Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je základním stavebním kamenem každého webu a jeho marketingové strategie. Je stěžejním dokumentem, bez kterého nemůže začít optimalizace pro vyhledávače. Poskytne vám ucelenou představu o tom, jaká klíčová slova a fráze jsou k vašemu webu relevantní – tedy jak cílová skupina uživatelů hledá vaše produkty, vaši nabídku, vaše služby.
Analýza klíčových slov vám napoví, na jaká slova se v rámci vašeho webu máte soustředit. Výstupem je seznam klíčových slov, která jsou ve vašem oboru nejvíce hledaná, relevantní a nejméně konkurenční. Z analýzy klíčových slov navíc vychází i návrh optimální struktury webu, který od nás též obdržíte, a je důležitá také pro obsahovou strategii. Ke každému klíčovému slovu získáte informace o jeho hledanosti, pozici vašeho webu na danou frázi ve vyhledávání a konkurenčnosti.
Komu je analýza klíčových slov určena?
Majitelům webů/eshopů, kteří chtějí:
- zlepšit obchodní cíle webu,
- zvýšit návštěvnost webu z přirozených i placených výsledků vyhledávání,
- zvýšit a zkvalitnit návštěvnost z vyhledávačů,
- zvýšit konverzní poměr,
- zlepšit pozice klíčových slov ve vyhledávačích,
- zvýšit počet úspěšných klíčových slov,
- změnit či upravit strukturu webu,
- vytvářet kvalitní obsah,
- zlepšit získávání zpětných odkazů (linkbuilding),
- naplánovat SEO či PPC aktivity anebo
- odhalit nevyužitý potenciál webu.
V čem vám analýza klíčových slov pomůže?
Cílem analýzy klíčových slov je zejména:
- vybrat nejvhodnější klíčové fráze pro optimalizaci,
- vybrat nejvhodnější klíčové fráze pro PPC kampaně,
- roztřídit fráze do logických skupin a přiřadit jim konkrétní vstupní stránku,
- určit směr další práce (pomoci navrhnout SEO a PPC strategie),
- pomoci navrhnout či upravit strukturu webu,
- upravit meta klíčová slova – metadata: titulky, meta description,
- upravit textový obsah webu,
- vybrat optimální podobu a zacílení zpětných odkazů,
- nalézt slabiny webu s největším potenciálem a nastavit priority.
Dále vám pomůže nalézt:
- hlavní relevantní klíčové fráze pro váš web,
- vedlejší relevantní klíčové fráze,
- geograficky lokalizované fráze,
- synonyma,
- varianty,
- překlepové fráze
- long-tailové fráze,
- a u všech klíčových slov ohodnotit:
- hledanost,
- konkurenčnost,
- relevanci,
- důležitost
- a pozice ve vyhledavačích
- a nakonec setřídit:
- související klíčové fráze,
- vstupní stránky
- a Kategorie/Filtry.
Jak analýza klíčových slov vypadá?
Výstupem analýzy klíčových slov je seznam relevantních klíčových slov (v souboru XLSX) z vašeho oboru s optimální kombinací hledanosti, relevance a konkurence. Ke každému z nich je přiřazen vhodný filtr, důležitost, relevance, aktuální pozice ve vyhledávačích Google a Seznam i doporučená vstupní stránka na vašem webu.
Dalším výstupem analýzy je i formální dokument v PDF popisující všechny skupiny klíčových slov s návodem, jak s nimi dále pracovat.
Klíčová slova v analýze mají různou formu, obecně je však můžeme rozdělit na short-tailové a long-tailové fráze. Co těmito výrazy označujeme a jaký je mezi nimi rozdíl?
