Strategie online marketingu
Co je strategie online marketingu?
Strategie online marketingové komunikace je formálně zdokumentovaný plán nejefektivnějšího využití finančních prostředků konkrétního subjektu a dosažení podnikatelských cílů (zvýšení prodeje, zvýšení tržního podílu, zvýšení znalosti značky, udržení si konkurenční výhody apod.) v prostředí internetu a z internetových zdrojů.
Plán marketingové komunikace by měl vycházet z integrované marketingové komunikace podniku a měl by být nezbytnou součástí celopodnikové strategie. Protože neexistuje jednotná teorie marketingové komunikace, která by platila pro každého, strategii online marketingu zpracováváme pro každého klienta individuálně podle jeho potřeb.
Jak proces přípravy strategie online marketingu probíhá?
Proces tvorby marketingové strategie se skládá ze dvou částí – analytické a plánovací.
V první (analytické) fázi získáváme potřebné informace o vaší společnosti, produktech, službách, vašich zákaznících, trhu, konkurentech, off-line marketingových aktivitách apod. Výstupem analytické části jsou detailní analýzy vaší současné pozice na trhu, stavu konkurence a příležitostí, na které je možné se zaměřit.
Ve druhé (plánovací) fázi pak stanovujeme celkové a dílčí cíle a definujeme metody, způsoby a marketingové kanály, kterými budou dosaženy.
V čem vám strategie online marketingu pomůže?
Strategie online marketingu slouží primárně k následujícím cílům:
- detailní identifikace všech důležitých aspektů vaší firmy, produktů a služeb,
- analýza současných marketingových činností (online, offline),
- nalezení vašich silných a slabých stránek, vašich procesů i marketingové komunikace,
- identifikace a segmentace vašich zákazníků,
- analýza trhu a konkurence,
- identifikace obchodních příležitostí,
- definice měřitelných cílů,
- výběr vhodných marketingových kanálů,
- nastavení mediálních rozpočtů,
- určení priorit,
- nastavení efektivní marketingové komunikace,
- metody oslovování a získávání nových zákazníků,
- způsoby vytváření vztahů se stávajícími klienty
- a příprava akčního marketingového plánu.
Co strategie online marketingu obsahuje?
Strategie online marketingu se obvykle skládá z následujících částí:
- Analýza trhu – velikost trhu, současné povědomí trhu o službách z daného segmentu, aktivity a příležitosti na trhu,
- Analýza konkurence – definice konkurence, konkurenční faktory, analýza aktivit v oblasti online marketingu konkurenčních subjektů (firem),
- Situační analýza vaší firmy – komplexní analýza zachycující všechny podstatné informace a faktory (vnitřní i vnější), které ovlivňují současnou i budoucí situaci organizace. Pomocí situační analýzy sbírá organizace informace o svých silných a slabých stránkách, příležitostech a hrozbách.
- Definování unique selling proposition (USP),
- analýza efektivity dosavadních marketingových činností,
- SWOT analýza vaší firmy,
- výzkum zákazníků a segmentace zákazníků / segmentace cílové skupiny,
- výběr cílových segmentů,
- positioning značky/společnosti,
- definice cílů (KPI),
- kvalitativní a kvantitativní cíle,
- identifikace obchodních příležitostí,
- návrh marketingového mixu,
- komunikační strategie – definování stylu komunikace podle marketingových kanálů – storytelling produktů a služeb,
- nastavení metrik, způsobů měření a vyhodnocování,
- výběr nejvhodnějších marketingových kanálů pro stávající zákazníky a pro získávání nových,
- rozplánování činností pro fáze See-Think-Do-Care,
- návrh strategie rozdělení priorit a rozpočtů,
- nastavení zodpovědností
- a akční plán činností.
Co je výstupem strategie online marketingu?
Výstupem strategie online marketingu je formální dokument v PDF detailně popisující, jak efektivně dosáhnout stanovené obchodní cíle v co nejkratším možném čase a s optimálním poměrem nákladů. Obvyklý rozsah dokumentu je cca 30–60 stran.
