Menu

Yandex Metrica

Google Analytics zná dnes téměř každý, jak jste na tom však se znalostí jeho ruské alternativy Yandex Metricy? Yandex Metrica nabízí plno zajímavých funkcí. Ty nej vám představíme v našem seriálu s názvem Poznáváme ruskou analytiku.

 

Pro měření Yandex Metricou potřebujeme Yandex účet, na který je celá tato služba vázána. S Yandex účtem získáte také emailovou schránku, stejně jako je tomu u Googlu. Díky tomuto účtu dostanete přístup do celé skupiny služeb ruského vyhledávače (email, PPC systém, Metrica atp.).

Yandex.Metrica – Jako má Google svůj Analytics, tak má také Yandex svou metriku.

Yandex je ruská internetová společnost, která vlastní největší ruský internetový vyhledávač s 60% podílem na trhu. Dále také vyvíjí několik internetových služeb a produktů. Yandex byl vyhodnocen jako 4. největší vyhledávač světa. Podle informací z comScore.com se může pyšnit 150 miliony hledání (data z roku 2012) a více jak 51 miliony návštěvníků (na všech službách Yandexu) denně (data z roku 2013). Domovská stránka Yandex.ru získala několikrát ohodnocení jako nejpopulárnější ruská stránka.  Kromě Ruska sklízí Yandex jako druhý největší vyhledávač úspěch na Ukrajině a v Kazachstánu a s 50 % všech hledání také v Bělorusku. Kromě těchto zemí používají Yandex i Turkové. A v roce 2014 Yandex ohlásil, že plánuje otevřít vývojové a výzkumné centrum v Berlíně.

Expanze na ruský trh je logickým krokem pro společnosti, které chtějí v online prostředí působit na mezinárodní úrovni. Při vstupu na ruský digitální trh si však musíte dávat pozor a zamyslet se, zda nepřizvat spolehlivého partnera, který všechny nástrahy ruského SEO a linkbuildingu zná. Proč? V Rusku nejenže platí jiná pravidla hry, ale hrají zde také zcela jiní hráči. Největší sociální sítí totiž není Facebook a nejpoužívanějším vyhledávačem není Google.