Short-tailové výrazy
Short-tailová klíčová slova jsou obecné výrazy, které uživatel zadá do search boxu vyhledávače. Pokud například hledá bundu, do vyhledávače zadá short-tailový výraz „bunda“, případně „sportovní bunda“. Nepřekvapí, že hledanost těchto výrazů je vysoká a každá společnost zabývající se prodejem bund by měla mít na tato klíčová slova optimalizované stránky. Jejich nevýhodou je však vysoká konkurence, což znamená, že pro nové nebo malé weby může být náročné obsadit na tyto fráze relevantní pozice ve výsledcích vyhledávání.
Long-tailové výrazy
A co jsou long-tailové fráze? Jde o specifické, déle a konkrétněji upřesňované fráze, které uživatelé zadávají do vyhledávačů. Například „zelená nepromokavá Gore-Tex bunda Marmot“ je mnohem specifičtější výraz než jen „bunda“, „zelená bunda“ nebo „bunda Marmot“. Long-tailové fráze mohou být při správném vyhodnocení příslovečným zlatým dolem. Proč? Člověk hledající long-tailový výraz je již obvykle mnohem blíže ke konverzi než při obecných výrazech. Už ví, co chce. Hledanost long-tailových frází je sice nižší, ale mají větší konverzní potenciál než short-tailové výrazy.
Dobrá analýza klíčových slov by měla myslet na oba druhy klíčových slov. Nechte si vypracovat klíčovku u nás a pokryjte na svém webu short-tailové i long-tailové výrazy.
Výstupem analýzy je formální dokument v PDF popisující všechny skupiny klíčových slov s návodem, jak s nimi dále pracovat.
Jak postupujeme při analýze klíčových slov
Tvorba profesionální analýzy klíčových slov se skládá z několika etap, které na sebe přirozeně navazují. Žádná z těchto fází by neměla být vynechána a každou je potřeba provést pečlivě a precizně.
- Důkladně vás poznáme.
Strávíte s námi chvilku v naší zasedačce, vyměníme si slušnou řádků e-mailů, nebo se spojíme videohovorem, abychom od vás získali veškeré informace, které k analýze klíčových slov budeme potřebovat. - Detailně se seznámíme s vaším oborem.
Pořádáte výlety do přírody, prodáváte krmivo pro domácí mazlíčky nebo opravujete kola? Je jedno, v jaké oblasti působíte. Podrobně si váš obor prostudujeme, zjistíme, kudy se ubírají aktuální trendy, kdo je vaše největší konkurence a kde jsou vaše slabiny. - Prozkoumáme trh.
Jaké jsou nejhledanější výrazy ve vašem oboru, které long-tailové výrazy mají největší konverzní potenciál, jakým směrem se v rámci trhu můžete posunout? - Nasbíráme klíčová slova pomocí specializovaných nástrojů.
Typická klíčovka obsahuje tisíce výrazů. Pro jejich sběr je nutné používat specializované nástroje. Na trhu existuje takových nástrojů více než dost, proto je dobré vědět, které nástroje použít, a z každého vytěžit přesně to, v čem je nejlepší. - Rozčleníme klíčová slova do logických celků.
Nepřehledná spousta klíčových slov začne dávat smysl, až když je rozdělíme do relevantních segmentů. Díky tomu si v analýze klíčových slov najdete přesně to, co potřebujete. - Určíme relevance klíčových slov vzhledem k zaměření webu.
Ne každé klíčové slovo v analýze bude pro váš web relevantní. Některá budou vysloveně žhavými kandidáty na optimalizaci na vašem webu, jiná se vás budou dotýkat jen nepřímo a jejich relevance bude nižší. Přesto byste o nich měli vědět a v případě potřeby je adekvátně využít. - Vytvoříme návrh optimální struktury webu z pohledu SEO (tzv. informační architekturu).
Jak by měl být strukturován web, aby byl pro uživatele i prohlížeč co nejjednodušší a uživatelsky nejpřívětivější? I na to vám odpovíme. - Sepíšeme vám základní doporučení pro práci s klíčovými slovy na webu.
