SEO analýzy
Zpracujeme komplexní analýzu vašeho webu z hlediska SEO, ve které odhalíme jeho největší nedostatky, navrhneme způsoby jejich řešení, nalezneme nevyužité příležitosti, provedeme porovnání s konkurencí, odhadneme potenciál dalšího růstu, identifikujeme relevantní klíčová slova a nastavíme základy dlouhodobé SEO strategie.
Co je SEO analýza?
SEO analýza (někdy také nazývána jako SEO audit) je komplexní rozbor stránek z pohledu optimalizace pro vyhledavače. Jejím hlavním účelem je zpravidla zvýšení návštěvnosti a (obchodních) cílů webu z přirozené části vyhledávání.
Prostřednictvím SEO analýzy zjistíte, co je na vašem webu špatně, a zároveň se dozvíte, jak dané nedostatky řešit. V komplexní SEO analýze najdete následující dílčí části:
- analýzu klíčových slov
- analýzu technických nedostatků webu
- analýzu obsahových nedostatků webu
- analýzu zpětných odkazů
- analýzu konkurence
- analýzu návštěvnosti
- analýzu příležitostí
Pro koho je SEO analýza vhodná?
Obecně platí, že SEO analýza pomůže:
- Klientům, kteří mají zájem se dozvědět, v jaké kondici se z hlediska SEO nachází jejich web.
- Klientům se zájmem o optimalizaci pro vyhledavače.
- Klientům nespokojeným s aktuálními výsledky svých webů. Na základě SEO analýzy se pak mohou rozhodnout, zda budou své stránky optimalizovat sami, nebo raději poptají profesionální marketingovou agenturu.
- Klientům, kteří spouští nový web, případně redesignují ten současný, a chtějí, aby vše proběhlo hladce a aby web přinášel žádané výsledky co nejdříve.
V čem vám SEO analýza pomůže?
Komplexní SEO analýza webu je klíčovým bodem pro zlepšení obchodních výsledků vaší webové prezentace. Rozebere a popíše nejdůležitější nedostatky webu z hlediska SEO, navrhne způsob jejich opravení a nalezne způsob, jak zvýšit objem návštěvnosti a konverzí (poptávek, objednávek…). Konkrétně tak v SEO analýze:
- Zanalyzujeme současný stav webu z hlediska SEO.
- Detailně se zaměříme na vhodnost vstupních stránek pro jednotlivé klíčové fráze.
- Prozkoumáme aktuální pozice vašich stránek ve vyhledávačích a poradíme vám konkrétní postupy, jak tyto pozice vylepšit.
- Podíváme se na hlavní silné stránky vašeho webu a zanalyzujeme cílovou skupinu, která je pro váš web klíčová.
- Poradíme taktéž s vylepšením hlavní stránky webu a s případnou optimalizací jeho struktury. Velký důraz klademe na kontrolu správného interního prolinkování webu.
- Podrobně zmapujeme odkazové portfolio, protože kromě obsahu mají vliv na aktuální pozice ve vyhledavačích i zpětné odkazy. Z toho důvodu ověříme, zda na váš web odkazuje dostatečný počet jiných kvalitních stránek, a zároveň vám doporučíme postupy, jak tyto zpětné odkazy nadále rozvíjet.
- Prozkoumáme odkazové portfolio vaší konkurence.
- Zrevidujeme obsahové parametry webu.
- Zaměříme se na správné a efektivní používání HTML tagů a zkontrolujeme nadpisy (zejména nadpisy nejvyšší úrovně).
- V rámci každé optimalizace pro vyhledavače platí, že „obsah je králem“. Podíváme se proto na obsah vašich stránek a navrhneme jeho případné rozšíření. Řídit se při tom budeme především podle obchodní účinnosti webu.
- Zkontrolujeme technické parametry webu.
- Ověříme, zda relevantní vyhledavače správně indexují všechny vaše stránky.
- Zkontrolujeme přístupnost vašich stránek pro roboty vyhledavačů a ověříme, zda pro ně část obsahu není zakázaná.
- Poukážeme na možné problémy s nefunkčním nebo nevhodným přesměrováním a ujistíme se, že nastavení chybové stránky 404 je v souladu s uživatelskou použitelností webu.
- Prověříme technické řešení navigace, která by měla maximálně posílit šanci vašeho webu na nalezení ve vyhledavačích.
- Ověříme rychlost načítání stránek, která je také jedním z faktorů, které vyhledávací algoritmy berou v potaz.
