Vlog
Tzv. video blog (videoblog) čili zkráceně vlog je video formát, ve kterém osoba natáčí sebe a své okolí. Vlog je vlastně blog ve video formátu. Natáčení vlogů se stalo populární zejména díky platformě zvané YouTube. Tvůrcům vlogů se říká vloggeři a jejich vlogy mohou být různého charakteru – od cestovních videí po videa z různých akcí, osobní deníčky a další varianty obsahu.
Co je to vlog?
Laicky řečeno Vlog je blog, který neobsahuje text (textový obsah), ale videa (video obsah). V posledních letech se jedná o nejoblíbenější a nejrozšířenější formu blogování (resp. vlogování). Za svou popularitu vděčí zejména snadné dostupnosti a nenáročné konzumaci ze strany uživatelů (diváků).
Vlogeři (či vlogerky), sdělují své pocity, domněnky, znalosti, zkušenosti, myšlenky či komentáře k jakémukoliv aktuálnímu dění v krátkém videu, které publikují na médiu (serveru) k tomu určenému. Vlogovacích platforem je celá řada, bezkonkurenčně největší počet „vlogísků“ umisťují autoři na nejrozšířenější sociální síť světa – Youtube.
Témata vlogů mohou být v podstatě jakákoliv. Od specifických zájmů, přes video komentáře z každodenního života, až po vlogy věnované specifickým tématům či aktuálním událostem. Mohou být jednorázové, častěji se ale v praxi vyskytují ve formě webových seriálů na pokračování.
Jak natočit dobrý vlog?
Tipů, rad a triků jak natočit dobrý vlog a získat publikum je na internetu celá řada. Obecný návod sice neexistuje, nicméně všichni autoři se shodují, že základem dobrého vlogera je vždy:
- Zajímavý obsah
- Příběh a zase příběh
- Technika
- Autentičnost
- Ústní projev autora
- Postprodukce
- Nenechat se odradit, učit se a zkoušet neustále zlepšovat svůj vlog
-
Novinky z onlajnu #60 – Jak začít podnikat online, letošní Brighton SEO a zákulisí naší kampaně pro Courtyard by Marriott
15.10.2020V 60. dílu Novinek se z onlajnu se můžete těšit…
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Novinky z onlajnu #56 – Nový algoritmus Googlu i jak se tvoří sociální sítě v Oktagonu
10.06.2020Těšte se novinky ze světa online marketingu i rozhovor s…
-
Novinky z onlajnu #51 – Jak uspět v online marketingu v roce 2020
08.01.2020Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Dnes se…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
Novinky z onlajnu #49 – Zaostřeno na konference a linkbuilding
24.09.2019Podzim je trochu synonymem pro vzdělávání, v dalším díle Novinek…
-
Novinky z onlajnu #48 – Návod na expanzi + 6 tipů na super teambuilding
12.08.2019Hlavním tématem dalšího dílu Novinek z onlajnu je expanze do…
-
Novinky z onlajnu #47 – Budoucnost influencerů, blog Dáme jídlo a PPC hacky
09.07.2019Začíná léto, ovoce je sladší, dny svěží, stejně tak jako…
-
Novinky z onlajnu #Rozhovor s Filipem Podstavcem
29.04.2019V rámci uplynulého Marketing Festivalu jsme pro vás vyzpovídali Filipa…
-
eVisions vlog – The Inbounder 2018 (Madrid)
01.06.2018V dubnu se náš tým vydal do Madridu! A to…