Finální výstup v podobě excelového souboru v sobě nese množství cenných informací, ale bez správné interpretace jejich potenciál určitě nevyužijete. Proto vám sepíšeme základní návod pro jejich použití na vašem webu.
Nástroje pro analýzu klíčových slov
Existuje množství nástrojů, které slouží k vyhledávání klíčových slov a bez kterých se vypracování analýzy klíčových slov neobejde. Které jsou ty nejlepší?
- Lidský mozek – Nástroj č. 1, bez kterého jsou všechny ostatní zbytečné. V eVisions ho při vypracovávání analýzy klíčových slov (a nejen při ní) používáme non-stop. Jeho největšími výhodami jsou všestrannost, vysoká flexibilita a schopnost spojovat všechny různorodé poznatky do logických celků.
- Google Keyword Planner – Nástroj v Google AdWords, který dokáže vyhledat klíčová slova společně s jejich hledaností, trendy ve vyhledávání a konkurenčností jednotlivých slov. Přesné údaje dostanete však pouze v případě, že ve vašem AdWords účtu běží aktivní kampaň. V opačném případě dostanete namísto konkrétních čísel jen přibližné rozsahy, které jsou vám v podstatě k ničemu.
- Návrh klíčových slov v Skliku – Nejen Google, ale i Sklik od Seznamu má svůj nástroj zaměřený na práci s klíčovými slovy. Ten „seznamácký“ je oproti Google Keyword Planner značně jednodušší, zaměřený pouze na český trh a hledanost na Seznamu. Pokud však plánujete optimalizovat web i pro Seznam, určitě ho využijete.
- Marketing Miner – Skvělý nástroj pro mnoho SEO činností, který je pro analýzu klíčových slov jako stvořený. To, na co jste kdysi potřebovali řadu nástrojů, dokážete nyní díky MM udělat na jednom místě. Jelikož jde o český nástroj, velmi dobře se hodí na analýzy klíčových slov pro české klienty.
- SEMrush – Užitečný nástroj, který se hodí zejména při získávání klíčových slov z webů konkurence a k jejich analýze.
- Keywordtool.io a Ubersuggest.io – Skvělým zdrojem klíčových slov, které uživatelé vyhledávají, je samotný našeptávač Google. Jakmile začnete něco psát, Google vám sám poradí nejrelevantnější výrazy. Vytvořit seznam slov a frází tímto způsobem by však ručně trvalo desítky hodin a pravděpodobně byste ani tak nenašli všechny výrazy. Se správným nástrojem to však není problém. Keywordtool.io, popřípadě Ubersugget.io, doslova vytáhnou údaje z našeptávače a naservírují vám je přímo pod nos.
- Collabim – Výborný český nástroj sloužící k celé řadě SEO činností. Zobrazuje přesnou hledanost klíčových výrazů a bude se vám hodit při dlouhodobém sledování pozic vašeho (ale i konkurenčního webu) na nejdůležitější klíčová slova. Rozhodně doporučujeme!
Jak dlouho zpracování analýzy klíčových slov trvá?
Obvyklá doba zpracování a dodání analýzy klíčových slov jsou cca 3 týdny.
Jak postupujeme při tvorbě analýzy klíčových slov?
- Poznáme klienta,
- detailně se seznámíme s oborem,
- prozkoumáme trh,
- nasbíráme klíčová slova pomocí specializovaných nástrojů,
- rozčleníme klíčová slova do logických celků,
- určíme relevanci klíčových slov vzhledem k zaměření webu,
- vytvoříme návrh optimální struktury webu z pohledu SEO (informační architektura),
- a sepíšeme základní doporučení pro práci s klíčovými slovy na webu.
Proč si vybrat nás
- Máme bohaté zkušenosti získané při desítkách provedených analýz z různých odvětví.
- Zpracujeme vám analýzu i ve slovenštině, angličtině, němčině, polštině či francouzštině.
- Získáte přehled o konkurenci svého oboru.