- Zanalyzujeme, jak řešíte své mobilní a lokální SEO.
- Zkontrolujeme, zda nepoužíváte zakázané SEO techniky.
- Prověříme UX a obchodní účinnost webu.
V analýze klíčových slov:
- vybereme nejvhodnější klíčové fráze pro optimalizaci, PPC kampaně a další marketingové kanály,
- roztřídíme fráze do logických skupin a přiřadíme jim konkrétní vstupní stránku,
- pomůžeme navrhnout či upravit strukturu webu, upravit titulky a metadata, upravit textový obsah webu,
- vybereme optimální podobu a zacílení zpětných odkazů,
- najdeme relevantní klíčové fráze pro váš web, jejich varianty, synonyma a překlepové fráze,
- odhalíme geograficky lokalizované fráze,
- vypátráme long tailové fráze,
- ohodnotíme u všech klíčových slov hledanost, konkurenčnost, relevanci, důležitost a pozice ve vyhledavačích,
- utřídíme související klíčové fráze, vstupní stránky, kategorie i filtry.
Co je obsahem naší SEO analýzy?
V SEO analýze zkoumáme zejména následující aspekty optimalizace:
|
|
Co je výsledkem dobré SEO analýzy a jak by SEO analýza naopak vypadat neměla?
Výstupem každé kvalitní SEO analýzy (SEO auditu) je strukturovaný dokument, který obsahuje výše zmíněné body. Součástí profesionální SEO analýzy by měly být i obecné informace o současné návštěvnosti webu či informace o přímých i nepřímých konkurentech.
Jaký je tedy rozdíl mezi kvalitní a nekvalitní SEO analýzou?
Kvalitní SEO analýza: | Nekvalitní SEO analýza: |
+ obsahuje shrnutí nejdůležitějších závěrů analýzy | – obsahuje pouze výčet zkoumaných problémů |
+ stanovuje priority závažnosti zjištěných chyb | – nesděluje, které nedostatky jsou více důležité a které méně |
+ obsahuje řadu konkrétních příkladů správného řešení | – jen popisuje nedostatky bez konkrétních návrhů na jejich odstranění |
+ analyzuje web jako celek | – řeší pouze technické nebo obsahové onpage faktory |
+ analyzuje klíčová slova, onpage i offpage faktory | – neobsahuje analýzu klíčových slov nebo offpage faktorů |
+ porovnává přímé i nepřímé konkurenty | – ignoruje řešení konkurence |
+ obsahuje příležitosti ke zlepšení | – nehledá cesty ke zlepšeních obchodních výsledků webu |
+ hodnotí nejen počet, ale hlavně kvalitu zpětných odkazů | – zaobírá se jen kvantitou zpětných odkazů |
Jak SEO analýza vypadá?
Výstupem analýzy je formální dokument v PDF popisující všechny nedostatky webu seřazené podle důležitosti s návodem na jejich odstranění. Obvyklý rozsah dokumentu je cca 30–40 stran. Obvyklá doba zpracování (dodání) SEO analýzy jsou cca 3 týdny.
Příklad výsledné podoby SEO analýzy:
SEO analýza zdarma
Pokud si chcete vyzkoušet zpracovat SEO audit webu sami, připravili jsme pro vás detailní návod obsahující základní kroky, které byste při kvalitní analýze neměli opomenout.
Proč si nechat zpracovat SEO analýzu od nás?
V případě, že tvorbu SEO analýzy raději svěříte do rukou odborníků, neváhejte nás kontaktovat e-mailem či telefonicky. Jsme připraveni vypracovat SEO analýzu na míru vašim požadavkům a potřebám vašeho webu.
Proč byste jste se měli obrátit právě na nás?
- Flexibilita – klientům nasloucháme, konzultujeme s nimi další postupy a své vstupy přinášíme do diskuze jako nezávazná expertní doporučení.
- Iniciativa a zkušenost – vstupujeme do návrhu a řešení aplikace s vlastními názory a dlouhodobými zkušenostmi.
- Jazyková vybavenost – zanalyzujeme vám web v češtině, angličtině, němčině či slovenštině.
- Komplexnost – na všech projektech spolupracují konzultanti z oblasti SEO, PPC, analytiky, sociálních sítí, obchodní účinnosti, UX a dalších odvětví internetového marketingu.
- Koncept – při návrhu strategií myslíme dopředu a při jejich aplikaci necháváme prostor pro budoucí rozvoj.
- Marketingový mix – propojujeme SEO s ostatními marketingovými kanály a tím maximalizujeme přínosy výsledků stanovených cílů klienta.
