ROAS
Metrika ROAS vychází ze zkratky anglického výrazu Return on ad spend. To v překladu znamená návratnost investic vložených do inzerce. Jedná se o klíčovou metriku v rámci online marketingu. Tato metrika ukazuje, jak efektivní jsou náklady, které do jednotlivých kanálů investujeme. Princip metriky je podobný, ale nikoliv stejný jako u ROI.
ROAS v zásadě odpovídá na otázku:
Kolik mi přinese 1 koruna investovaná do reklamy?
Výpočet metriky ROAS:
ROAS = (Příjmy z reklamy / Náklady na reklamu)
případně lze výsledek výpočtu uvést také v procentech:
ROAS = (Příjmy z reklamy / Náklady na reklamu) * 100
Příklad:
Dejme tomu, že naše náklady do reklamy jsou 1 000 Kč a příjmy, které nám rekama vygenerovala jsou 8 000 Kč. V takovém případě je naše ROAS 8 000/1000, tedy 8 nebo 800%. Každá koruna nám tedy vydělalal 8 Kč.
Ideální hodnota ROAS:
Pokud pak Vaše ROAS vychází 100% znamená to, že Váš obrat vygenerovaný reklamou je stejný jako investice do ní. Neznamená to, ale že nad 100% bude Vaše reklama zisková.
Obecně se nedá říct, jaká hodnota je správná. Každá firma by se měla řídit výšší nákladů a marže a podle toho vyhodnocovat výsledky.
Různé reklamní systémy a ROAS:
Ideální ROAS bývá cílem velké části online marketingových kampaní a PPC systémy s touto informací samozřejmě pracují.
Metriku ROAS si jednoduše přidáte ve sloupcích inzertního systému Google Ads. Facebook Ads (Business manager) s touto metrikou také nemá problém. Pouze systém Sklik pracuje s českým PNO (podíl na obratu) a ROAS v systému nenajdete.
Pozor, na ROAS narazíte nejen v metrikách, ale také při nastavování strategie nabídek jednotlivých kampaní v Google Ads.
V rámci strategií nabídek se jedná o typ strategie, která umožňuje nabízet ceny tak, aby bylo dosaženo očekávaného ROAS. Strategie ROAS (nebo také target Roas) patří mezi automatizované strategie nabídek a pro její nastavení a správné fungování je třeba splnit podmínky stanovené systémem (základem je měření konverzí).
Obdobně jako Google i Facebook přináší možnost optimalizace kampaní na ROAS. Při nastavování reklam narazíte na strategii „Minimální cílová návratnost investic do reklamy“. Tuto strategii lze ale použít pouze při tzv. prodejích z katalogu. Je tedy třeba mít nastavené měření konverzí (facebook pixel) a také mít vytvořený katalog.
-
Novinky z onlajnu #59 – proč začít používat hashtagy na Facebooku a jak se změnil svět affiliate marketingu
10.09.2020I v září jsme pro vás připravili už tradiční porci…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Optimalizace v PPC: Díl 1. – Vyhledávací kampaně
24.06.2020Úvodním nastavením kampaní práce PPCčkaře nekončí, právě naopak. V momentě,…
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
5 základních bodů před spuštěním PPC kampaní
08.04.2020PPC kampaně pomohou vašemu byznysu růst – ovšem jen, pokud…
-
Trendy v PPC pro rok 2020
15.01.2020Náš PPC Manager Adam pro vás sestavil PPC trendy na…
-
5 základních tipů a triků pro PPC kampaně
29.07.2019Chcete vědět, jak nastavují PPC kampaně profíci a na co…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
Jak na účinné PPC kampaně? Vyvarujte se nejčastějších chyb
19.02.2018Ať už jste ve světě PPC nováček, nebo ostřílený matador,…