání. Snaží se nám také maximálně vycházet vstříc, a to je pro nás v aktuální situaci na energetickém trhu skutečně velký benefit.“
– Lucie Poskočilová, Vedoucí skupiny Marketingová komunikace, ČEZ Prodej, a.s.
„Spolupráci s copywritery z eVisions můžeme vřele doporučit. Články na blog jsou kvalitně zpracované, publikační plány jsou připravovány s ohledem na analýzu klíčových slov, sezónnost i cílovou skupinu. Vždy se snaží být ještě lepší a nabídnout nám neotřelá řešení. Díky nim vybočujeme z řady.“
– Petr Karásek, Yespojištění.cz
Naši spokojení klienti
Poznejte náš tým obsahových specialistů
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Reklama jako vizuální smog: Můžeme to napravit?
22.09.2021Města jsou plná vývěsních štítů, reklamních sloganů, billboardů a poutačů.…
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…