Jak dlouho tvorba strategie online marketingu trvá?
Obvyklá doba zpracování a dodání strategie online marketingu je cca 5–7 týdnů. V první analytické části počítejte s cca 2–3 osobními konzultacemi mezi zodpovědnými zástupci klienta a týmem spol. eVisions Advertising s.r.o. Tyto konzultace jsou součástí finální ceny.
Cena marketingové strategie
Příprava a zpracování marketingové strategie je časově velmi náročná a tomu odpovídá pochopitelně i cena. Ta se obvykle pohybuje v rozmezí 50 – 100 000 Kč v závislosti na složitosti oboru, trhu a daného produktu či služby.
Pokud potřebujete zpracovat komplexní marketingovou strategii propagace vaší firmy na internetu, neváhejte nás kontaktovat!
-
Online expanze do Německa: Jak na úspěšnou lokalizaci webových stránek?
16.05.2024Společnosti, které se rozhodnou expandovat na zahraniční trhy, se nemohou…
-
Synergie PPC a SEO: Klíč k digitálnímu úspěchu?
17.11.2023Každý, kdo někdy začínal podnikat v online světě, si určitě…
-
Jak získat na TikToku followery a vše, co o tomto fenoménu potřebujete znát
29.11.2021Popularita sociální sítě TikTok roste každým dnem a ten, kdo…
-
Keyword mapping a proč mu dát v SEO šanci
21.10.2021Keyword mapping je trochu opomíjené téma v SEO komunitě, zejména v agenturách.…
-
Průvodce migrací webu z pohledu SEO aneb Nezahrávejte si s organickou návštěvností
15.09.2021Budujete web již nějakou dobu a cítíte, že je potřeba…
-
Koeficient sezónnosti – Jak se bude váš obrat vyvíjet v jednotlivých měsících?
16.09.2020Plánování marketingových aktivit pro nadcházející rok vyžaduje data, data a…
-
Jak řešit SEO pro obsahové & zpravodajské weby
02.09.2019Pro obsahové a zpravodajské weby je SEO zásadní nejen z…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2019
24.01.2019Jaký je aktuální poměr vyhledávání mezi Googlem a Seznamem na…
-
Case study: Jak jsme to na Facebooku rozjeli s klientem MAN Truck & Bus Czech Republic
26.11.2018Jak komplexně a dlouhodobě zvýšit organické a virální metriky FB…
-
Jak podpoříte váš e-shop před Vánoci?
04.10.2018Před Vánocemi nakupují lidé jako utržení z řetězu. Jak je…
-
Marketingové čtrnáctero pro německý trh
25.06.2018Důvěryhodnost, právní čistota, kvalitní produkt/služba či respektování marketingových odlišností na…
-
O čem média mlčí: Je Amazon.de přítel, nebo nepřítel?
15.03.2018"Kdo hledá informace, ptá se Googlu. Kdo hledá produkty, používá…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
28.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2
23.11.2017Jak si vede po roce Seznam na poli vyhledávání? Rozhodli…
-
Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky
16.10.2017Vyhledávání pomocí hlasu je dnes již pro mnoho z nás…
-
Performance 2020 aneb Moonwalk by Warren Knight
28.06.2017Jak má vypadat ideální PPC specialista, jaká je budoucnost výkonnostní…
-
4 české e-shopy na německém trhu: Existuje recept na úspěch?
21.06.2017Německý trh je plný nástrah a nebezpečí, na která si…
-
Německý e-commerce: Jak náročný je německý zákazník?
10.04.2017Německý trh vnímají mnozí tuzemští prodejci jako zlatý důl, kde…
-
Odhalte tajemství 5 značek, ze kterých se stal LOVEbrand
14.03.2017Na trhu panuje obrovská konkurence. Než si zákazník něco koupí,…
-
SEO analýza webu: Co děláte špatně a jiní dělají lépe
20.01.2017Vyhledávače hodnotí webové stránky podle mnoha faktorů, které ovlivňují jejich…