Naši SEO klienti:
Náš SEO tým:
Cena analýzy klíčových slov
Cenu analýzy klíčových slov určujeme vždy individuálně v závislosti na rozsahu daného webu, šířce sortimentu, oboru, počtu klíčových slov, nastavení obchodních cílů a stavu konkurence. Nejčastěji se však pohybuje v rozmezí 15–30 000 Kč.
Chcete analýzu klíčových slov?
Potřebujete zpracovat detailní analýzu klíčových slov pro svůj web? Neváhejte nás kontaktovat.
-
Case study: Jak jsme díky SEO a copywritingu zvýšili návštěvnost webu ČEZ o 130 %
19.09.2024Má smysl najmout si copywritera a SEO specialistu? Pokud jste…
-
Nejdůležitější informace: Konference BrightonSEO září 2023
27.10.2023Naše mezinárodní agentura miluje mezinárodní konference! Celkem sedm specialistů (část…
-
Exkluzivní data od Googlu: Keynotes z prezentace CEE startups v Lisabonu
16.11.2022V listopadu se v Lisabonu konal pátý ročník Lisbon Beyond…
-
Inspirujte se příběhy českých firem, které uspěly na zahraničních trzích
10.11.2022Máte rozjetý e-shop, v tuzemsku se vám daří a přemýšlíte,…
-
Jak jsme s ČSOB Pojišťovnou zvýšili návštěvnost blogu o 620 % díky featured snippets (Case Study)
12.01.2022ČSOB Pojišťovna skončila na 2. místě v soutěži WebTop100 v…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Naordinovali jsme klinice SEO proceduru. A jaký je výsledek? Přeplněné KPI o 768 % (Case Study)
06.10.2021Před časem nás oslovila síť klinik, lékáren a laboratoří s…
-
Úspěšný blog potřebuje top publikační plán. Jak na něj?
29.09.2021Stojíte o to, mít fungující blog, který budou lidé skutečně…
-
Průvodce migrací webu z pohledu SEO aneb Nezahrávejte si s organickou návštěvností
15.09.2021Budujete web již nějakou dobu a cítíte, že je potřeba…
-
Marketing po pandemii: 4 nejdůležitější poučení
25.08.2021S koronavirem máme spojena jen samá negativa. Některé oblasti trhu…
-
Jak na high quality článek? Kvalitní obsah prodává
07.04.2021V čem se vlastně liší obyčejný PR článek a opravdu…
-
Share of Voice (SOV): K čemu je a jak metriku spočítat?
24.03.2021Chcete mít přehled o viditelnosti svého webu? V tomto článku…
-
Case study: Jak jsme okořenili blog Dáme jídlo a přivedli na něj 126 000 čtenářů
24.11.2020Společnost Dáme jídlo asi netřeba široce představovat. V roce 2012…
-
Jak jsme zvýšili organickou návštěvnost ePojisteni.cz o 300 % [CASE STUDY]
11.11.2020Společnost ePojisteni.cz se na nás obrátila v roce 2013. V…
-
SEO nástroje + 7 rozšíření, která vám usnadní práci
29.10.2020Žádný SEO konzultant se neobejde bez potřebných nástrojů, které mu…
-
Automatizace SEO – ušetřili jsme více než 100 hodin práce během 20 dní
02.09.2020Jak zavést automatizaci, která bude přirozenou součástí procesů a bude…
-
Průvodce SEO pro začátečníky
05.08.2020Překvapila vás síla internetu a e-shopů v době koronakrize a…
-
Jak na audit interního prolinkování?
22.07.2020Správně nastavená strategie interního prolinkování může snadno ovlivnit chování návštěvníků…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
SEO & Content: 5 tipů, jak dosáhnout lepší pozice v SERP díky obsahu
03.06.2020Kvalitní obsah dokáže přitáhnout pozornost čtenářů i vyhledávačů. Přemíra klíčových…