- Odbornost – jsme odbornou špičkou v oboru a všichni naši specialisté mají zkušenosti s projekty různých typů i velikostí.
- Samostatnost – veškeré úpravy provádíme sami bez nutnosti zásahu třetí strany.
- SEO specializace – máme jedno z největších SEO oddělení v ČR.
- Testování – vše důsledně testujeme a vyhodnocujeme.
- Univerzálnost – naše řešení jsou postavená čistě a čitelně, takže se dobře udržují a snadno je chápou všechny strany.
- Uživatelský pohled – veškeré aktivity směřujeme k lidem, proto zohledňujeme použitelnost webu, jeho obchodní účinnost, konverzní mechanismy a nároky na SEO.
- Zkušenosti – pro naše klienty jsme provedli desítky úspěšných SEO analýz.
Naši SEO klienti:
Náš SEO tým:
Máte zájem o SEO analýzu?
Chcete zpracovat SEO analýzu pro svůj web? Neváhejte nás kontaktovat s nezávaznou poptávkou!
-
Úspěšná SEO migrace webu Foodora.cz: Od starého k novému
05.09.2024Firmě Foodora jsme pomáhali s migrací webu. Zvládnutí této výzvy…
-
Linkbuilding jako efektivní nástroj optimalizace webu
12.05.2023Linkbuilding neboli zpětné budování odkazů patří mezi poměrně efektivní SEO…
-
Mezinárodní linkbuilding je efektivním pomocníkem při expanzi do zahraničí
12.05.2023Expanze na zahraniční trhy s sebou nese i přizpůsobení marketingových…
-
MONETA Money Bank: Jak jsme pomohli vybudovat SEO jedničku bankovního sektoru (Case Study)
12.12.2022MONETA Money Bank je nezpochybnitelný leader na poli SEO v…
-
Jak dosáhnout úspěchu prostřednictvím standardního SEO a obsahového marketingu: z 30 na 3 000 kliknutí denně
28.06.2022V této případové studii se dozvíte, jak se nám podařilo…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Naordinovali jsme klinice SEO proceduru. A jaký je výsledek? Přeplněné KPI o 768 % (Case Study)
06.10.2021Před časem nás oslovila síť klinik, lékáren a laboratoří s…
-
Průvodce migrací webu z pohledu SEO aneb Nezahrávejte si s organickou návštěvností
15.09.2021Budujete web již nějakou dobu a cítíte, že je potřeba…
-
Analýza odkazového profilu krok za krokem
03.02.2021Audit odkazového profilu představuje jednu ze základních činností každého SEO…
-
Rizika mezinárodního SEO: Příprava, plánování & průzkum
25.03.2020Thea připravila článek pro všechny, kteří přemýšlí o expanzi do…
-
Jak oddělit zrno od plev u SEO konzultantů
04.03.2020Jak poznáte dobrého SEO konzultanta, jak si správně nastavit cíle…
-
SEO pohledem předních českých specialistů
10.09.2019Vyzpovídali jsme devět známých SEO jmen a zjistili, jak se…
-
VašeČočky.cz/321Linsen.de: Jak na zvýšení návštěvnosti blogu o 3 474 %
05.08.2019Chcete vědět, jak se 321linsen.de podařilo dosáhnout zvýšení návštěvnosti blogu…
-
Efektivní analýza webu v 6 krocích
10.06.2019V eVisions jsem se naučil, že tlak na kvalitní výsledky…
-
Novinky z onlajnu #Rozhovor s Filipem Podstavcem
29.04.2019V rámci uplynulého Marketing Festivalu jsme pro vás vyzpovídali Filipa…
-
SEO DAY 2018: Top přednášky, které musíte znát
03.12.2018Na letošní konferenci SEO DAY se do Kolína nad Rýnem…
-
500 nejsilnějších CZ domén: Kdo vévodí českému internetu?
15.11.2018Už jste si někdy lámali hlavu nad tím, které domény…
-
Jak na SEO blogu: Checklist & videorozhovor s úspěšnými blogery
16.09.2018Rádi byste zvýšili návštěvnost svého blogu bez tisícových investic do…
-
SEO restart 2018 – Report
20.06.2018Co jsme od SEO restartu 2018 očekávali a jaký opravdu…
-
The Inbounder Global Conference 2018 – Novinky z onlajnu #Speciál
14.05.2018Exkluzivní reportáž z konference The Inbounder 2018! Přinášíme 4 rozhovory…